اگر به تناسب اندام و سلامتی افراد علاقه مند هستید، داشتن یک باشگاه بدنسازی و ورزشی می تواند یک سرمایه گذاری تجاری بسیار سودمند باشد. اما برای ساختن یک باشگاه بدنسازی موفق، مانند هر کسب و کاری، چندین فاکتور قانونی، نظارتی، عملیاتی و بازاریابی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.
اگر علاقه مند به باز کردن یک باشگاه بدنسازی هستید، در این مقاله چند مرحله برای کمک به شما جهت شروع راه اندازی باشگاه وجود دارد.
طرح کسب و کار باشگاه بدنسازی خود را بنویسید
برای اطمینان از موفقیت باشگاه بدنسازی شما، به یک طرح تجاری نیاز دارید. یک برنامه سنجیده می تواند استراتژی شما را هدایت کند، خطرات را شناسایی کند و به شما کمک کند تا برای گسترش و رشد شرکت خود بودجه ای را تامین کنید.
این مرحله را نادیده نگیرید یک طرح کسب و کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا بازار خود را بهتر بشناسید، هزینه های شروع کار، اینکه چگونه باشگاه خود را از سایرین متمایز می کنید، و اینکه آیا جایگاهی وجود دارد که به شما کمک از رقیبان متمایز شوید.
در ادامه یک طرح کلی پیشنهادی برای طرح کسب و کار باشگاه بدنسازی شما آمده است:
خلاصه اجرایی: مروری کوتاه بر کسب و کار باشگاه بدنسازی شما و دلیل موفقیت آن
توضیحات نقشه راه اندازی: اطلاعات دقیقی در مورد کسب و کار شما ارائه می دهد و مزیت های رقابتی شما را توضیح می دهد.
سازمان و مدیریت: باشگاه بدنسازی شما چه ساختاری خواهد داشت و چه کسی آن را اداره خواهد کرد. چه کسی مسئولیت مدیریت روزانه را بر عهده خواهد داشت؟
تحلیل بازار: چشم انداز کسب و کار شما چیست؟ مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ در مقابل چه رقابتی هستید؟
برنامه مالی: شرحی از نیازهای مالی شما، صورت های مالی دقیق و تجزیه و تحلیل صورت های مالی.
استراتژی بازاریابی: چگونه باشگاه خود را برای جذب و جذب مشتریان تبلیغ کنیم.
آموزش ببینید و معتبر شوید
از آنجایی که مشتریان به شما اعتماد می کنند تا به آنها کمک کنید تا به اهداف سلامت و تندرستی خود در یک محیط امن دست یابند، دریافت آموزش و اعتبارنامه مناسب بسیار مهم است. مدارک آموزشی شخصی به اشکال مختلفی ارائه می شود، اما شما و کارکنانتان می توانید مدارک تخصصی مانند پیلاتس، یوگا، مربی شخصی و گواهینامه های دوچرخه سواری داخل سالن را نیز کسب کنید.
هزینه های راه اندازی مربوط به داشتن یک باشگاه بدنسازی را درک کنید. برای اینکار می توانید اطلاعات مفیدی از مطلب باشگاه های بدنسازی شیراز کسب کنید.
هزینه های راه اندازی باز کردن یک باشگاه بدنسازی بسته به مکان، اندازه، نوع و انتخاب تجهیزات به طور قابل توجهی متفاوت است. این هزینه ها می تواند نسبت به نوع تجهیزات شما متفاوت باشد. همه چیز به برنامه، بازار و اهداف شما بستگی دارد.
هزینه های جاری برای اداره یک باشگاه بدنسازی را ارزیابی کنید
فراموش نکنید که هزینه های ماهیانه مالکیت باشگاه مانند آب و برق، اجاره، تبلیغات، بیمه و هزینه های تعمیر و نگهداری تجهیزات را در نظر بگیرید. اگر کارمند دارید، باید بیمه، حقوق و مزایای کارگران را بپردازید.
سود بالقوه در داشتن یک باشگاه را تعیین کنید
سود مهم است زیرا در آن زمان است که شما شروع به جبران هزینه های خود می کنید و می توانید حقوق خود را پرداخت کنید. این نقطه سر به سر زمانی اتفاق می افتد که درآمد شما از هزینه های شما بیشتر باشد.
راههای مختلفی وجود دارد که صاحبان باشگاهها میتوانند سود خود را افزایش دهند، مانند معرفی جریانهای درآمدی جدید مانند آموزش شخصی تک به تک، کلاسهای گروهی و فروش محصولات - اگرچه هر کدام نیاز به سرمایهگذاری اولیه دارند.
افزایش عضویت در باشگاه شما نیز باعث افزایش سود خواهد شد. افزایش نرخ ها گزینه دیگری است. حتی یک افزایش کوچک 5 درصدی می تواند تفاوت ایجاد کند. با این حال، به عنوان یک کسب و کار جدید، ایده خوبی است که قبل از افزایش قیمت، روی رشد و حفظ پایگاه اعضای خود تمرکز کنید.
کاهش هزینه های جاری نیز به افزایش سود کمک می کند. حقوق و دستمزد بزرگترین هزینه شما خواهد بود. نیازهای کارکنان خود را در رابطه با پایه عضویت خود بررسی کنید. زمانهای شلوغتر از سال مانند تابستان را میتوان با نیروی کار موقت با هزینه کمتری نسبت به استخدام کارمندان تمام وقت پوشش داد. همچنین، مطمئن شوید که به طور منظم حق بیمه سلامت خود را بررسی کنید و با یک کارگزار بیمه ای که می توانید به آن اعتماد داشته باشید کار کنید تا بهترین منافع شما را نشان دهد. دارایی های ثابت شما نیز جمع می شود. به تجهیزات باشگاه خود فکر کنید. آیا چیزی وجود دارد که خراب شده یا کمتر استفاده شده باشد؟ آیا می توانید با اجاره تجهیزات به جای خرید آن در هزینه ها صرفه جویی کنید؟
یک استراتژی قیمت گذاری باشگاه بدنسازی آماده کنید
نحوه قیمت گذاری خدمات خود نیاز به بررسی دقیق دارد و باید عواملی مانند رقابت شما، تعداد دفعاتی که مشتریان شما از باشگاه بدنسازی شما استفاده می کنند (مفید برای تعیین امتیاز برای عضویت با دسترسی محدود در مقابل نامحدود) و هزینه هر مشتری در هر بار بازدید در نظر گرفته شود.
یک ساختار تجاری را انتخاب کنید
انتخاب ساختار کسبوکار باشگاه شما بر عملیات روزانه، مالیاتها و میزان ریسکی که میخواهید با داراییهای شخصی خود متحمل شوید، تأثیر خواهد گذاشت. ساختار کسب و کاری را انتخاب کنید که بین حمایت ها و مزایای قانونی تعادل برقرار کند.
چهار مورد رایج عبارتند از:
مالکیت انحصاری: این بدان معناست که کسب و کار تحت مالکیت یک شخص است و هیچ تفاوت قانونی بین مالک و کسب و کار وجود ندارد.
مشارکت تضامنی: شرکت تضامنی ساده ترین نوع مشارکت است و به طور خودکار زمانی ایجاد می شود که دو یا چند نفر برای کسب سود در یک شرکت تجاری شرکت کنند. هیچ پرونده ایالتی مورد نیاز نیست.
شرکت با مسئولیت محدود: این یکی از محبوب ترین اشکال نهاد تجاری برای مشاغل کوچک است. محافظت با مسئولیت محدود (محافظت از دارایی های شخصی شما با محافظت از آنها در برابر بدهی ها و بدهی های مرتبط با شرکت) و مالیات عبوری ارائه می دهد.
شرکت: یک شرکت یک شخصیت حقوقی جداگانه است که متعلق به سهامداران آن است و از این طریق مالکان را از مسئولیت شخصی در قبال بدهی ها و تعهدات شرکت محافظت می کند.
نام تجاری را انتخاب کنید
نامگذاری کسب و کار شما ممکن است آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نباشد. هنگام انتخاب نام، سعی کنید نام آن کوتاه، آسان برای به خاطر سپردن، توصیفی از کسب و کار و قادر به جلب توجه باشد. بسته به فرم کسبوکاری که انتخاب میکنید، ممکن است لازم باشد که ثبتنام کنید یا از شهر یا شهرستانی که کسبوکارتان در آن شکل گرفته است، تأییدیه دریافت کنید.
کسب و کار خود را ثبت کنید
بسته به مکان و ساختار تجاری باشگاه بدنسازی خود، ممکن است لازم باشد کسب و کار جدید خود را در شهر خود ثبت کنید.
نکته مهم این است که اگر تصمیم دارید کسب و کار خود را با نامی غیر از نام شخصی خود اداره کنید (حتی اگر یک مالک انحصاری هستید)، باید آن نام تجاری باشگاه خود را شهردای های محلی ثبت کنید.
یک حساب بانکی تجاری و کارت اعتباری باز کنید
حساب بانکی تجاری و کارت اعتباری تراکنش های شخصی و تجاری شما را جدا نگه می دارد و از حمایت های قانونی خاصی برخوردار است. به عنوان مثال، حفظ یک حساب بانکی تجاری به شما کمک می کند تا در صورت شکایت از باشگاه شما یا مسئول شناخته شدن، حفاظت از مسئولیت و امنیت دارایی های شخصی خود را حفظ کنید.
یک حساب بانکی و کارت اعتباری همچنین به ایجاد اعتبار تجاری کمک می کند. چیزی که تامین کنندگان و فروشندگان قبل از انجام معاملات تجاری با باشگاه شما آن را تأیید می کنند. به همین دلیل، به محض شروع هزینه های تجاری یا پذیرش پول، حساب های تجاری خود را باز کنید.
مکانی برای باشگاه بدنسازی خود پیدا کنید
هنگامی که نوع باشگاه بدنسازی را که می خواهید راه اندازی کنید، بدانید، باید اندازه سالن خود را تعیین کنید. این تصمیم با توجه به تعداد مشتریانی که میخواهید به آنها خدمت کنید و خدماتی که ارائه میدهید اطلاع داده میشود. سپس این میتواند در انتخاب مکان شما کمک کند. همچنین در نظر بگیرید که آیا به پارکینگ، دسترسی به خیابان یا نیاز به نزدیکی حمل و نقل عمومی نیاز دارید. موقعیت مکانی همه چیز است، بنابراین ممکن است بخواهید برای جلب توجه کسب و کار خود مبلغی را پرداخت کنید.
برای باشگاه خود مجوز دریافت کنید
اکثر مشاغل کوچک برای فعالیت به نوعی مجوز تجاری نیاز دارند. اینها بر اساس نوع کسب و کار، مکان و مقررات متفاوت است.
دولت ها معمولاً مشاغل باشگاه های بدنسازی را تنظیم می کنند. به عنوان یک قاعده، ممکن است به موارد زیر نیاز داشته باشید:
مجوز فعالیت تجاری پایه: این مجوز از شهری است که کسب و کار شما در آن فعالیت خواهد کرد، یا از شهرستان محلی (اگر کسب و کار خارج از محدوده قانونی شهر اداره می شود).
مجوزهای منطقه بندی و استفاده از زمین: قوانین منطقه بندی دولت محلی ممکن است فعالیت های تجاری خاصی را در مناطق تعیین شده ممنوع کند.
پروانه ساخت: اگر قصد بازسازی یا ساخت یک فضای تجاری را دارید، باید مجوز ساختمان بگیرید.
با توجه به ماهیت صنعت باشگاه سلامت، ممکن است به مجوزها و مجوزهای تخصصی نیز نیاز داشته باشید، از جمله:
- مجوز باشگاه سلامت: دولت ها معمولا مجوز یا ثبت نام باشگاه سلامت را صادر می کنند، اما برخی از بخش های بهداشت محلی نیز ممکن است به مجوز نیاز داشته باشند. این درخواستهای مجوز ممکن است برای تضمین پیشپرداختهای انجامشده توسط اعضا، به وثیقه ضمانت نیاز داشته باشند.
- مجوز غذا
- مجوز موسیقی
از وب سایت های شهر و شهرستان خود بازدید کنید تا مشخص کنید به کدام مجوزها و مجوزها نیاز دارید. و مطمئن شوید که مجوزهای خود را در طول زمان مدیریت می کنید و زمان نیاز به تمدید آنها را پیگیری می کنید.
بیمه باشگاه بدنسازی
تصادفات و جراحات در محیطهای ورزشگاه امری عادی است، بنابراین بسیار مهم است که در صورت بروز مشکل، از کسبوکار خود در برابر مسئولیت محافظت کنید. در اینجا انواع بیمه ای وجود دارد که به احتمال زیاد به آن نیاز خواهید داشت:
بیمه مسئولیت عمومی: اگر کارکنان یا تجهیزات شما مسئول صدمه یا حادثه به یک فرد در محل تشخیص داده شوند، از شما محافظت می کند.
بیمه اموال تجاری: هرگونه خسارت وارده به اموال تجاری را پوشش می دهد.
بیمه مسئولیت حرفه ای: در صورتی که کارکنان متوجه شده باشند مرتکب اشتباه یا کوتاهی شده اند که منجر به آسیب یا حادثه شده است، آن را تحت پوشش قرار می دهد.
بیمه غرامت کارگری: اگر یکی از کارکنان ادعایی برای صدمات ناشی از کار ارائه دهد، تجارت شما را پوشش می دهد.
پوشش خرابی تجهیزات: در مقابل هزینه های متحمل شده در صورت خراب شدن تجهیزات محافظت می کند.
تامین مالی کسب و کار باشگاه بدنسازی شما
راه اندازی یک کسب و کار باشگاه بدنسازی مستلزم میزانی از سرمایه گذاری اولیه است و ممکن است نیاز به تامین مالی داشته باشید. وام بانکی تجاری یا وام با منابع متداول تامین مالی مشاغل کوچک هستند. از این وجوه می توان برای تهیه تجهیزات و سایر هزینه های سرمایه ای استفاده کرد.
کسب و کار باشگاه بدنسازی شما همچنین برای جبران هزینه های جاری و غیرمنتظره مانند نگهداری و تعمیر تجهیزات به بودجه نیاز دارد. خط اعتباری تجاری یک گزینه بالقوه برای پوشش این هزینه ها است. این شکل از تامین مالی به شما این امکان را می دهد که فقط در مواقعی که به آنها نیاز دارید، از منابع مالی استفاده کنید.
از طرح کسب و کار خود برای کمک به افزایش شانس خود برای تأمین بودجه استفاده کنید. بودجه، سود و زیان پیشبینیشده و پیشبینیهای مالی خود را لحاظ کنید. با استفاده از این ابزارها، درک خوبی از میزان بودجه مورد نیاز و برنامه خود برای بازپرداخت وام خواهید داشت.
تجارت ورزشگاه بدنسازی خود را بازاریابی کنید
به این فکر کنید که چگونه می توانید در مورد کسب و کار باشگاه بدنسازی خود صحبت کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد:
راه اندازی یک وب سایت: وب سایتی ایجاد کنید که خدمات، تجربیات شما را فهرست کرده و از نظر بصری جالب باشد. مطمئن شوید که سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است. این اطمینان حاصل می کند که کسب و کار شما در هنگام جستجوی یک باشگاه بدنسازیمحلی یا باشگاه سلامت در رتبه بالایی قرار می گیرد. از کلمات و عبارات جستجوی کلیدی در کپی متن، سرصفحه ها و ابرداده های خود استفاده کنید. در نهایت، مطمئن شوید که وب سایت شما با در نظر گرفتن کاربران دسکتاپ و تلفن همراه طراحی شده است و به راحتی می توانید در منوی خدمات خود پیمایش کنید یا کلاس را برنامه ریزی کنید.
ایجاد رسانههای اجتماعی و بررسی نمایههای سایت: صفحات و حسابهای تجاری را در فیسبوک و اینستاگرام راهاندازی کنید. از مشتریان بخواهید که شما را در تصاویر خود تگ کنند و نظرات خود را ارسال کنند. و مرتباً بهروزرسانیها، اخبار و موارد ویژه را پست کنید.
وفاداری مشتری را تقویت کنید: از خبرنامه ها و پیشنهادات ایمیل برای حفظ ارتباط با مشتریان استفاده کنید. مشوق هایی را برای تمدید عضویت، ثبت نام در کلاس، یا ایجاد یک برنامه پاداش که به مشتریان پس از بازدید دهم، یک جلسه آموزش شخصی رایگان ارائه می دهد، اضافه کنید. و اصول را فراموش نکنید. مطمئن شوید که باشگاه شما مکانی راحت، تمیز و لذت بخش برای بازدید است.
منبع: وبسایت پی جو