یکی از جنبه های حیاتی رویکرد شما به بازار شیرینی فروشی ، درک میزان اهمیت اعتماد است. بخش بالایی از شیرینی ها یا برای شخص دیگری خریده می شود، یا برای یک کودکان خریداری می شود یا به عنوان هدیه خریداری می شود. شخصی که محصول را میخرد باید بتواند به کالایی که میخرد اعتماد کند تا سالم و ایمن باشد، اما همچنین نشان دهنده کیفیت و ارزش آن باشد. آنها باید با خرید محصول از شیرینی فروشی لذت ببرند. شیرینی ها را همیشه باید یک خوراکی یا یک میان وعده گاه به گاه در نظر گرفت. قطعاً یک غذا نیست و نباید به عنوان غذا به آن توجه کرد یا مصرف کرد. مهم است که محصولات شیرینی فروشی خود را در نظر داشته باشید و توسعه دهید. تولیدکنندگان بزرگ جهانی همه چیز را به این شکل نمی بینند و همچنان بر تناژ بالا و کم هزینه در مدل های تجاری خود تاکید می کنند که منجر به نوآوری بسیار کم می شود.
برای راه اندازی یک شیرینی فروشی به چه نکاتی دقت کنیم؟
محصولات ویترین، نوآوری، پاسخ سریع به مصرف کننده و مواد سالم با بسته بندی سالم فرصت های کلیدی شما هستند. استفاده موثر و واقعی از اینترنت به عنوان یک رسانه برای انتقال پیام شما یکی دیگر از فرصت های کلیدی است. این به شما امکان می دهد با حداقل هزینه شروع به کار در محله خود کنید و بازخورد مفیدی را در مورد هر جنبه از کسب و کار خود دریافت کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که از بازار گسترده تری بدون هزینه های بیش از حد توزیع بهره برداری کنید. شما می خواهید یک تجارت شیرینی فروشی راه اندازی کنید. اگر ایده ها و مهارت های جالبی دارید کسب و کار خیلی خوبی است. ممکن است ایده خوبی برای یک محصول جدید داشته باشید. متأسفانه، تفاوت زیادی بین ساختن یک محصول با دست و چشیدن آن در کنار یک میز با دوستان، و تولید مداوم و انبوه یک محصول باکیفیت وجود دارد که از زنجیره توزیع جان سالم به در ببرد و همچنان ویژگیهای کلیدی خود را شش ماه بعد در شیرینی فروشی داشته باشد. در خروجی و هنگام استفاده مصرف کنندگان مسائل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، یکی دو مورد از آنها بسیار مهم هستند و اغلب به طور کامل در نظر گرفته نمی شوند.
- • ایجاد و ساخت یک محصول (نسبتا) آسان است، مشکل این است که آن را چطور در مقابل افرادی که آن را خریداری خواهند کرد، عرضه کنید و کاری کنید که بیش از یک بار آن را بخرند.
- • تامین مواد اولیه و بسته بندی در مقیاس کوچک تا متوسط دارای چالش های زیادی است و ممکن است مجبور شوید دستور العمل ها و مواد اولیه را نه آنطور که ایده آل شناست، تنظیم کنید تا این امکان را فراهم کنید.
- • اکثر کسب و کارهای جدید در ابتدا به دلیل هزینه های راه اندازی ضرر می کنند، اما این حیاتی است که شما یک برنامه روشن و منطقی حداقل برای یکنواخت کردن کسب و کار شیرینی فروشی و پرداخت حقوق معقول به خود داشته باشید.م
از کجا شیرینی فروشی را شروع کنیم؟
از کارهای کوچک شروع کنید، بسیار کوچک. با ساختن وسایل در آشپزخانه خود شروع کنید، اما همچنان تمام اصول بهداشتی و مراقبتی را اعمال کنید زیرا از مردم می خواهید به شما اعتماد کنند و چیزهایی را که شما درست کرده اید بخورند.
همچنین سوابق دقیق دستور العمل ها و فرآیندها را نگه دارید. اینها نه تنها زمانی که می خواهید محصولات را در مقیاس بزرگتر تولید کنید مهم هستند، بلکه به همان اندازه مواردی را که جواب نمی دهند، مهم هستند تا بتوانید از تکرار اشتباهات و هدر رفتن مواد اولیه جلوگیری کنید. علاوه بر این، شما باید درک درستی از ماندگاری محصول خود داشته باشید که در شرایط عادی خانگی برای چند ماه نگهداری شود، بنابراین چند نمونه را در یک طرف قرار دهید و هر ماه آنها را بچشید.
ببینید آیا میتوانید محصولات شیرینی فروشی خود را ارزان در معرض دید مشتریان قرار دهید. مثلاً از طریق دکههای بازار یا مغازهها. شما باید مطمئن باشید که ایده بزرگ شما در واقع ایده بزرگ دیگران است، که آنها برای آن پول می پردازند، و آنچه به همان اندازه مهم است، این است که دوباره آن را بخرند.
این مرحله میتواند تا زمانی که شما بخواهید طول بکشد، ممکن است در حین کار یا زندگی به صورت نیمه وقت این کار را انجام دهید، مطمئن شوید که محصولی (در حالت ایدهآل بیش از یک محصول) که میدانید، قادر به ساخت مداوم و فروش آن هستید، را به بهترین نحو توسعه داده اید.
اگر می خواهید شرینی فروشی را یاد بگیرید، بهتر است بهترین تجهیزات شیرینی پزی را خریداری کنید، کافی است به لیست تجهیزات شیرینی پزی شیراز از سایت پی جو مراجعه کنید.
تبدیل شدن به یک کسب و کار شیرینی فروشی
شروع یا گسترش اساسی یک تجارت در شیرینی فروشی کاری هیجان انگیز و چالش برانگیز است و در صورت موفقیت بسیار رضایت بخش است. هدف این مقاله این نیست که شما را از انجام این کار دلسرد کند، بلکه بر روی برخی از مسائل مهمی که باید در نظر بگیرید، انتخابهایی که ممکن است مجبور به انجام آنها باشید و جایی که ممکن است به دنبال مشاوره متخصص مفید باشد، تاکید میکند.
توجه به این نکته مهم است که شیرینی فروشی به جز در بخشهای بسیار تخصصی بازار، حاشیه زیادی ندارد. مواد اولیه و بستهبندی باکیفیت و تجهیزات قابل اعتماد گران هستند و برای دستیابی به کیفیت ثابت و یکپارچگی محصول به امکانات طراحی مناسب نیاز است. همچنین به یاد داشته باشید که شرکتهای بزرگ و کوچکی که در حال حاضر در بازار هستند، نه تنها نمینشینند و به شما اجازه رقابت با آنها را میدهند، بلکه سعی میکنند شما را حذف کنند. ورود به آن بازار سخت است، حتی رونق گرفتن در آن سخت تر است و موفقیت در بلندمدت آسان نیست.
یکی از ملاحظات اولیه بسیار مهم، شناسایی بازار هدف و در نتیجه نحوه و مکان فروش محصول است. شما باید در این مورد واقع بین باشید. شما (و دوستانتان) ممکن است فکر کنید محصولی با انواع کلمات خوب و نوآوری، ایده بسیار خوبی است، اما چه کسی (غیر از دوستان شما، برای مدتی) می خواهد آن را بیش از یک بار با قیمتی بخرد. این چیزی است که شما باید در مورد آن فکر کنید.
به جایگاه های پر نشده در بازار نگاه کنید و آنها را هدف بگیرید. ممکن است برخی برای ذهن شما کاملا واضح باشد، اما از خود بپرسید "چرا شخص دیگری این کار را نکرده است". پاسخ ممکن است این باشد که ایده شما اصلی است و محصول و ارائه شما برتر است، در این صورت خوب است، اما به اشتباهاتی که سایر مشاغل (بزرگ و کوچک) مرتکب شده اند نگاه کنید و از آنها بیاموزید.
ایده بسیار روشنی از مقیاس داشته باشید. چقدر می توانید در امکانات اولیه خود سود ببرید، به طور واقع بینانه مرحله بعدی چقدر باید باشد و چه سرمایه گذاری در امکانات، تجهیزات و زمان مورد نیاز است. فراموش نکنید که مراکز فروش، تامین مواد تشکیل دهنده، پردازش، بسته بندی مناسب و دفع زباله (مثلاً آب شستشو) همگی با گسترش شما به سطوح مختلف دشوارتر می شوند. ممکن است فرصت هایی برای به اشتراک گذاشتن امکانات و حتی تجهیزات با دیگر تولیدکنندگان در مقیاس کوچک وجود داشته باشید، اما مطمئن شوید که توافق نامه های کتبی مناسبی برای جلوگیری از اختلافات گران قیمت سرمایه داشته باشید.
مهم است که ایده خود را به سرعت و با موفقیت وارد بازار کنید. نه فقط به دلایل تجاری، بلکه به این دلیل که فرصت کپی کردن (یا سرقت) ایده شما و رقابت با شما را کاهش می دهد. "مزیت محرک اول" برای هر محصول جدید مهم است.
اگر شما یک نوآوری واقعی دارید، ممکن است ارزش داشته باشد که ایده ها و مفاهیم کلیدی خود را ثبت اختراع کنید. این نیاز به کمک حرفه ای زیادی دارد و ارزان نیست، اما اگر بخواهید برای تولید یا حتی مجوز محصولات خود به اشخاص ثالث نزدیک شوید، برای کسب و کار شیرینی فروشی مفید خواهد بود.
برای گرفتن بهترین ایده ها و بهترین ها در زمینه شیرینی فروشی و قنادی می توانید اول به یک مشاوره کسب و کار در شیراز مراجعه کنید.
بازار شیرینی فروشی را بسنجید
ارائه محصولات شیرینی فروشی خود در مقابل مشتریان بالقوه و ارائه تصویری سالم، قابل اعتماد و با ارزش بسیار مهم است. به عنوان یک چهره جدید باید مردم را متقاعد کنید که شیرینی فروشی شما می تواند چیزی را ارائه دهد که دیگران نمی توانند.
به عنوان یک کسب و کار جدید، کوچک یا متوسط، این یک چالش مهم است. به سوپرمارکتهای بزرگ و فروشگاههای بزرگتر دسترسی ندارید که به صورت متمرکز خرید میکنند و نیاز به مقیاس (و قیمتگذاری) دارند که نمیتوانید به رقابت با آن امیدوار باشید.
مغازههای محلی کوچکتر و بازارهای مواد غذایی و مغازههای کوچک میتوانند فرصتهای جذابی باشند. بهویژه اگر در مورد مغازههای محلی مایل به ارائه شرایط تجاری خوب، پاسخ سریع و انعطافپذیر به نیازهای آنها و حاشیه سود مناسب باشید. بازارهای مواد غذایی مسیری مهم و فزاینده برای بازار کارآفرینان هستند و هزینه ها نسبتاً کم است. در واقع شما کل زنجیره تامین را تامین می کنید.
سایر زمینههای فرصت میتواند مکانهایی مانند مراکز نمایشگاهی محلی، فروشگاههای محلی ، جاذبههای گردشگری، کلوپهای ورزشی، مکانهای تفریحی کوچکتر هتلهای محلی، رستورانها و مهمانخانهها و شرکتهای برگزارکننده رویدادها باشد. همه اینها به دنبال محصولات نوآورانه و راههایی برای «به یاد ماندنی کردن» بازدید مشتریان هستند و شما میتوانید بخشی از آن باشید.
همچنین سازمانهای مبتنی بر اینترنت وجود دارند که فضایی را برای شما فراهم میکنند تا محصول خود را تبلیغ و به فروش برسانید و میزانی از تایید را در اختیار مصرفکنندگان قرار میدهند تا محصول شما را سفارش دهند. این امر مستلزم درجه ای از سازماندهی از نظر ثبت اطلاعات فروش، بسته بندی برای ارسال محصول بدون خطر آسیب یا آلودگی و البته اطمینان از دریافت وجه است.
ما اغلب در مورد نوآوری و توانایی کسب و کارهای کوچک برای واکنش به تغییرات صحبت می کنیم. قرار دادن محصول خود در مقابل مشتریان و ترغیب آن مشتریان به جستجوی آن و خرید بیش از یک بار آن، به اندازه خود محصول فرصتی برای نوآوری و تغییر است زیرا در نهایت جریان درآمد را فراهم می کند.
برای مشاهده رقبا کافی است به لیست بهترین شیرینی فروشی های شیراز سری بزنید و لیست کاملی از آدرس و شماره تماس آنها را مشاهده کنید.
ملاحظات تجاری راه اندازی شیرینی فروشی
مهم است که به یاد داشته باشید که شما در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید و به همین دلیل باید به درستی اداره و پایه گذاری شود و به احتمال زیاد پول زیادی از دست ندهید. اگر ایده اصلی شما راه اندازی شیرینی فروشی باشد، مهم است که جنبه تجاری آن را تا حدی درک کنید، حتی اگر بسیار کوچک هستید و برخی از آنها هنوز کاربردی ندارند.
مانند همه مشاغل کوچک، تعدادی از جنبه های مالی وجود دارد که باید به دقت درک و نظارت شوند، به ویژه جریان نقدی، سود و ایجاد ارزش. بدون اینها، کسب و کار شما به سرعت پایه گذاری خواهد شد اما دوام نخواهد داشت و احتمالاً شما نیز با آن سقوط خواهید کرد. هر چقدر هم که شیرینی فروشی مورد علاقه شما باشد، اول از همه باید کسب و کاری را برای کسب سود، حداقل در میان مدت و بلندمدت راه اندازی کنید.
اگر قبلاً در این صنعت مشغول بوده اید، احتمالاً از برخی از مشکلات آشکار در راه اندازی یک تجارت جدید در شیرینی فروشی آگاه هستید. امیدواریم تعدادی تماس مفید با تامین کنندگان و سیستم های توزیع داشته باشید که مفید واقع شوند.
بهعنوان یک کسبوکار موجود، شاید در زمینهای کاملاً متفاوت، ممکن است فرصتهای منطقی برای گسترش به شیرینی فروشی بر اساس ظرفیت یا توانایی در تولید یا به دلیل داشتن یک سیستم توزیع قوی یا شریکی که میتواند محصولات اضافی را خریداری کند، ببینید.
در حالی که در هر یک از این موقعیتها مهارتها و تجربههای قابل توجهی خواهید داشت، همواره زمینههایی از کسبوکار جدید وجود دارد که در آنها به کمک یک مشاور یا شریک جدید نیاز خواهید داشت.
اگر قبلاً یک تولیدکننده بودید، اما تقاضای یک محصول جدید از سوی یک مشتری فعلی دارید، شاید با داشتن برخی توصیه های فنی در مورد تولید چیزها نسبتاً راحت باشید، اما مهم است که ابتکار جدید منجر به آسیب کسب و کار موجود و کمبود آن نشود. توجه یا منابع و اینکه پروژه جدید واقعاً ارزش ایجاد کند. تولید یک محصول جدید برای یک مشتری فعلی می تواند بسیار جذاب باشد، اما شما باید تاثیر کلی بر کسب و کار خود، عدم فروش محصول یا یافتن منبع جایگزین با قیمت پایین تر از سوی مشتری را در نظر بگیرید.
گاهی اوقات یک فرصت فروش محلی جذاب پیدا می شود یا می توان پیدا کرد و چون هزینه های فروش، بازاریابی و توزیع کم خواهد بود، این یک راه عالی برای شروع یک سرمایه گذاری جدید است. با این حال، همیشه در این شرایط "از کوچک شروع کنید" و همچنین مطمئن باشید که در واقع یک جریان نقدی مثبت ایجاد می کنید و حداقل سود کمی کسب می کنید. همچنین بسیار مهم است که کمی زمان صرف کنید تا پایگاه مشتریان بالقوه را درک کنید و مطمئن شوید که محصول، نوع مکان و زمان سال همگی با هم سازگار هستند، برخی از محصولات می توانند بسیار فصلی باشند و نیاز به مدیریت دقیق سطوح موجودی دارند.
علاوه بر شانس و کارهای سخت و اغلب خسته کننده، برای داشتن هر گونه شانسی برای موفقیت، باید تعدادی از شرایط اولیه را نیز برآورده کنید.
شرایط اولیه راه اندازی کسب و کار شیرینی فروشی
شما باید مسیری را برای رسیدن به بازار ایجاد کنید اینکه چگونه و از کجا می خواهید محصول را در مقابل مشتریان و مصرف کنندگان بالقوه دریافت کنید و دلیل خوبی برای خرید محصول به آنها ارائه دهید. در حالی که اینترنت برای بسیاری از کسب و کارهای نوپا بسیار موثر بوده است، اما ممکن است همیشه مسیر بسیار موثری برای مصرف کننده برای محصولات شیرینی فروشی از یک تولید کننده جدید نباشد. اندازه واحد و حجم خرید کم خواهد بود و مردم ترجیح می دهند چنین محصولاتی را ببینند و لمس کنند. به جای خواندن توضیحات به یاد داشته باشید که می دانید محصول چقدر خوب است، اما این بدان معنا نیست که مردم حرف شما را قبول می کنند! شرکت هایی وجود دارند که مایلند محصول شما را در وب سایت خود قرار دهند و در واقع شما را به عنوان یک تولید کننده قابل اعتماد "تأیید" می کنند و شما باید این مسیر را جستجو و کشف کنید.
داشتن یک وبسایت مخصوص شیرینی فروشی
با این حال، این بدان معنا نیست که اینترنت و رسانه های اجتماعی بی اهمیت هستند. داشتن یک وب سایت خوب (حرفه ای) که به شما امکان می دهد پیام خود را در مورد محصول و ویژگی های منحصر به فرد آن برسانید و مردم را در مورد محصول هیجان زده کنید بسیار مهم است. همچنین وسیله ای ارزشمند و نسبتا کم هزینه برای نشان دادن به خرده فروشان و سایر فروشگاه ها است که جدی و حرفه ای هستید و از فروش محصول خود توسط آنها حمایت می کنید. تعداد فزایندهای از متخصصان وجود دارند که میتوانند به شما در ایجاد یک وبسایت و پیوند آن به رسانههای اجتماعی، توییتر و غیره کمک کنند. رسانههای اجتماعی همچنین راهی مؤثر برای برقراری ارتباط با مصرفکنندگان و کسب بازخورد حیاتی آنها در مورد محصول و تأیید آنها ارائه میدهند.
مهم است که محصول شما در قفسه ثابت باشد و به روشی ثابت و ایمن تولید شود. محصولات شیرینی فروشی در انگلستان و بیشتر اروپا به ندرت در شرایط کنترل شده توزیع یا نمایش داده می شوند و باید بتوانند برای مدت طولانی در برابر دما و رطوبت بالا مقاومت کنند. این محصول همچنین باید کیفیت ذاتی خود را حداقل برای شش ماه حفظ کند، زیرا به یاد داشته باشید که معمولاً چند هفته طول می کشد تا موجودی تولید شود، به مشتریان شما عرضه شوند و در قفسه ها قرار بگیرند. خرده فروشان اگر مجبور به حذف موجودی قدیمی یا شکایات مشتریان در مورد محصول قدیمی شوند، دوباره سفارش نمی دهند.
برای اینکه محصولی قابل اعتماد، سازگار و با کیفیت بسازید، به منبع و منبع قابل اعتماد مواد تشکیل دهنده و یک دستورالعمل و فرآیند تعریف شده برای تبدیل آنها به محصول نهایی و سیستم های نظارت بر کیفیت نیاز دارید. مشتریان شما هر بار که محصول را خریداری می کنند همان محصول را می خواهند (با توجه به تأثیرات دمای زمستان و تابستان) و شما نمی توانید آنها را ناامید کنید - اولین باری که از محصول ناراضی هستند آخرین باری است که آن را خریداری می کنند. آنها در مورد آن به شما می گویند یا نه شما باید دستور العمل و فرآیند خود را به خوبی درک کنید تا آنها را با تغییرات در مواد خام (مواد طبیعی همیشه متفاوت است) وفق دهید و مقادیر کمی از مواد ضایعات بازیافتی را در محصولات بگنجانید - همیشه موادی وجود خواهد داشت که ارزش را از آن بازیابی کنید.
تولید یک محصول حتی در مقیاس تجاری کوچک با ساخت ابزارهای کوچک با دست کاملاً متفاوت است. شما نه تنها برای خود تولید بلکه برای نگهداری مواد، مواد بسته بندی و محصول نهایی نیز به محل مناسب، بهداشتی و ایمن برای مواد غذایی نیاز دارید. همچنین به منابع آب و انرژی و وسیله ای برای دفع آب شستشو و سایر پساب ها و مواد زائد (و مجوزهای مناسب از مقامات مربوطه) نیاز خواهید داشت.
برای اینکه بتوانید یک وب سایت حرفه ای داشته باشید، ما لیستی از بهترین شرکت های طراحی سایت در شیراز را به شما معرفی می کنیم.
بسته بندی محصولات شیرینی فروشی
محصول شما باید بسته بندی شده و با اطلاعات مناسبی برچسب گذاری شود که دقیقاً ترکیبات و ماندگاری آن را منعکس کند. بسته بندی و برندسازی چیزهایی هستند که مشتری قبل از مصرف محصول می بیند، بنابراین در ایجاد تصویر و پیش بینی محصول مهم هستند. بسته بندی همچنین محافظ اولیه محصول در برابر مسائلی مانند از دست دادن رطوبت و طعم یا از بین رفتن "طعم ها" و آسیب های دیگر است.
نیروی کار
افرادی که برای تولید نیاز دارید به انتخاب مناسب، مهارت، آموزش و مدیریت و همچنین امکانات تعویض و بهداشتی، منطقه ای برای استراحت و غیره نیاز دارند. آنها همچنین به یک محیط کاری خوب، ایمن و خوب نیاز دارند و شما باید همه اینها را در برنامه ها، چیدمان و فضای خود بگذارید. این در اصل صدق می کند حتی اگر حداقل در ابتدا «نیروی کار» فقط شما و یکی از اعضای خانواده باشید.
تصمیم مهمی که باید در رابطه با عملیات تولیدی خود بگیرید این است که تصمیم بگیرید که چقدر زیربنایی کار می کنید. به عنوان مثال، آیا قصد دارید شکلات را از مواد اولیه مانند دانه های کاکائو تولید کنید، با استفاده از توده کاکائو قدمی متوسط بردارید یا می خواهید شکلات را از تامین کنندگان تخصصی خریداری کنید. مقیاس عملیات تولید شما ممکن است تا حدی بر این امر تأثیر بگذارد، اما ساخت شکلات با کیفیت خوب در واقع در مقیاس کوچک یا حتی متوسط بسیار سخت و دشوار است، و اگر تمرکز شما بر روی یک محصول نهایی است ممکن است یک پیچیدگی باشد که باید از آن اجتناب کنید.
توسعه و نظارت بر جنبه مالی تجارت
درک، توسعه و نظارت بر جنبه مالی تجارت چیزی است که نمی توانید از آن غافل شوید، هرچند ممکن است به نظر شما خسته کننده باشد. حتی با استفاده از ماشین آلات دست دوم، راه اندازی حتی یک عملیات تولیدی در مقیاس کوچک نه تنها به سرمایه قابل توجهی نیاز دارد، بلکه به پول نقد بیشتری برای تأمین سرمایه در گردش نیاز دارد (مدتی طول می کشد تا کسی واقعاً به شما پول پرداخت کند و تأمین کننده می خواهد پرداخت فوری را داشته باشد.) و برای پشتیبانی توزیع، بازاریابی و فروش. اگر در مورد مسائل مالی اساسی، مالیات بر ارزش افزوده، ساختار شرکت و گزارشدهی، مالیات و غیره مطمئن نیستید پس یک حسابدار با تجربه در مشاغل کوچک پیدا کنید تا به شما مشاوره دهد. عبارت "حسابدار خوب بیشتر از اینکه برای شما هزینه کند صرفه جویی می کند" به طور کلی درست است اما شما را از نظارت دقیق حذف خواهد کرد.
آیا در تجارت شیرینیپزی و شیرینی فروشی تازه کار هستید؟
اگر در تجارت شیرینیپزی و شیرینی فروشی کاملاً تازه کار هستید، قطعاً باید در مورد نحوه ادامه کار مشاوره خوبی داشته باشید و آماده باشید تا پول زیادی را برای پروژه سرمایه گذاری کنید. تجهیزات و مواد اولیه در این صنعت ارزان نیستند و هزینههای بازاریابی، توزیع و فروش برای ورود به بازار می تواند به اندازه سرمایه گذاری "فنی" باشد. در این شرایط عاقلانه است که در مراحل اولیه از مشاوران استفاده کنید تا شما را در انتخاب های مناسب راهنمایی و راهنمایی کنند و مطمئن شوید که برنامه های شما واقع بینانه و قابل اجرا هستند. برای گوش دادن به توصیه هایی آماده باشید که ممکن است دوست نداشته باشید بشنوید.
فقط برای زنده ماندن از نظر مالی کافی نیست، شما باید ذخایری داشته باشید تا چالشهای نادیدهای را که مطمئناً رخ میدهند برطرف کنید و رشد کمی را تامین کنید. ممکن است آماده باشید که حقوق کمی را برای خود بپذیرید (اما هنوز باید زندگی کنید) اما کارمندان شما انتظار دریافت دستمزد را دارند و باید برنامه ای داشته باشید که چگونه این پروژه واقعاً تلاش های شما را جبران می کند - چه با سودآور شدن و پرداخت حقوق به شما یا با ایجاد ارزش (به عنوان مثال از طریق یک محصول، نام تجاری یا موقعیت بازار) و موقعیتی که می توانید آن را به شخصی بفروشید.
مهمتر از همه باید برنامه ریزی کنید و به یک جریان نقدی مثبت برسید. بیشتر کسب و کارهای کوچک به دلیل سودآوری شکست نمی خورند، آنها صرفاً پول خود را تمام می کنند زیرا جریان نقدی ندارند. خیلی خوب است که یک طرح کسب و کار تعریف کنید که نشان دهد هر محصول به طور انبوه سودآور است، اما نتیجه به طور کلی این است که شما زیاد نمی فروشید و در نهایت سهام زیادی دارید و پول نقد ندارید. شما باید به قیمتی بفروشید که مطمئناً سود کمی به شما می دهد (اگرچه بخشی از هزینه های بازاریابی شما می تواند منجر به زیان کوتاه مدت شود) اما به گردش مالی نیاز دارید که برای خرید مواد اولیه و پرداخت دستمزد پول نقد فراهم کند. یک استراتژی قیمت گذاری به خوبی فکر شده مهم است. در غیر این صورت ممکن است با انباری پر از موجودی قدیمی و مشکل واقعی در پرداخت صورت حساب ها مواجه شوید.
در این مرحله ممکن است شما کاملاً دلسرد و شاید کمی افسرده شده باشید، اما ما فقط سعی کردیم به موارد عملی اشاره کنم. یک ایده خوب، سخت کوشی و توجه به جزئیات منجر به موفقیت می شود.
با باتجربه ها وارد مذاکرات شوید
اگر در حال ایجاد یک محصول جدید هستید، واضح ترین راه میانبر این است که شخص دیگری را وادار کنید تا برخی از کارهای سخت را برای شما انجام دهد. شخص دیگری را برای تولید محصول پیدا کنید. تعدادی تولید کننده شخص ثالث خوب وجود دارند که به شما کمک می کنند (البته با قیمتی که دارند) اما این به شما امکان می دهد بر روی توزیع، بازاریابی، فروش و ترویج ایده خود تمرکز کنید. یک تولید کننده شخص ثالث نیز دانش، مقیاس و کارایی تولید دارد که نمی توانید به عنوان یک تجارت جدید به آن امیدوار باشید. یک قرارداد خدمات خوب برای اطمینان از حفظ مالکیت محصول، فرمول و مشخصات مواد تشکیل دهنده آن و اینکه انعطاف کافی در مقدار عرضه برای مقابله با تغییرات تقاضا که می توانید برای آن برنامه ریزی کنید، داشته باشید، مهم است. با این حال، اکثر تامین کنندگان شخص ثالث احتمالاً به مقیاس تولیدی بزرگتر از آنچه شما می توانید در ابتدا پشتیبانی کنید نیاز دارند، بنابراین ممکن است این مرحله دوم یا سوم باشد تا مرحله اول.
از طرف دیگر، اگر قدرت خود را در تولید میدانید (یا فرآیند تولیدی دارید که میخواهید کنترل کامل آن را حفظ کنید)، ممکن است مسیر مخالف را در نظر بگیرید. پیدا کردن شخصی برای مدیریت توزیع و فروش محصول. نمایندگان، عمده فروشان و کسب و کارهای اینترنتی خوبی وجود دارند که این کار را از طرف شما انجام خواهند داد. بازاریابی و تبلیغات حوزههای دشوارتری برای این استراتژی هستند و ممکن است برونسپاری آن دشوار باشد.
مواد تشکیل دهنده و بسته بندی
مواد تشکیل دهنده و بسته بندی هزینه اصلی شما خواهد بود، بنابراین درک برخی از مسائل کلیدی مهم است.
یافتن منابع
تهیه برخی از مواد در مقادیری که نیاز دارید بسیار آسان تر از سایرین است. در حالی که تامین کنندگان خوب و قابل اعتماد مقادیر کمی از چیزهایی مانند شکلات، کشمش، آجیل و غیره وجود دارد، مواد دیگری مانند شکر، گلوکز، برخی از چربی های گیاهی و پودر کاکائو معمولاً فقط در بسته های خرده فروشی بزرگ (بسیار گران) یا در دسترس هستند.
هزینه، ماندگاری و شرایط ذخیره سازی برخی از این مواد و بسته بندی می تواند یک مشکل بزرگ برای تولیدکنندگان کوچک و متوسط باشد و به غیر از همکاری احتمالی با سایر مشاغل مشابه، پاسخ آسانی وجود ندارد. مسئله دیگری که باید در نظر داشت، «زیاد بودن» بالقوه مواد است اگر محصولات به دلیل ترجیحات مصرف کننده باید اصلاح یا متوقف شوند.
مواد اضافی
برخی از تامین کنندگان تا حد فروش مقادیر "نمونه" به شما همکاری خواهند کرد، اما این موضوعی است که باید در مراحل اولیه در نظر بگیرید، هیچ چیز بدتر از این نیست که همه چیز را در جای خود داشته باشید و ناگهان متوجه شوید که باید مقداری از یک را بخرید. عنصر مهمی که حتی اگر همه چیز خوب پیش برود، در تئوری یک سال یا بیشتر برای شما دوام می آورد. ممکن است مجبور شوید قیمت های بالاتر و حتی تغییرات دستور غذا را بپذیرید تا با این مشکلات کنار بیایید
اگر قصد دارید در مورد مواد تشکیل دهنده خود یعنی اینکه از کجا آمده اند، "طبیعی"، "ارگانیک" و غیره ادعایی داشته باشید، باید مطمئن باشید که تامین کنندگان شما می توانند از این ادعا حمایت کنند و مواد تشکیل دهنده با قیمت معقول در دسترس خواهند بود.
هزینه
بستهبندی میتواند در شیرینی فروشی شما چالشبرانگیزتر باشد، زیرا چاپهای ویژه حتی مواد معمولی منجر به مقادیر زیاد و هزینههای بالا میشود. مواد تخصصی مانند مواد کمپوستشونده که فقط از چند تامینکننده در دسترس هستند میتوانند حتی سختتر باشند.
ممکن است حداقل در ابتدا مجبور شوید به یک لفاف ساده چاپ نشده با جزئیات اضافه شده توسط برچسب هایی که به دقت اعمال شده است راضی باشید که می توانند در مقادیر معقول نسبتاً ارزان چاپ شوند. در حالی که این کار پر زحمت است، یک بار دیگر بهتر از خرید و ذخیره مقادیر زیادی بسته بندی است که می تواند خطر آتش سوزی نیز باشد و مقدار زیادی پول نقد را قفل کند.
دستور العمل ها، نگهداری، هزینه ها و سوابق
اکنون شما دستور العمل ها، فرآیندها، رویه ها و شرایط را با توسعه محصول(هایی) که امیدوارید موفق باشند، ثبت کرده باشید. البته ثبت مواردی که موفق نبودند به همان اندازه ضروری است که برای جلوگیری از تکرار اشتباهات کار کردند. شما در واقع از «شکستها» خیلی بیشتر یاد میگیرید تا از «موفقیتها» تا زمانی که کمی وقت بگذارید تا بفهمید چرا آنها شکست خوردهاند.
هنگامی که یک نمونه اولیه دارید (و چندین بار آن را برای درک کامل فرآیند ساخته اید) می توانید آن را برای موارد زیر دوباره بررسی کنید.
- • اگر آن را به روش معروف بپیچید، آیا در شرایط معمولی مغازه "نگهداری" دوام دارد؟ آیا طعم و بافت را حفظ می کند و هیچ نشانه ای از فساد ندارند؟ محصولات شما برای مدتی قبل از اینکه مصرف کننده آنها را ببیند ساخته شده اند، بنابراین شما واقعا باید عمر مفید 6 ماهه داشته باشید.
- • آیا واقعاً از هزینه واقعی مواد تشکیل دهنده، بسته بندی و هزینه های سربار مانند نیرو، گرما، زمان خود و غیره اطلاع دارید؟ به ناچار مقداری مواد ضایعاتی وجود خواهد داشت، حتی اگر فقط مربوط به تمیز کردن باشد، باید این را در محاسبات خود لحاظ کنید.
- • آیا هزینه هایی را که برای تجهیزات، تغییر ساختمان ها و غیره متحمل شده اید و هزینه های توزیع و تبلیغ محصول چقدر است را در نظر گرفته اید. در ابتدا ممکن است خوشحال باشید که فقط هزینه های مواد تشکیل دهنده و بسته بندی را در قیمت بازیابی کنید، اما در درازمدت باید یک پیشنهاد مالی مناسب داشته باشید.
- • آیا از حساسیت خاصی در هزینه ها آگاه هستید؟ گاهی اوقات یک ماده یا مرحله فرآیندی خاص میتواند مسئول بخش بالایی از هزینهها باشد، آیا جایگزین ارزانتری وجود دارد که محصول را تخریب نکند.
- • اگر در ابتدا آماده از دست دادن کمی پول برای تثبیت خود در بازار هستید، همچنان به یک استراتژی قیمت گذاری نیاز دارید که در نهایت محصول را سودآور می کند.
ضرر، ضایعات و هدایا
بسیار آسان است که مقدار قابل توجهی از مواد اولیه گران قیمت خود را از طریق خطاهایی که به راحتی می توان از آنها جلوگیری می شود، حفظ کنید از جمله نگهداری نامناسب، ریختن، تخلیه کامل کیسه ها، توزین نادرست و رعایت نکردن دقیق دستور العمل ها.
هر فرآیند تولیدی مقدار کمی مواد ضایعاتی تولید می کند. تجهیزات تمیز کردن، تلفات برش و برش، کنترل ضعیف فرآیند، تغییرات در مواد تشکیل دهنده، و غیره. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که دستور العمل های شما می توانند حداقل مقداری از این مواد را جذب کنند تا بتوانید تلفات را به حداقل برسانید. این به ندرت در نظر گرفته می شود زیرا همه فرض می کنند روند آنها "100٪ صحیح" است، اما عملاً هرگز اینطور نیست.
نمایش محصولات شیرینی فروشی
اولین "تماس" مصرف کننده با محصول با بسته بندی است نه فقط بسته بندی های فردی بلکه کارتن ها، بنابراین این امر بسیار مهم است.
به طور مشابه اولین تماس مصرف کننده با شما و شرکت شما بسیار مهم است. تصویری از شما در یک کت و کلاه سفید در محیطی بی لک ارزشمند است زیرا تصویری از بهداشت و حرفه ای بودن را ایجاد می کند. بروشورها، پوسترها و سایر مواد تبلیغاتی باید به صورت حرفه ای تولید شده و به خوبی فکر شده باشند و بر نکات کلیدی که به اعتقاد شما شرکت و محصولات شما را از محصولات رقبا متمایز می کند، تأکید کنند.
اگر جایگاه یا حضوری در جایی دارید، مطمئن شوید که «داستانی» را که باید بگویید ارائه میکند، حتی کارتهای لبه برای نمایشهای فروشگاهی میتواند کمک بزرگی برای جلب توجه شما باشد.
اطلاعات مناسب و دقیق روی برچسب باید شامل موارد زیر باشد:
- • مواد تشکیل دهنده به ترتیب وزن ذکر شده است
- • هر گونه آلرژی بالقوه به رنگ BOLD در لیست بالا
- • هر گونه ادعای "طبیعی بودن"و غیره در پرانتز در لیست بالا
- • اطلاعات تغذیه ای از جمله انرژی کل، محتوای چربی، و غیره.
هرگز ارزش این را که محصول شیرینی فروشی و شیرینی پزی شما به صورت حرفه ای بسته بندی و کارتن شده به نظر برسد، دست کم نگیرید. همه اینها بخشی از بیانیه «اعتماد، کیفیت و ارزش» است، به یاد داشته باشید که از شخصی میخواهید چیزی را بخرد و مصرف کند که قبلاً هرگز از شرکتی ندیده است که احتمالاً هرگز در مورد آن چیزی نشنیده است، بنابراین باید از همان ابتدا اعتبار ایجاد کنید.
این ممکن است از یک تایید استنباط شده، به عنوان مثال، با نام یک جاذبه گردشگری شناخته شده فروخته شده و برچسب گذاری شده باشد، یا با تنظیم دقیق اعتبار شرکت شما، محصول و مواد تشکیل دهنده آن باشد. اینجاست که فروش مستقیم در چیزی مانند یک بازار یا فروشگاه مواد غذایی محلی ممکن است به شما امکان دهد مستقیماً با مشتری تعامل داشته باشید و شخصاً پرونده خود را مطرح کنید.
اگر محصول را از طریق مغازههای کوچکتر میفروشید، مطمئن شوید که مغازهدار و کارکنانش از شما و محصول مطلع هستند تا بتوانند به سؤالات مشتری پاسخ دهند یا حتی آنها را به شما یا وبسایتتان ارجاع دهند.
یک وب سایت خوب فکر شده برای فروش آنلاین نیز حیاتی است. مجدداً، این نیاز به ایجاد اعتبار و ارائه فرصت گفتگو دارد. مطمئن شوید که مشتریان می توانند افکار و نظرات خود را بازخورد دهند تا بتوانید با آنها گفتگو کنید و محصولات خود و روش های ارائه آنها را به طور مداوم اصلاح کنید.
تجهیزات شیرینی فروشی
حرکت از عملیات دستی در مقیاس کوچک به چیزی بزرگتر احتمالاً به برخی ماشین آلات نیاز دارد، اما این به نوبه خود مستلزم درک کامل آنچه می خواهید آن دستگاه انجام دهد. افزایش مقیاس دستور العمل ها، فرآیندها و عملیات دشوارتر از آنچه به طور کلی شناخته شده است
شما باید حداقل در مورد آنچه در حال برنامه ریزی هستید با کسی که تجربه مرتبط دارد بحث کنید و آنها ممکن است بتوانند شما را به منابع و مشخصات تجهیزات مناسب راهنمایی کنند.
تجهیزات جدید میتوانند بسیار گران باشند و در حالی که منابع ارزانتری از ماشینآلات (از جمله بسیاری از چین) وجود دارد، باید احتیاط کرد زیرا ممکن است در صورت معیوب بودن تجهیزات یا حتی خطرناک بودن، هیچ جبرانی نداشته باشید.
منابع مختلفی از تجهیزات دست دوم در بازار وجود دارد و شرکت های متعددی تجهیزات را برای شما نوسازی می کنند. باز هم، احتیاط لازم است زیرا خرید از تامین کنندگان خارج از کشور ممکن است شما را در معرض خطر قرار دهد و تجهیزات ممکن است به طور کامل عملکردی نداشته باشند یا مطابق با استانداردهای لازم (تست فشار، ایمنی الکتریکی و غیره) آزمایش نشده باشند.
خرید ماشین تنها بخشی از معادله است، نیاز به نصب و خدمات مناسب (برق، آب سرد و گرم، هوای فشرده، بخار و غیره) دارد که به نوبه خود باید از مشخصات مناسبی برخوردار باشد تا دستگاه بتواند ایمن و موفق عمل کند. ماشین همچنین باید به طور منظم تمیز شود، بنابراین این را در برنامه های نصب خود، به ویژه محل و دسترسی به زهکشی ها در نظر بگیرید.
توجه داشته باشید که تجهیزات بسته بندی می تواند به اندازه تجهیزات ساخت مهم باشد. نه تنها محصولات بسته بندی شده حرفه ای برای مصرف کننده جذاب تر خواهند بود، بلکه از محصول نیز محافظت بهتری خواهند کرد. برخی از روشهای بستهبندی وجود دارند که به دلایل فنی با محصولات خاصی همسو باشد. یک بسته بندی جریان کوچک مهر و موم شده همراه با مواد مناسب، محافظت عالی در برابر رطوبت و بو به محصول می دهد و ممکن است به جای نیاز به بسته بندی ثانویه مانند کیسه، فروش تک تک قطعات را تسهیل کند.
منبع: وبسایت پی جو