وردپـرس و استفاده آن توسط وبسایت ها

وردپـرس و استفاده آن توسط وبسایت ها
وردپـرس سیستم مدیریت محتوای جهانی
♦ وردپـرس توسط ۳۳% وبسایتها استفاده میشود : چه چیزی آن را به سامانه مدیریت محتوا (CMS) محبوب تبدیل میکند؟♦

در مقایسه با دروپال و جوملا ، چه چیزی وردپرس را به سامانه مدیریت محتوا منتخب برای یک سوم وبسایتها در اینترنت تبدیل میکند؟ مقایسهای از نحوه سنجش ویژگیهای آنها.
حوزه انتشار و تألیف به صورت قابلتوجهی در دهه گذشته تکامل یافته است. اما وردپرس هنوز سامانه مدیریت محتوا منتخب برای مجلههای آنلاین و وبلاگهای شرکتی است.
- بر اساس W3Tech، وردپرس توسط ۳۳٫۲ درصد وبسایتها استفاده میشود. این بستر ۲ درصد بیشتر از متوسط ۸ سال گذشته به دست آورده است.
مجلههای دیجیتال و وبسایت های کسب و کار در رشد مداوم و رقابت نزدیک با دیگر سازندگان وبسایتهای میزبان در بستر سامانه مدیریت محتوا (CMS) همانند دروپال و جوملا سهیم بودهاند.
خوب، دلایل کلیدی انتخاب وردپرس توسط انتشار دهندگان وبسایت برای حضور آنلاین خود چیست؟ در ادامه به تاریخچه پروژه و مجموعه ویژگی غنی آن برای یافتن این موضوع میپردازیم.
مقاله پیشنهادی : مخفی شدن فروشـگاه اینترنتی از دید مشتریان
تحول بدنام در ابزارهای وبلاگ نویسی رقابتی همانند موابل (Movable Type) در ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ علاقه دهها هزار وبلاگ نویس را بهتدریج از بین برد. توسعه مداوم وردپرس توسط مخاطبان اولیه آن تعیین شد.
در مقابل ویکس، جایگزین هاستدار وردپرس در ۲۰۰۶ شروع به کار کرد که به صورت باز مجموعه ویژگیهای وبلاگ نویسی را برای کاربران خود ارائه میداد.
وبلاگ خودش تا اواسط فوریه بر WordPress.com میزبانی میشد (درنهایت به زیرساخت خودشان انتقال داده شده است).
یک بستر که توسط وبلاگ نویسان برای وبلاگ نویسانی آغاز شد که ویژگیهای اساسی را برای خبرنگاران و انتشاردهندگان نادیده نمیگرفت.
سامانه مدیریت محتوا کامل

چون وبلاگ نویسی از سال ۲۰۰۳ به صورت قابلتوجهی تکامل یافتهاند، وردپرس نیز همین کار را دنبال کرده است.
از ۲۰۱۰ (و انتشار نسخه ۳٫۰ آن)، بستر به سامانه مدیریت محتوا کامل تبدیل شد، به صورت مؤثر اطلاعات مختلف و مجموعهها را مدیریت میکرد و از خریدوفروش الکترونیکی و ویژگیهای اجتماعی پشتیبانی میکرد.
انتشارات از آن زمان بسیار رقابتی شده است. انتشارات دارای تبلیغ بسیار پیچیدهتر شده است، از تبلیغات برنامهای از طریق بسترهای مزایده سر صفحه استفاده شده است. دیگران از حق پرداخت عضویت یا راهاندازی شکلهای دیجیتال مجلههای چاپی استفاده کردهاند.
توسعه مجموعه ویژگی اصلی و رشد در جهات مختلف (بسته به تکامل دینامیکی یک مجله) توسط وردپرس امکانپذیر است. آزادی ترکیب شده با انعطافپذیری غیر موازی، بستر را برای دهه آینده تغذیه میکند.
مقاله پیشنهادی : درباره لینک سازی و خریداری نکردن بک لینک ها بدانید
منحنی یادگیری ادراکی برای وبلاگ نویسان و علاقهمندان وبلاگ
ازنقطهنظر فعلی خودم، اکثر خریداران برجسته ما مدیران بازاریابی اضافه شده به شرکت جدید هستند که برنامه ساخت دوباره وبسایت را بر اساس وردپرس دارند.
در بازاریابی بازاریابان از وردپرس به دلایل مختلف استفاده میکنند:
- برای اداره کردن وبلاگ خودشان،
- نگهداری از وبسایت شرکت و
- ارائه پستهای مهمان در وبلاگ و وبسایت.
برخی نیز مشاورهها یا بستر خریدوفروش خود را نیز برای دورههای آموزشی یا موارد دیجیتال راهاندازی کردهاند.

این شانس وجود دارد که آنها پیشرفت کنند و از نقشهای بازاریابی استراتژیک در حرفهشان استفاده کنند، با حرفهایهای دیگر صنایع کار کنند و نیروی انسانی اضافی را در وردپرس استخدام کنند.
زمانی که یک بستر جدید با مدیران اجرایی و تیم مدیریت فنی بحث میشود، این پرورش مستمر بر روی وردپرس بهعنوان چارچوب بنیانی انتشار ناگزیر وردپرس را بهعنوان یکی از راهحلهای پیشرو قرار میدهد.
کنترل ۱۰۰ درصد در ملاحظات طراحی
برنامههای کاربردی وب بی سرور و سامانههای مدیریت محتوا تفکیکپذیر محبوبیت بیشتری را در سه سال گذشته به دست آوردهاند.
قبل از این گرایش دیجیتال، برنامههای وب بهگونهای طراحی شده بودند که به صورت منسجم کار کنند: فراهم کردن مجموعه ویژگی و طراحی بهعنوان یک راهحل یکپارچه.
بسیاری از گزینههای انتشار به یکی از دستهبندیهای زیر تقسیمبندی میشود:
- سازندگان وبسایت دارای هاست
- بسترهای CMS/web دیگر
وبسایتهای دارای هاست نمیتواند به صورت نامحدود تغییر یابد. آنها مجموعهای از قالبها و یک مجموعه کوچک از گزینههای شخصیسازی ارائه میدهند. بهزودی، این پیشفرضها از لحاظ بصری و تجربه کاربر بهعنوان برهم زن معامله خواهد شد.
دیگر بسترهای CMS منبع باز تجربیات ویرایش تقریباً کامل را فراهم میکنند. هرچند در روزهای اولیه اغلب در انتهای ساخت پروژه شرایط شدید در زمانهای غیرمنتظره به وجود آمده بود. چارچوب قالب محدودیت کمی را قرار داد که غلبه بر آن سخت بود و نیازمند سازگاری با طراحیهای اولیه بود.
این برای بسیاری از بخشها کاهش یافته بود، اما به وردپرس درعینحال مزیت رقابتی داده بود.
سازگاری با گذشته اثبات شده
واشنگتنپست بهطور متوسط ۱۲۰۰ قطعه در روز انتشار میدهد. بسترهای خریدوفروش الکترونیکی معمولاً دهها هزار محصول را با انواع مختلف و ترکیبات رنگ میزبانی میکنند.
سرمایهگذاری در ارتش تولیدکنندگان محتوا و ویراستاران نیازمند توجه خوب به جزئیات است. هر انحراف به دلیل بهروزرسانی فنی میتواند برای کل کسبوکار فاجعهآمیز باشد.

CMSهای جایگزین نظیر دروپال با غرور سازگاری با گذشته را برای یک دهه نادیده گرفتند. در وبسایت خود اعلام کردند، “توسعه دروپال همواره پیشرفتهترین است و با هر انتشار عمده بهبود اساسی وجود دارد”.
پس از موج بعدی بیپایان عقبماندگی، مؤسس دروپال اعلام کرد که آنها “راهی ابداع کردهاند که منحنی یادگیری سریع و مسیر بهروزرسانی هموار از دروپال ۸ تا دروپال ۹ فراهم میکند”.
بسترهای هاست همواره مورد سؤال بودهاند. فقدان یک راه امن یا ملاحظات مالکیت اطلاعات (موضوع رایج کاربران متوسط) آن را به یک سرمایهگذاری ریسکی برای کسبوکارهای تألیفی جدی تبدیل میکند که همه تخممرغهایشان را در یک سبد قرار دهند.
وبمسترهای وردپرس اغلب دارای خصیصه بهروزرسانی وبسایت ۱۰ ساله با از دست رفتن صفر داده یا سازگاری با کارکرد موجود است. سازگاری با گذشته اصول اصلی پیشرو وردپرس است که از روز اول شروع شده است. ساخت اعتماد برای کاربران و مدیران فنی، آن را به یک سرمایهگذاری ایمن برای انتشاردهندگان در حال رشد تبدیل کرده است.
وسیعترین مجموعهی ادغام در بازار
بیش از ۵۰۰۰۰ پلاگاین و هزاران پسزمینه رایگان در دایرکتوری WordPress.com رایگان میزبانی میشود. این روش فروشِ صدها مغازه شخصی یا بازار را برای صنایع مختلف که از وردپـرس استفاده میکنند انحصاری میکند.
مجموعه وسیع از ویژگیها در وردپـرس، ویژگی فروش شناخته شده بستر است. از همه مهمتر، این روند به این زودیها جایی نمیرود. با سهم بازار ۳۳ درصد، هر سرمایهگذاری در تجمیع با خدمات وردپـرس سرمایهگذاری میکند. با صرفنظر از این که یک سوم وب غیرمنطقی است، به همین دلیل صدها پلاگین جدید برای متعادلسازی هر ماه انتشار مییابد.
آینده برای وردپرس روشن است
درحالیکه کیفیت کد سلیقهای است (و مورد به مورد ارزیابی میشود)، تست سریع یکپارچگی چیزی است که باعث نمایان شدنوردپـرس میشود، صرفنظر از این که شما نیاز به افزودن عضو سریع، انتخاب ایمیل در راهحلها یا افزودن نامحدود به صفحات بایگانی خود داشته باشید یا نه.
البته، اینها شامل مجموعه کامل از ویژگیهایی نیست که باعث نمایان شدن وردپـرس میشود. فکر خلاقانه پشتیبانی از سئو آن ویژگی قوی دیگری است که انتشاردهندگان واقعاً آن را دوست دارند.
علاقه قوی گوگل برای وردپرس در پروژه AMP و مدیریت تبلیغات آن، CMS را به خط مقدم راهحل دیجیتال تبدیل کرده است. و معرفی اخیر از تجربه ویرایش جدید که گوتنبرگ نامیده میشود موقعیت بستر را بهعنوان گزینه یک انتخاب انتشار دهندگان در جهان مستحکم کرده است.

وردپرس به صورت بستر وبلاگ نویسی راهاندازی شده است
برخلاف بسترهای مدیریت وب دیگر، وردپـرس در ابتدا به صورت بستر وبلاگ نویسی در سال ۲۰۰۳ طراحی شده بود. ریشه آن را میتوان در b2/cafelog ردگیری کرد که در ۲۰۰۱ بهعنوان “ابزار اخبار / وبلاگ خبره” عمدتاً برای وبلاگ نویسان توسعهیافته بود.
موضوع : وردپـرس و استفاده آن توسط وبسایت ها
منبع : clickz
برگرفته از : Marketing Iran Talent
مطالب مرتبط :
استفاده از وردپرس برای کسب و کار های کوچک.
افزونه های سایت وردپرس شما چه ویژگی هایی باید داشته باشد.
طریقه ساخت لندینگ پیج از نوع Opt-in پیج و پاپ آپ
طراحی صفحات فرود
آیا داشتن سایت در کسب و کار اینترنتی موثر است؟