راه های افزایش بازدید سایت به صورت رایگان

راه های افزایش بازدید سایت به صورت رایگان
اصلیترین دلیل شکست کسب و کارهای اینترنتی نداشتن ترافیک یا جریان ضعیف ترافیک می باشد، درست مثل اینکه من توی خونمون خدمات طراحی سایت انجام میدم اما کسی از کار من خبر نداره، در واقع مدیران این سایت ها در بالا بردن ترافیک سایت خودشان مشکل دارند و زمانیکه این سایت ها ترافیک ندارند در نتیجه فروشی را هم تجربه نخواهند کرد.
اما شما نگران نباشید چون به صورت شگفت انگیزی، راه های رایگان زیادی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد که به شما کمک می کند ترافیک سایت خودتان را بالا ببرید و من در این مقاله به شما کمک میکنم به راحتی ترافیک سایت خودتان را افزایش دهید.
تولید و انتشار کتاب های الکترونیکی
توی هر زمینه ای که فعالیت کنید ساخت یک کتاب الکترونیکی یا همان فایل های PDF کار بسیار راحتی هست، میتوانید یک یا چند تا از مقاله های سایت خودتان را به یک فایل PDF تبدیل کنید. اگر سایت شما آموشی باشد حتما مقاله های زیادی تا حالا در سایت خودتان منتشر کرده اید و تبدیل یکی از این مقالات به کتاب الکترونیکی بسیار ساده است، اگر سایت شما فروشگاهی هم باشد باید به تولید محتوا عادت کنید.
به صورت مثال اگر کار شما فروش موبایل باشد کافی هست در سایت خودتان محتوایی تولید کنید که به افراد کمک میکند چگونه گوشی مناسب راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی برای خودشان تهیه کنند و همین مقاله رو میشه به یک فایل PDF تبدیل کرد.
حالا تولید این کتاب الکترونیکی چگونه میتونه به افزایش بازدید سایت شما کمک کنه؟ سایت هایی در سطح اینترنت وجود دارن که کارشون به اشتراک گذاشتن کتاب های الکترونیکی هست که بازدید بسیار بالایی هم دارند مثل سایت کتاب سبز، تک بوک و… که کتاب الکترونیکی شما را به رایگان در سایتشان منتشر میکنند.
این سایت ها ترافیک بسیار بالایی دارند و حتی کتاب شما را در جوامع مجازی خودشان هم منتشر میکنند، جالبترین نکته هم اینه که اگر این دو سایت کتاب شما رو منتشر کنند در مقابل سایت های دیگری هم این کتاب رو در سایت خودشون به اشتراک میگذارند و در نتیجه افراد زیادی این PDF رو دانلود میکنند و در نتیجه با شما آشنا خواهند شد و به سایت شما مراجعه خواهند کرد و در نتیجه شما شاهد بالا رفتن ترافیک سایت خودتان خواهید شد.
در تصویر زیر هم یک نمونه از کتاب های الکترونیکی که خودم در سال ۱۳۹۴ توی سایت کتاب سبز منتشر کردم رو براتون گذاشتم و میبینید که این کتاب تا این لحظه که شما دارید این مقاله رو میخونید ۸۵۰۹ نفر فقط توی سایت کتاب سبز دیدنش و توی سایت های زیادی منتشر شده و بازدید کننده زیادی رو به سمت سایت فکر آبی هدایت کرده است.
ساخت و انتشار ویدئو
یک دقیقه ویدئو ارزش هزارن کلمه رو داره و به سادگی میتونید با کاربر ارتباط برقرار کنید تا کاری را انجام دهد که شما میخواهید، مثلا همین حالا بره توی سایت شما و فلان مقاله رو بخونه، یا چیزی رو رایگان دانلود کنه یا حتی نگاهی به محصول خاصی در سایت شما بندازه، در ضمن الان بیشترین جستجوها مربوط به ویدئو هست و اگر شما بخواهید تولید ویدئو رو نادیده بگیرید از رقیبان خودتون عقب خواهید موند.
البته نیازی نیست که حتما خودتون بیایید جلوی دوربین و حرف بزنید و راه های مختلفی وجود داره، یکی از ساده ترین روش ها این هست که یک پاور پوینت آماده کنید و به کمک یک هدست که میکروفون دارد و با نرم افزارهای فیلم برداری از صفحه نمایش مثل camtasia از صفحه نمایش خودتان فیلم برداری کنید و صحبت هایی که مد نظر شما هست رو بگید.
روش دیگه هم این هست که با یک دوربین فیلم برداری یا حتی گوشی خودتون شروع به فیلم برداری کنید و کاری که قراره انجام بدید رو فیلم برداری کنید، فرض کنید شما قرار هست به بررسی ۵ گوشی برتر بازار بپردازید، میتونید این پنج گوشی رو یک به یک جلوی دوربین بگیرید و درباره قابلیت هاش صحبت کنید به شکلی که فقط گوشی و دستان شما معلوم باشه و اصلا خودتون هم معلوم نباشید تا ترس صحبت کردن جلوی دوربین از بین بره
روشی وجود داره به نام بازآفرینی اطلاعات، یعنی اطلاعاتی که قبلا به هر شکلی منتشر کردید فقط فرمت انتشار اون رو تغییر میدید و منتشر میکنید، مثلا اگر یک مقاله نوشتید امروز میتونید اون رو به PDF یا ویدئو تبدیل کنید و در سایت و جاهای مختلف منتشر کنید.
خب حالا ویدئو آماده شد، قدم بعدی چی هست؟ به راحتی میتونید این ویدئو خودتون رو در سایت های اشتراک ویدئو. یا سایت های آموزشی منتشر کنید.
مثلا اگر ویدئو شما جنبه آموزشی داشته باشد میتونید در سایتهایی مثل فرانش به صورت رایگان منتشر کنید، همچنین میتونید فایل های خودتون رو در سایت هایی مثل آپارات یا حتی یوتیوب هم منتشر کنید و بعد از مدتی شاهد افزایش ترافیک سایت خودتان خواهید بود.
نوشتن پست مهمان و انتشار آن در سایت ها
تولید محتوا یکی از مهمترین ستون های کسب و کارهای اینترنتی امروزی هست به شکلی که تولید محتوا یکی از روش های پرسود کسب درآمد از اینترنت حساب می آید، اما در اینجا قصد نداریم که از تولید محتوا پول در بیاریم بلکه میخواهیم از تولید محتوا برای سایتمان بازدید کننده ایجاد کنیم و یکی از این روش ها نوشتن پست مهمان می باشد.
سایت های زیادی هستند که پست های شما را به عنوان پست مهمان در سایت خودشان منتشر میکنند یا حتی برخی سایت ها به شما این اجازه رو میدن که محتوای خودتون رو آنجا بازنشر دهید مانند سایت ویرگول، در پست های مهمان شما میتواند با قرار دادن آدرس سایت خودتان در انتهای مقاله تبلیغ سایت خودتان را بکنید و به این روش نیز ترافیک مناسبی برای سایتتان ایجاد نمایید.
استفاده از سرویس رایگان Google My Business
یکی از قوی ترین راه های رایگان برای افزایش ترافیک سایت و همچنین تبلیغات رایگان کسب و کار اینترنتی شما استفاده از ابزار Google My Business می باشد، این ابزار گوگل به شما کمک می کند در جستجوهای محلی گوگل به راحتی دیده شوید و در بالای نتیجه های جستجو قرار بگیرید، این ابزار بر اساس الگوریتم جستجوهای محلی گوگل طراحی شده است.
بگذارید موضوع را برای شما با ذکر یک مثال واقعی روشن کنم، چند وقت پیش ماشین پدر خانم من دچار مشکل شده بود و هر چه استارت میزدیم ماشین روشن نمیشد، بعد تصمیم گرفتیم ماشین را هل بدهیم اما باز هم فایده نداشت و بر اساس تجربه پدر خانمم متوجه شدیم که باطری ماشین مشکل دارد و باید باطری به باطری انجام دهیم
متاسفانه موفق نشدیم این کار را انجام دهیم و مجبور بودیم یک باطری تهیه کنیم، من تازه به تهران نقل مکان کرده بودم و آشنایی چندانی با محل فروش باطری ماشین نداشتم، بنابراین در گوگل جستجو کردم “نزدیک ترین باطری فروشی” چون میدونستم الگوریتم گوگل با توجه به محلی که من حضور دارم بهترین پیشنهاد را نشان خواهد داد. در کمتر از ۲۰ ثانیه یک باطری فروشی در نزدیکترین محلی که بودم را پیدا کردم و با یک تماس تلفنی پیک به محل ما آمد و باطری را همانجا در محل تعویض کرد، این کسب و کار سایت خودش را در Google My Business ثبت کرده بود، بنابراین به صورت رایگان یک مشتری جدید را به دست آورد.
حالا فرض کنید شما فروشنده پیتزا به صورت آنلاین هستید و سایت خودتان را در این ابزار رایگان ثبت کرده باشید، اگر کسی در گوگل جستجو کند “نزدیک پیتزا فروشی به من” شما اولین نتیجه جستجو خواهید بود، حتما از این روش استفاده کنید تا به صورت رایگان دیده شوید.
برای ثبت کسب و کار خودتان در این وب سایت ابتدا به Google My Business بروید و سپس برای خودتان یک حساب کاربری بسازید، البته برای استفاده از این سرویس حتما باید یک حساب کاربری جیمیل داشته باشید و سپس به راحتی می توانید اطلاعات کسب و کار خودتان را به همراه تصویر وارد کرده و ذخیره نمایید تا از این به بعد بتونید به وسیله این سرویس به افزایش بازدید سایت خودتان کمک کنید

با مصاحبه کردن ترافیک سایت را افزایش دهید
افزایش ترافیک سایت قرار نیست همیشه به صورت یک لینک باشد تا افراد روی آن کلیک کنند و به سایت شما برسند یا از طریق جستجو گوگل شما رو پیدا کنند، کافی هست صدای خودتون رو به بازار هدف برسانید و از آنها درخواست کنید تا به سایت شما بیایند، نتیجه آنقدر شگفت انگیز هست که باروتان نخواهد شد.
خیلی از مخاطبان شما همیشه اهل خواندن مقاله نیستند و این دسته از مخاطبان اصولا فایل های صوتی رو بیشتر گوش میدن، در مقابل صاحبان سایت های زیادی هستند که به صورت پادکست های صوتی با مخاطبان خودشان ارتباط دارند. کافی هست به این کسب و کارها پیشنهاد دهید که در یکی از پادکست های صوتی آنها حاضر هستید به سوالات تخصصی مخاطبان آنها به صورت رایگان پاسخ دهید. فرض کنید سایتی وجود داره که درباره تکنولوژی محتوا تولید میکنه و شما فروشنده موبایل هستید، میتونید پیشنهاد بدید که در یک مصاحبه صوتی به سوالات کاربران درباه مشکلات موبایل پاسخ میدهید و این یک ایده فوق العاده هست.
خیلی راحت مصاحبه کننده میتونه شما رو به همراه اسم سایتتون معرفی کنه و در برخی از موارد میتونید به یک مقاله یا محتوا در سایتتون اشاره کنید که شنوندگان کنجکاو بشن و به سراغ سایتتون برن و به راحتی میبیند در مدت زمان خیلی کوتاهی شاهد افزایش بازدید سایت خودتان خواهید بود.
همچنین یک روش دیگه هم این هست، به دنبال افرادی بگردید که صاحب سایت پر بازدیدی هستند و موضوع کاری آنها به سایت شما نزدیک است اما رقیب شما نیستند، مثلا اگر شما کارتون آموزش آرایشگری هست مصاحبه کردن با یک سایت فروش لوازم آرایشی بسیار عالی هست، وقتی با فرد مصاحبه رو انجام دادید یک نسخه از مصاحبه رو به نفر مقابل بدید که توی سایتش قرار بده، مطمئن باشید نفر مقابل برای اعتباری که این مصاحfه به کسب و کارش میده این کار رو انجام میده و نتیجه افزایش ترافیک سایت شما خواهد بود و این یک بازی برد، برد برای هر دو شما خواهد بود.
شاید این روش کمی زمانبر باشد تا چنین افرادی را پیدا کنید و چنین مصاحبه ای را انجام دهید اما اگر یک بار تاثیر این روش را ببینید هرگز حاضر نیستید آن را نادیده بگیرید، حتما در مصاحبه هایی که به صورت پادکست صوتی منتشر میشود سایت خودتان را به شیوه صحیح معرفی کنید.
نکته مهم: حتما پادکست خودتان را در سایت هایی مانند شنوتو که برای به اشتراک گذاری فایل های صوتی هست منتشر کنید تا ترافیک بیشتری دریافت کنید.

با ایجاد رویدادهای رایگان به افزایش بازدید سایت خودتان کمک کنید
رویدادها یکی از روش های رایگان و تاثیر گذار در افزایش بازدید سایت است به این صورت که میتوانید به صورت رایگان در سایت هایی مانند ایوند وبینارهای آنلاین یا آفلاین برگزار کنید و آن را به صورت رایگان در همان سایت ایوند به اشتراک بگذارید، سایت ایوند یک سایت بسیار پر بازدید می باشد و افراد مختلفی برای شرکت کردن در رویدادهای آنلاین، آفلاین یا حتی حضوری از این سایت استفاده میکنند.
توی هر زمینه ای که فعالیت میکنید شما میتوانید یک محتوای ویدئویی در قالب وبینار آماده کنید و در این سایت منتشر کنید، اگر کار شما فروش موبایل هست میتوانید یک رویداد هیجان انگیز درباره موبایل های مناسب کسب و کارهای اینستاگرامی برگزار کنید، اگر کار شما فروش مبلمان هست میتونید یک وبینار در زمینه آیتم های تاثیر گذار در قیمت مبلمان برگزار کنید، اگر هم کار شما در حوزه آموزش هست که دست شما بسیار باز هست، بنابراین بهانه نیارید که توی حوزه من امکان انجام چنین کاری وجود ندارد.
حالا توی این رویداد این فرصت رو دارید که به شکل های مختلف سایت خودتون رو معرفی کنید و در قالب اشاره های مختلف به ببیننده بگویید که از کدام قسمت های سایت شما بازدید کنه و این شما هستید که باید برای این کار خلاقیت به خرج بدهید.

فعالیت کردن در شبکه های مجازی معروف
در هر زمانی یک شبکه اجتماعی بسیار معروف است و شما میتوانید از آن برای ایجاد ترافیک رایگان استفاده کنید، هیچ وقت سعی نکنید همزمان روی دو شبکه اجتماعی متمرکز شوید چون زمان زیادی از شما خواهد گرفت و نکته بعدی هم این است که بدانید کدام شبکه و به چه دلیل آن شبکه میتواند برای شما عالی باشد.
من تلگرام را برای ایجاد ترافیک اصلا منبع مناسبی نمیدانم چون تلگرام یک پیام رسان است و تا زمانیکه شخصی در کانال خودش شما را معرفی نکند دیده نخواهید شد و تلگرام یک رسانه یک طرفه هست چون شما نمیتونید در کانال پربازدید پیامی بگذارید و فقط مدیر کانال میتواند چنین کاری انجام دهید.
ولی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام قابلیت دیده شدن به وسلیه های مختلف را برای شما فراهم میکند، منطق اینستاگرام مثل فیس بوک هست که میگه: تو دوست داری با دوست من که دوست داره با دوست تو دوست بشه، دوست بشی؟ چه دوست تو دوستی شد. یعنی شما محدودیتی در دیده شدن ندارید.
توی اینستاگرام کافی هست فعال باشید و به صورت منظم محتوا تولید کنید، از هشتگ های مناسب پایین هر پست استفاده کنید، حتی در پیج های پر بازدید افراد رو به بازدید از پیج خودتون تشویق کنید. در نهایت میبینید که افراد زیادی به پیج اینستاگرام شما می آیند و کافی هست آدرس سایت خودتان یا آدرس یکی از مقالات سایت یا حتی آدرس محصولی خاص را در بایو پیج خودتان بگذارید و افزایش ترافیک سیات را از شبکه های مجازی تجربه کنید.
از آنجایی که اینستاگرام بر اساس شبکه ای از ارتباط ها ساخته شده است، امکان اینکه در پیشنهاد های اینستاگرام دیده شوید و یا در حتی در اکسپلورر اینستاگرام ظاهر شوید بسیار بالا هست به شرط آنکه محتوای عالی تولید کنید. بنابراین از این فرصت هرگز چشم پوشی نکنید.
افزایش ترافیک سایت با ارسال خبرنامه ایمیلی
همیشه قرار نیست که بازدید کنندگان جدید به سمت سایت هدایت کنیم و یکی از مهمترین کارهایی که باعث میشه فروش سایت شما افزایش پیدا کند، بازگرداندن بازدید کنندگان قبلی به سایت شما میباشد و این یکی از روش هایی هست که حتما باید از آن استفاده کنید تا با یک تیر دو نشان بزنید، هم افزایش بازدید و هم افزایش فروش
یکی از فاکتورهای مهم در سئو میزان ترافیک بازگشتی به سمت سایت شما می باشد و نکته بعدی این هست که مهمترین داستان هدایت بازدید کنندگان به بازدید مجدد از سایت است و کسب و کارهای موفق همیشه از سیستم خبرنامه ایمیلی برا افزایش بازدید سایت و هچنین افزایش فروش استفاده میکنند.
سایت شما در هر زمینه ای که فعالیت کند می توانید از خبرنامه ایمیلی استفاده کنید، مثل ارسال کوپن های تخفیف، جشنواره ها، خبرهای مربوط به سایت، ارسال مقالات بخش بلاگ سایت و هر چه خلاقیت شما بیشتر باشد خبرنامه ایمیلی هم تاثیر بیشتری در کسب و کار شما خواهد گذاشت.
بازدید کنندگان زیادی هستند که ممکنه به سایت شما علاقه مند باشند اما اون لحظه زمان کافی برای مطالعه مقاله یا بازدید از محصولات شما رو نداشته باشند و دنبال این هستند که به نوعی دوباره سایت شما رو به خاطر بیارند، اگر شما برای عضویت در خبرنامه یک پیشنهاد عالی داشته باشید، بلافاصله بازدید کننده ایمیل خودش رو وارد میکنه و منتظر خبرنامه های شما خواهد بود. این یعنی افزایش ترافیک سایت فقط با ارسال یک پیام از طریق خبرنامه ایمیلی
سایت خودتان را در سایت های آگهی رایگان ثبت کنید
سایت خودتان را در سایت های آگهی رایگان ثبت کنید من از این روش زمانیکه مکمل های ورزشی را به صورت اینترنتی میفروختم استفاده میکردم و مشتریان زیادی با من تماس میگرفتند و یکی از اصلی ترین استراتژی های تبلیغاتی من در آن زمان استفاده از همین آگهی های رایگان بود، شما هم می توانید از این روش استفاده کنید.
در گوگل عبارت آگهی رایگان را جستجو کنید و سپس سایت های مختلفی که چنین خدماتی به شما میدهند را لیست کنید و در هر کدام از این سایت ها سعی کنید تبلیغ سایت خودتان را درج کنید، این کار نیاز به زمان دارد اما ارزش آن را دارد، همچنین هر دو ماه یک بار میتوانید تبلیغ خودتان را در این سایت ها تمدید کنید تا آگهی شما منقضی نشود.
حتما در متن پیامی که در این سایت ها تایپ میکنید آدرس سایت، آدرس یک محصول خاص، آدرس یک مقاله یا هر چیزی که برای شما اهمیت دارد را درج کنید، این کار دو مزیت برای شما دارد اولین مزیت آن افزایش بازدید سایت است و دومین مزیت کمک به فروش محصولات شما می باشد.
در یک رویداد یا مراسم سخنرانی کنید حتی اگر شده 1 دقیقه!
سالانه رویدادها، همایشها و مراسم های مختلفی در سراسر کشور برگزار میشود و اگر هر نوع کسب و کاری داشته باشید، مشتریان احتمالی شما در یکی از این رویدادها شرکت میکنند، اطلاع رسانی این رویدادها از طریق سایت های مختلفی مانند ایوند یا اگر در استان شما رویدادهایی برگزار میشود یک سایت یا برگزار کننده دارد که میتواند لیست رویدادها را در اختیار شما قرار دهد و اگر شما برنامه ریزی کنید که سالانه در یک الی سه رویداد دیده شوید نتایج آن برای شما شگفت انگیز خواهد بود.
اما چگونه میتوانید به صورت رایگان و بدون آنکه پولی بپردازید در این رویدادها حداقل ۵ تا ۱۵ دقیقه وقت بگیرید و با یک سخنرانی جذاب توجه حضار را جلب کنید و در انتها سایت و کسب و کار خودتان را معرفی کنید، یکی از ساده ترین روش ها این است که با برگزار کنندگان این رویدادها صحبت کنید و پیشنهاد بدهید که مقدار مشخصی از کالا یا خدمات خودتان را رایگان در اختیار آنها قرار میدهید و در عوض یک زمان ۵ تا ۱۵ دقیقه ای برای سخنرانی از آنها درخواست کنید، اطمینان داشته باشید که در اکثر مواقع پاسخ مثبت دریافت میکنید، مخصوصا اگر موضوع سخنرانی شما با رویداد آنها مرتبط باشد، حتی ممکن است موفق شوید که میز فروش هم بگیرید. اگر هم پاسخ منفی شنیدید شما چیزی از دست ندادید.
دومین روش هم این است که بررسی کنید آیا این رویداد بخش تریبون برای شرکت کنندگان دارد؟ اصولا بخش تریبون شرکت کنندگان یک زمان سه دقیقه ای هست که به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار میگیرد، من در رویداد من یک طراحم شرکت کرده بودم که اتفاقا بخش تریبون شرکت کنندگان برای سه نفر وجود داشت و برای استفاده از این تریبون باید اسم مینوشتم اما افراد کمی از این فرصت استفاده کردند و در میانه مراسم قرعه کشی میشد و اتفاقا اسم من هم درآمد، زمانیکه بالا رفتم این موضوع مهم رو گفتم: شما همگی در موضوع کاری خودتون متخصص هستید و به دنبال مشتری اما هیچ وقت از فرصت ها استفاده نمیکنید، این تریبونی که من الان دارم ازش استفاده میکنم رو شما میتونستید ازش استفاده کنید اما اکثرا حتی به خودتون اجازه ندادید که اسم بنویسید و از این فرصت استفاده کنید تا توسط کارفرماهای زیادی که اینجا حضور دارند دیده شوید و در انتها سایت خودم رو معرفی کردم که بازخورد خیلی خوبی داشت، تصویر پایین رو هم در رویداد من طراحم در کنار یکی از سخرانان مراسم گرفتیم
در انجمن های تخصصی فعالیت کنید
من ابتدای کارم با پاسخ دادن به سوالات کاربران و ایجاد بحث در چند انجمن تخصصی چند صد مخاطب را جذب سایتم کردم که همین حالا تعداد زیادی از آنها مشتریان همیشگی سایت من هستند، کاملا رایگان به افزایش بازدید سایت فکر آبی کمک کردم و در نتیجه درآمد مناسبی از همین منبع به دست آوردم و هنوز هم از این منابع کاربران مختلفی به سمت سایت فکر آبی جذب میشوند.
هر نوع کسب و کاری که داشته باشید مطمئن باشید که یک یا چند انجمن مرتبط با کسب و کار شما وجود دارد که کاربران زیادی هر روزه به این انجمن ها سر میزنند، برای اعتراض کردن، برای پرسیدن سوال حتی برای وقت گذرانی و کافی هست شما پاسخ سوالات این افراد رو بدهید و حتی گاهی اوقات خودتان یک بحث را ایجاد کنید. خیلی از صاحبان سایت ها این روش را دسته کم میگیرند اما شما این فرصت را دارید تا از این روش استفاده کنید و نتایج شگفت انگیز آن را مشاهده کنید، البته باید روزانه حداقل نیم ساعت برای این کار وقت بگذارید تا پس از مدتی نتایج عالی به دست آورید.
در Linkedin فعالیت کنید
Linkedin یک پلت فرم ارتباط با حرفه ای ها است. به همین دلیل مکانی عالی برای به اشتراک گذاری محتوای مربوط به کسب و کار است. این شبکه اجتماعی تخصصی به شما این امکان را میدهد که تخصص خودتان را به بازار هدفتان نشان دهید.
بنابراین اگر کسب و کار شما در یک حوزه حرفه ای فعالیت می کند برای افزایش ترافیک سایت خودتان حتما در این شبکه اجتماعی فعالیت کنید و پست های تخصصی را به اشتراک بگذارید، روی شبکه سازی خودتان در Linkedin کار کنید.
با امضاء ایمیل ترافیک سایت خودتان را افزایش دهید
هر نوع کسب و کار اینترنتی که داشته باشید روزانه افراد زیادی از طریق ایمیل یا فرم تماس با ما برای شما سوالات زیادی ارسال میکنند و این افراد دو دسته هستند، دسته اول آنهایی هستند که برای اولین بار به سایت شما آمده اند و احتمالا سایت شما برایشان جذاب بوده و به همین دلیل سوال پرسیدند، دسته دوم آنهایی هستند که چند وقتی هست با سایت شما آشنا هستند و هر دو به غیر از پاسخ سوالشان مایل هستند که باز هم به سایت شما برگردند اما بازگشت آنها یک دلیل خاص نیاز دارد.
بنابراین زمانیکه پاسخ سوال این افراد را از طریق ایمیل ارسال میکنید، حتما از امضاء ایمیل برای افزایش بازدید سایت خودتان استفاده کنید، در امضاء ایمیل خودتان میتوانید لینک یک مقاله پیشنهادی، کد تخفیف و لینک محصولی خاص و یا هر لینک دیگری که به کسب و کار شما می تواند کمک کند را برای بازدید کننده ارسال کنید، این تکنیک نه تنها به افزایش ترافیک سایت شما کمک میکند بلکه به افزایش فروش شما نیز میتواند کمک زیادی کند.
شبکه ای از ارتباطات بدون رقیب ایجاد کنید
سعی کنید افرادی را پیدا کنید که صاحب کسب و کارهایی هستند که حوزه کاری آنها با شما به صورت مستقیم یا غیر مستقیم مرتبط است، به صورت مثلا اگر شما آموزش آرایشگری و خودآرایی میدهید یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی میتونه ارتباط خوبی برای شما به حساب بیاد، سعی کنید تا جایی که میشه با صاحبان کسب و کارهای مربط به خودتان دوست شوید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
این کار پس از مدتی به شما و حتی کسب و کارهایی که با آنها ارتباط دارید میتواند کمک کند در یک زمان کوتاه در سایت های مختلف دیده شوید و به صورت ناگهانی ترافیک عجیبی را تجربه کنید، کافی هست به صاحبان سایت ها پیشنهاد دهید که مثلا برای یک ماه بنر همدیگه رو توی سایت همدیگه منتشر کنید، یعنی شما بنر اون سایت وسایت مقابل هم بنر شما را، فرض کنید توی یک ماه به صورت همزمان با سه سایت که ارتبط دارید تبادل بنر تبلیغاتی کنید، یا تبادل رپورتاژ آگهی کنید، یعنی شما یک مقاله بنویسید که به صورت غیر مستقیم تبلیغ سایت مقابل باشه و سایتی که با آن ارتباط دارد هم برای شما همین کار را انجام دهد، یا اینکه تبادل پست در اینستاگرام انجام دهید.
شاید انجام این کار در ابتدا کمی سخت باشد تا بتوانید صاحبان سایت هایی را پیدا کنید که با شما مرتبط باشند و حتی حاضر باشند که چنین کاری را انجام دهند اما پس از مدتی شما با افراد زیادی ارتباط خواهید داشت که حاضر هستند برای به دست آوردن یک امتیاز برد، برد انواع تبادل را با شما انجام دهند و بدون آنکه هزینه ای این وسط پرداخت شود هر دو طرف معامله سود ببرند.
حرف آخر
افزایش بازدید سایت به صورت رایگان یک استراتژی بسیار مناسب و راحت می باشد اما باید زمان کافی برای استفاده از این ابزارها اختصاص دهید، هیچ وقت ساده بودن این روش ها شما را فریب ندهد تا از آنها استفاده نکنید، بسیاری از افراد ممکن است حتی به این روش ها توجه نکنند و این برگه برنده شما می باشد چون رقیب زیادی برای دیده شدن توسط این روش ها ندارید.
هر کدام از این روش ها به سادگی می توانند در مدت زمان کوتاهی ترافیک سایت شما را حداقل سه برابر کنند، بدون آنکه مجبور باشید ریالی برای این کار بپردازید، بنابراین از همین امروز و به صورت روزانه روی این تکنیک ها وقت بگذارید. در آخر اگر شما هم روش رایگان دیگری میشناسید با ما به اشتراک بگذارید تا این مقاله را تکمیل تر کند و هم چنین این مقاله به مرور زمان آپدیت خواهد شد و سعی خواهم کرد تا روش های جدیدی را با شما در میان بگذارم
موضوع : راه های افزایش بازدید سایت به صورت رایگان
مطالب مرتبط:
افزایـش بازدید سایت :۲۰ روش افزایـش ترافیک سایت که نمیدانستید
اهمیت افزایش نرخ تبدیل در سایت چیست؟
بهینه سازی تصویر های وب سایت
یک کسب کار اینترنتی موفق چه ویژگی هایی دارد؟
چرا بالا بردن نرخ تبدیل در سایت اهمیت دارد؟
10 برابر کردن ترافیک سایت فقط با تولید محتوا