راه هایی برای افزایش درآمد فریلنسرها
راه هایی برای افزایش درآمد فریلنسرها
فریلنسر به کسی گفته میشود که بدون شرکت یا سازمان مشخصي با کارفرما قرارداد همکاری امضا میکند. بعد از اتمام پروژه، قرارداد به پایان میرسد و فریلنسر میتواند با کارفرمای دیگری قرارداد همکاری امضا کند. یک فریلنسر برای کسب درآمد دورکای میتواند همزمان با تعداد زیادی شرکت همکاری داشته باشد. نوع قرارداد همکاری براساس مهارت و تخصص فریلنسر مشخص میشود. فریلنسر موفق نیز کسی است که از عهده پروژه کارفرما سربلند بیرون بیاید و بتواند پروژه را به نحواحسن و در موعد مقرر تحویل دهد.
چطور به یک فریلنسر موفق تبدیل شویم؟
برای تبدیلشدن به یک فریلنسر، راهکارهای زیادی وجود دارد، اما نمیتوان از آنها بهعنوان یک قانون نام برد که برای همه قابل استفاده باشد، بلکه هرکس به فراخور مهارت، شرایط همکاری و نوع تخصص خود باید به دنبال راههایی برای افزایش درآمد دورکاری باشد. اما بهطور کلی در بین تمام کسانی که به صورت دورکاری فعالیت دارند، مجموعهای از قوانین کلی وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آنها میپردازیم.
در یک کار متخصص شوید
یکی از اشتباهات اغلب افرادی که در شغل فریلنسر موفق نمیشود، انتخاب همزمان چندین رشته و مهارت است. وقتی روی چندین کار بهطور همزمان تمرکز کنید، ۴۰درصد از میزان کارایی شما کاسته میشود. بنابراین نمیتوانید هیچیک از مهارتها را به نحو احسن انجام دهید.
برای کسب درآمد دورکاری ابتدا باید به دنبال یادگیری تنها یک مهارت باشید. بعد از اینکه مشتریان خود را پیدا کردید و توانستید رضایت آنها را جلب کنید، به دنبال یادگیری بیشتر و توسعه مهارتهای فعلی خود باشید.
فریلنسر موفق کسی است که در کار خود (هرچند محدود) متخصص باشد. او بهجای پرداختن به چندین کار بهطور همزمان، تنها در یک زمینه خاص رشد میکند. برای مثال، یک کارشناس تولید محتوای وبسایت تنها در زمینه نوشتن مطلب، نکات گرامری، توسعه اطلاعات، افزایش سرعت تایپ، ترجمه مطلب، سئو و بارگذاری محتوا در سایت، اطلاعات کسب میکند. اگر او بخواهد همزمان به مبحث گرافیک و طراحی محتوای ویدئویی و یا کدنویسی روی آورد، ممکن است از مهارت اصلی خود عقب بماند.
برای کار خود حد و مرز مشخص کنید
یکی دیگر از توصیههای مهم برای تبدیلشدن به یک فریلنسر موفق، مشخصکردن حد و مرز است. وقتی مشتریان جدید برای همکاری با شما ارتباط برقرار میکنند، شما قادرید حد و مرز کار خود را برای آنها مشخص کنید.
در این صورت بین شما سوءتفاهم رخ نمیدهد و کسبوکار بدون کمترین دغدغه و مشکل بهپایان میرسد. همچنین مشتریان میدانند که در آینده شما چه خدماتی را به آنها ارائه میدهید. پس انتظارات و توقعات آنها در همان سطح نرمال باقی میماند.
علاوه بر این، به دلیل مشخصشدن حد و مرز برای کار، خدمات شما مشخص میشود. بنابراین میتوانید در خدمات مشخصشده پیشرفت کرده و خود را به یک برند معتبر تبدیل کنید. برای مثال، شما برای مشتریان خود مشخص کردهاید که در زمینه مدیریت شبکههای اجتماعی فعالیت دارید.
مشتری با علم به این موضوع، تمامی شبکههای اجتماعی خود را به شما میسپارد و از شما توقع مدیریت و پشتیبانی از وبسایت را ندارد. از سوی دیگر، وقتی تمرکز شما روی شبکههای اجتماعی باشد، قادرید در مدت زمان کوتاه بخش زیادی از الگوریتمهای این شبکهها را شناسایی کرده و در کار خود پیشرفت کنید.
تبلیغات را فراموش نکنید
اکنون ما در عصری زندگی میکنیم که تبلیغات نقش زیادی در معرفی برندها و نامهای تجاری به مشتریان دارد. حتی اگر شما در کار خود بهترین باشید، تا زمانی که قادر به معرفی خود نباشید، در کسبوکارتان رونق ایجاد نمیشود.
بنابراین برای کسب درآمد دورکاری باید بتوانید مهارتها و خدمات خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید. این روزها بهترین روش برای تبلیغات، استفاده از شبکههای اجتماعی و وبسایت است. پس به فکر راهاندازی یک وبسایت و یا ایجاد صفحه در شبکههای اجتماعی باشید.
فراموش نکنید که برای معرفی خود باید مجموعه کاملی از تخصصها و خدمات خود را برای مشتریان توضیح دهید. یک فریلنسر موفق باید قادر باشد خدمات رقیبان را ارزیابی کند و سپس تفاوت کار خود را با دیگران شرح دهد (البته بدون اینکه از برندها و افراد نام ببرد).
مشتریان همیشه به سمت کسی میروند که خدمات بیشتر و باکیفیتتری را ارائه میدهد. در وهله بعد قیمت برای آنها اهمیت پیدا میکند. برای تبدیلشدن به یک فریلنسر موفق نباید قیمتهای فضایی در نظر بگیرید.
اضافهکردن خدمات رایگان به خدمات اصلی
یکی از راههای افزایش تعداد مشتریان، ارائه خدمات باکیفیت است، اما به یاد داشته باشید که در سراسر کشور شما رقیبان زیادی دارید که ممکن است کیفیت کار شما و آنها یکسان باشد. برای اینکه بتوانید از رقبای خود سبقت بگیرید، میتوانید در کنار خدمات اصلی، خدمات رایگان نیز بهعنوان اشانتیون به مشتریان خود ارائه دهید. برای مثال، یک طراح سایت میتواند بعد از اتمام یک پروژه مربوط به طراحی سایت، تعدادی محتوای متناسب با موضوع سایت تولید و منتشر کند.