سلطه گری دیجیتال گوگل و فیس بوک و پایان آن
سلطه گری دیجیتال گوگل و فیس بوک و پایان آن
علیرغم تسلط آمازون بر دنیای تجارت الکترونیک ، هنوز تأثیر بسزایی بر بازار تبلیغات ندارد، اما آیا این روند می تواند قابل تغییر باشد ؟ در حال حاضر، فیس بوک و گوگل انحصار قابل توجهی بر بازار تبلیغات دیجیتال دارند.
طبق گزارش eMarketer ترکیب سهم بازار این دو برند در سال ۲۰۱۷ به ۴۹% می رسد که ۸۹% رشد نسبت به سال گذشته داشته است. در مرکز این تسلط افزایش غیرقابل توقفی از تلفن همراه وجود داشته است. به عنوان مثال در شمال آمریکا، گوگل نزدیک به یک سوم بازار تبلیغات تلفن همراه آمریکا را در اختیار دارد و این در حالی است که فیس بوک سهمی معادل یک چهارم را در اختیار دارد.
هنوز نیز این آمار می تواند توسط آمازون قابل تغییر باشد. آری، آمازون هنوز یک ماهی کوچک در برکه ی آب بسیار بزرگ بازار تبلیغات دیجیتال است، امّا همه ی علائم نشان دهنده ی جستجوی آمازون برای جذب سهم بزرگتری از این بازار است.
درآمد تبلیغات دیجیتال آمازون
طبق اعلام eMarketer ، درآمد تبلیغات جهانی آمازون ۶۰% در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته و به ۴/۱ میلیارد دلار رسیده است. پیش بینی ها نشان می دهد که این آمار تا سال ۲۰۱۹ به رقم ۸/۲ میلیارد دلار خواهد رسید. با این حال این اعداد نسبت به درآمد ۵۹/۶۲ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۶ گوگل و ۸۹/۲۶ میلیارد دلاری فیس بوک بسیار ناچیز است. پیش بینی می گردد درآمد گوگل از این بازار تا سال ۲۰۱۹ به ۹۶ میلیارد دلار خواهد رسید.
با این تفاسیر، دستیابی به سهم بالایی از تبلیغات دیجیتال کار ساده ای نیست. این چالش علاوه بر مواجه با گوگل و فیس بوک، روبرویی با تبلیغات ویدئویی یوتیوب را نیز در بر می گیرد.
موضوع : سلطه گری دیجیتال گوگل و فیس بوک و پایان آن
منبع : Marketing Week
برگرفته از : Marketing Iran Talent
مقالات مرتبط:
بهبود کسب و کار اینترنتی با ۷ راهکار متفاوت
۳ نکته از بازاریابی دیجیتالی که کارتان را سکه می کند
۵۱ تاکتیک بازاریابی اینترنتی که به سرعت نتیجه میدهد
بازاریابی اینترنتی بد ، چه پیامدهایی دارد؟
سه راز موفقیت برای کسب درآمد از سایت