راهکار های تبلیغاتی برند استدلر
راهکار های تبلیغاتی برند استدلر
استدلر ازجمله قديميترين برندهاي صنعتي توليد لوازمالتحرير در جهان است که در سال ۱۸۳۵ در آلمان تاسيس شد و اکنون با داشتن بيش از ۲ هزار کارمند و فعاليت در ۱۵۰ کشور جهان، ازجمله شرکتهاي مطرح در زمينه محصولات نوشتاري جهان است. در ميان برندهاي نوشتاري، استدلر يکي از مشهورترين آنها به شمار ميرود و تقريبا در تمام نقاط جهان به نامي آشنا تبديل شده است. بهراستي نقاط قوت اين برند براي تبديل شدن به يک مارک جهاني چيست؟ چه چيزي باعث شده بسياري از مردم جهان در جيبها و يا در کيفهاي خود، يکي از خودکارهاي اين برند را حمل کنند؟
- ارائه خلاقيت و نوآوري در محصولات
با نگاهي به تاريخ استدلر مشخص ميشود که محصولات اين شرکت با ايدههاي نوآورانه همراه بودهاند و خلاقيت در طراحي و کيفيت محصولات، ازجمله راهکارهاي مهم اين شرکت بوده است. توسعه در بخش نوآوري محصولات يکي از بخشهاي مهم برند استدلر بوده که باعث شده هميشه مصرفکنندگان خاص خود را داشته باشد. براي مثال توليد محصولات مناسب با محيطزيست مانند مدادهاي مکانيکي ازجمله نوآوريهاي اين شرکت است که بازتاب جهاني فوقالعادهاي داشته است. همچنين پاککنهاي اين شرکت ازجمله باکيفيتترين انواع پاککن هستند که بدون باقي گذاشتن اثري بر کاغذ، به بهترين نحو عمل ميکنند. همچنين در توليد مدادرنگي نيز خلاقيت استدلر چشمگير است، از آنجايي که کودکان در سالهاي اوليه ممکن است با فشار زيادي که به مداد وارد ميکنند، باعث شکستن آن شوند، اين شرکت با استفاده از پوشش محافظ سفيدي از سرب، که کيفيت بالايي دارد، باعث مقاوم شدن نوک مدادها شده و از شکستن آنها جلوگيري ميکند.
- آغاز هر ايده با يک مداد است!
هرگاه ايده و الهامي به ذهن انسان ميرسد، اولين کاري که انجام ميدهد، خواستن برگه و مدادي است براي ثبت آن. بنابراين عجيب نيست اگر فلسفه استدلر اين جمله باشد: «هر ايده با يک مداد شروع ميشود!» شرکت استدلر با افتخار ادعا ميکند که به ايدههاي مردم در سراسر نقاط جهان شکل ميدهد؛ چراکه از نظر بنيانگذاران اين شرکت، محصولات آنها ابزار مفيدي براي ترويج جريان خلاقانه ذهن انسان است که از راه نوشتن به ظهور ميرسند. بنابراين تمام تلاش اين شرکت براي تبديل شدن اين برند به ابزار مورد علاقه مردم جهان است تا بتوانند با اين ابزار ايدههاي خود را بر روي کاغذ ثبت کنند. مشتريان اين برند نيز اذعان دارند که با در دست گرفتن محصولات آن، احساس خوبي را در حين نوشتن تجربه ميکنند. از طرفي خود کمپاني نيز سعي در توسعه و نوآوري بيشتر در ارائه محصولات خود دارد و از طريق طراحيهاي هوشمند به دنبال ارائه محصولي است که نوشتن با آن آسانتر و در عين حال باکيفيتتر باشد. رضايت مشتري و احساس خوبي که با در دست گرفتن يک خودکار و يا مداد استدلر دارد، بهترين دليل براي موفقيت اين برند و تحقق شعار آن است.
- بازگشت به مدرسه با استدلر
از آنجايي که بيشتر مخاطبان تبليغاتي استدلر دانشآموزان هستند، ساختن آگهيهاي تلويزيوني ميتواند تاثير چشمگيري بر اين گروه سني داشته باشد. بنابراين يکي از راهکارهاي تبليغاتي کمپاني استدلر، ساختن کليپهاي تلويزيوني است که خصوصا در تابستان تاثير زيادي بر مصرفکنندگان دارد. به طور مثال يکي از اين آگهيهاي تلويزيوني با نام «بازگشت به مدرسه» ازجمله تبليغات تاثيرگذار اين شرکت در سالهاي اخير بوده است. دختران سيزده تا دوازدهساله براي اين تبليغ انتخاب شدهاند که بهترين دوره سني براي نشان دادن حال و هواي مدرسه هستند. همچنين اين نوع تبليغات بيشتر در ماههاي ژوئن، ژوئيه و اوت که ماههاي تابستاني هستند، به اوج خود ميرسند چراکه نزديک به آغاز دوره تحصيلي هستند.
- زمانبندي مناسب براي تبليغات
از نکات مهم براي تبليغات هر محصولي توجه به اين نکته مهم است که اين تبليغ در چه زمان و مکاني انجام ميشود. از آنجايي که محصولات برند استدلر بيشتر در مدارس و مراکز آموزشي کاربرد دارند، گروههاي تبليغاتي اين شرکت بهخوبي متوجه شدهاند که مناسبترين زمان براي تبليغات موثر، هنگام شروع سال تحصيلي است که سيل عظيمي از مشتريان بهسوي مغازههاي لوازمالتحريرفروشي روانه ميشوند. بر اين اساس در فصل تابستان و خصوصا روزهاي نزديک به آغاز سال تحصيلي، کمپينهاي تبليغاتي استدلر به صورت جديتري کار خود را دنبال ميکنند و با معرفي محصولات نوشتاري اين برند، سعي در ارائه يک تصوير مطلوب از توليدات خود دارند. از طرفي تمرکز بر مدارس و گروههاي سني محصل نيز ازجمله ديگر راهکارهاي تبليغاتي اين شرکت است که با فرستادن کمپينهاي تبليغاتي خود به مدارس و معرفي محصولات مناسب به آنها، برند استدلر را تبديل به نامي آشنا براي دانشآموزان ميکنند.
- استخدام جوانان در بخش تبليغات
در سالهاي اخير يکي از راهکارهاي تبليغاتي استدلر ايجاد مسابقاتي در بين مصرفکنندگان اين برند بوده است که ميتوانستند با ارائه يک طرح خلاقانه در مورد محصولات اين شرکت، در اين مسابقه شرکت کنند. از آنجايي که جوانان مهمترين مصرفکنندگان محصولات اين شرکت هستند، اين مسابقه نيز براي آنها در نظر گرفته شده بود. آثار منتخب بر روي يک بيلبورد تبليغاتي در محل برگزاري مسابقه نصب شدند. ازجمله جوايز در نظر گرفته شده، آيپدهايي بود که به برندگان اهدا ميشد، هر برنده علاوه بر آيپدي که ميگرفت، چهار آيپد نيز براي مدرسه و يا کالجي که به نمايندگي از آن در مسابقه شرکت کرده بود دريافت ميکرد. طبق گفته مدير بازاريابي استدلر، بسياري از طرحهاي تبليغاتي اين شرکت از طرحهاي منتخب در اين مسابقه الهام گرفته شده است. اعتماد به مصرفکنندگان يکي از عوامل مهم برگزاري چنين مسابقهاي بوده است. مديران اين کمپاني معتقدند مصرفکنندگان استدلر داراي ايدههاي خلاقانهاي هستند که ميتواند در رشد و پويايي اين محصول موثر واقع شود.
موضوع : راهکار های تبلیغاتی برند استدلر
مطالب مرتبط :
نحوه استفاده از محتوا ویدئویی دربازاریابی دیجیتال
ویدئو مارکتینگ دربازاریابی اینترنتی
استفاده از ویدئوی تبلیغاتی برای ارائه محصول
ناپسندترین تبلیغات دیجیتال اززاویه کاربران کدامند؟
انواع تبلیغات چیست ؟
برگرفته از شنبه