ارائه خدمات به شرکت های بزرگ باید چگونه انجام شود؟
ارائه خدمات به شرکت های بزرگ باید چگونه انجام شود؟
پس از اینکه روش این کار را به شما بگویم متوجه می شوید که یک مشتری با 100 هزار دلار سرمایه راحت تر از یک مشتری با 10هزار دلار سرمایه است.
اجازه دهید روش کار را توضیح دهم.
جالب است که بدانید شرکت های بزرگ برای چه چیزی هزینه صرف می کنند.
چگونه خدمات خود را به شرکت های بزرگ ارائه دهید
من بعد از دریافت نامه ای از طرف یکی از دوستان که رییس بخش یک شرکت بزرگ است ترغیب به نوشتن این مطالب شدم. هفته پیش وی در یک بحث انگیزشی حضور داشته که یکی از ورزشکاران حرفه ای و قدیمی در آن به صحبت پرداخته است.
ظاهرا این ورزشکار قدیمی :
• دارای پیشینه کاری نبوده است.
• در مورد چالش هایی که با آن روبرو بوده هیچ ایده ای نداشته است.
• هیچ درک و شناختی از صنعت خود نداشته است.
• هیچ ایده ای در مورد چگونگی بهبود مسائل ارائه نداده است.
او داستان های جالب بسیاری نقل کرد، از نام های مشهور بسیاری صحبت به میان آورد و با یک موضوع عادی و قابل حدس در مورد اصلاح خود، بحث را به پایان رساند.
دوستم می خواست بداند چرا و چگونه چنین سخنرانانی به استخدام شرکت های بزرگ در می آیند؟
و اما پاسخ این سوال:
دلیل اینکه چنین افرادی استخدام می شوند ساده است. علاوه بر آن دلیل اینکه چرا شرکت های بزرگ برای هرگونه کالا و خدمای هزینه صرف کنند نیز مشخص می شود.
شاید در واقع این شرکت با استخدام این سخنران در حال هدر دادن پول خود باشد، اما از سوی دیگر یک شرط بندی ایمن انجام داده است. نوعی استخدام ساده بدون هیچ گونه خطری.
اما اگر استخدام چنین فردی به معنای هدر دادن پول است پس چگونه می تواند یک شرط بندی ایمن باشد؟
سوال بسیار خوبی است!
شخصی که تصمیم به استخدام این فرد گرفته است پول شخصی خودش را خرج نمی کند. این پول از بودجه ای صرف می شود که به آن ها اختصاص داده شده است. اولین اولویت این شخص این است که این بودجه را در مدت یک سال خرج کند. در نتیجه این پول را برای چیزی صرف می کند که احتمال می دهد ایمن بوده و خطر کمتری داشته باشد.
با استخدام چنین فردی میزان خطر نزیک به صفر است. دلیل این امر آن است که اندازه گیری تاثیر سخنرانی های او به روشی معنادار مشکل است.
موضوع جالب: حتی در صورتی که چنین سخنرانی دچار اشتباهات وحشتناکی شود شخصی که وی را استخدام کرده مورد سرزنش قرار نمی گیرد.
بنابراین شخص تصمیم گیرنده از هر فرصتی برای صرف هرچه بیشتر بودجه در مسیری که صد در صد بدون خطر است استفاده می کند.
چه درسی از این اتفاق می گیریم؟
درس هایی که می توانیم از این اتفاق بگیریم:
1- شرکت های بزرگ باید مشوق شجاعت باشند.
شرکت های بزرگ باید پاداش دادن به ازای تصمیمات نادرست و اما ایمن را متوقف کنند. به جای آن باید شجاعت را در بین تصمیم گیرندگان خود ترغیب کنند تا تصمیمات هوشمندانه گرفته و به پیشرفت شرکت کمک کنند.
با این کار ورزشکاران قدیمی و افرادی که به ارائه رهنمودهای خود در شبکه های اجتماعی می پردازند نمی توانند بصورت غیر حرفه ای کار کرده و به ازای آن پول دریافت کنند.
2- ارائه خدمات به شرکت های بزرگ بسیار آسان است.
اگر قصد ارائه خدمات به یک شرکت میلیاردی را دارید به یاد داشته باشید که تصمیم گیران این نوع شرکت ها بسیار نگران هستند. اگر بتوانید آن ها را قانع کنید که می توانید امنیت آن ها حفظ کنید حاضر به خرید خدمات شما خواهند شد. اگر آن متوجه شوند که با استخدام شما ضریب خطر نزدیک به صفر است پول کلانی به شما پرداخت می کنند.
اما شما به شواهدی نیاز دارید که شخص تصمیم گیرنده را متقاعد کند خطری وی را تهدید نمی کند. ورزشکاران قدیمی و مربیانی که در شبکه های اجتماعی آموزش می دهند علاقمندان خاص خود را دارند. اما اگر شما مشهور نیستید لازم است برند ویژه خود را ایجاد کرده و به دیگران معرفی کنید.
اگر شخص تصمیم گیرنده در مورد شما چیزی نشنیده باشد از نظر او استخدام شما خطرناک است. پس باید تا حد توان خودتان را به دیگران معرفی کنید. کارهای موفقیت آمیز خود و هر چیزی که موجب از بین رفتن ترس تصمیم گیرنده می شود را برای وی بازگو کنید. سپس قبل از فروش خدمات خود به نکات زیر توجه کنید:
شما در حال فروش خدمات خود به یک شرکت میلیاردی نیستید بلکه در حال فروش به فردی هستید که اولویت اول وی پرهیز از اشتباه است.
موفقیت دائمی برای کسب و کار شما
20 سال است که من صاحب کسب و کار هستم و در این مدت با چندین شرکت بسیار بزرگ در سرتاسر دنیا کار کرده ام و آموخته ام که موفقیت دائمی. در گرو فراهم کردن ایمنی برای تصمیم گیرندگان این نوع شرکت ها و همچنین فراهم کردن ارزش های قابل اندازه گیری است.
تعادل را رعایت کنید تا به شهرت دست یابید. حتی در این صورت متوجه می شوید که مرتبا مشتریان بسیار با ارزشی را به سوی خود جذب می کنید.
موضوع : ارائه خدمات به شرکت های بزرگ باید چگونه انجام شود؟
مطالب مرتبط:
3 اصل کلیدی برای رشد کسب و کار
۵ مدل نوآوری برای آینده کسب و کار
فرآیند ۶ مرحله ای ساده برای شروع یک کسب و کار کوچک
ایده های کارآفرینی : ۵۰ ایده کسب و کار برای کارآفرینان خلاق
کسب درآمد از آموزش و مشاوره در زمینه کسب وکارتان
برگرفته از کسب بین