
نگاهی به پیشینه برند سواروسکی
در سال 1862، دانیل سواروسکی در ناحیه بوهمیا متولد شد که در آن زمان بخشی از امپراطوری اتریش-مجارستان بود و امروزه در کشور چک قرار دارد. بوهمیا در آن زمان یکی از مهم ترین مراکز تولید شیشه و بلور بود و به همین خاطر هم پدر دانیل در کارگاه کوچکش به تراش کاری شیشه و بلور مشغول بود. به این ترتیب دانیل در جایی بزرگ شد که کریستال ها با زندگی والدین او آمیخته بود و از همین رو می توان گفت سواروسکی از همان دوران کودکی مجذوب رقص نور در کریستال ها بود.

دانیل نوجوان اغلب به تماشای کار پدرش در کارگاه می نشست و بعدها خود او نیز به کارآموزی پیش پدرش و چندین کارخانه دیگر تراش کریستال مشغول شد. وقتی دانیل 21 ساله از اولین نمایشگاه برق شهر وین دیدن کرد، ایده های جدیدی در زمینه تراش کریستال و شیشه به ذهن پر تکاپویش خطور کرد. این ایده ها ملهم از فنون جدید تولید محصولات زیمنس و ادیسون بود که نهایتا منجر به ساخت یک ماشین مخصوص تراش شیشه بود. دانیل شب و روز برای به بار نشاندن ایده های آینده دار خود کار کرد که در نهایت، 9 سال بعد ماشین ابداعی خود را تمام کرد و آن را به نام خود ثبت اختراع کرد.

برای اولین بار بود که یک ماشین امکان تراش کریستال ها را بی هیچ عیب و نقصی فراهم می کرد و قادر بود که به مراتب سریع تر و دقیق تر از کار دست کریستال ها را تراش دهد. در 1895، دانیل سواروسکی که مبتکری خودآئین و بلندپرواز بود به دهکده واتن در تیرول اتریش مهاجرت کرد و توانست از همان جا با ماشین برش و صیقل کاری جواهرات کریستالی که اختراع خودش بود شروع به ایجاد تحولات گسترده در صنعت مد و جواهرسازی جهان کند و خود را به عنوان شخصیت صاحب برندی پیشرو در برش بسیار دقیق سنگ های قیمتی معرفی سازد.

دانیل سواروسکی به همراه فرانتس وایس، برادرش ناتنی اش، و آرماند کوزمان کمپانی سواروسکی را در سال 1895 تاسیس کند. از آن زمان تا 70 سال بعد همچنان سواروسکی به آرامی به پیش می رفت تا اینکه در نیمه دوم قرن بیستم سواروسکی به برندی جهانی تبدیل شد. در سال 1960 اولین تیم فروش سواروسکی در کافبورن آلمان تاسیس شد تا اینکه امروزه فروش محصولات سواروسکی توسط 44 شرکت توزیع کننده که زیر مجموعه کمپانی بزرگ سواروسکی هستند به صورت حرفه ای انجام می شود. در 1972، سواروسکی تامین کننده اصلی سنگ مرواریدنما “Moonstone” بود. سنگ مرواریدنما از گوهرهای بسیار محبوب آن روزها بود، چراکه این گوهر عجیب بنا به مشخصه های فیزیکی و روانی افراد به دفعات تغییر رنگ می داد. در سال 1995، سواروسکی و بقیه همراهانش تصمیم گرفتند مواد سخت تری مانند کریستال ها و جواهرات را تراش دهند که تراش آنها به مراتب سخت تر از سنگ های دیگر است. آنها تصمیم داشتند که سطوح آنها را در جهات گوناگونی تراش دهند به نوعی که از هر جهت نور را منعکس کنند. این کار در ابتدا توسط کامپیوتر محاسبه می شد و سپس شبیه سازی آن به صورت سه بعدی بهینه سازی می شد و در نهایت، به برنامه های کنترل ماشین آلات پیچیده منتقل کردند.

خانواده بزرگ سواروسکی
امروزه سواروسکی چنان گسترده شده که اکنون علاوه بر دنیای مد و جواهرات، حالا دامنه فعالیتش به روشنایی، معماری و طراحی داخلی هم کشیده شده است. بعد از مدیریت 4 تا 5 نسل از خانواده سواروسکی، امروز این کمپانی همچنان تحت مدیریت خانوادگی اداره می شود و با 23000 کارمندش و حضور در 120 کشور جهان توانسته در سال 2010 معادل 06/2 میلیارد یورو درآمد داشته باشد. سواروسکی در دو بخش عمده فعالیت می کند که یکی به تولید و عرضه تولیدات واسطه چون کریستال هایش می پردازد و دیگری به تولید محصولات نهایی چون مجموعه های جواهرات می پردازد که البته با اینکه در هر دو زمینه شهرتی عالمگیر دارد ولی عمده تسلط سواروسکی در بخش اول است، به طوری که امکان ندارد محصولی فوق العاده لوکس و منحصر به فرد تولید شود و در صورت نیاز به کریستال یا دیگر سنگ های قیمتی، آنها را از سواروسکی سفارش ندهند. در باب گستردگی و دامنه محبوبیت سواروسکی همین بس که حالا 1900 بوتیک سواروسکی در جهان توانسته اند حدود 325000 نفر را به عنوان مشتریان ثابت خود و عضوی از انجمن کریستال سواروسکی به خود جذب کنند که آماری فوق العاده برای یک برند لوکس محسوب می شود.
نمایندگی سواروسکی در امارات :
Adresse: Financial Centre Road - Dubai - Vereinigte Arabische Emirate
Telefon:+971 4 339 8256