عملکرد و محبوبیت هوش مصنوعی روز به روز در حال افزایش است. هوش مصنوعی توانایی یک سیستم یا یک برنامه برای تفکر و یادگیری مبتنی بر تجربه است. برنامه های کاربردی طی چند سال گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته اند و تقریباً درهر بخش تجاری کاربردهای خود را پیدا کرده اند. این مقاله به شما کمک می کند تا بهترین برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در دنیای واقعی را بیاموزید.
هوش مصنوعی چیست؟
هوش مصنوعی (AI) هوش نمایش داده شده توسط ماشین است که رفتار یا تفکر انسان را شبیه سازی می کند و می تواند برای حل مشکلات خاص آموزش داده شود و ترکیبی از تکنیک های یادگیری ماشین و یادگیری عمیق است. انواع مدل های هوش مصنوعی با استفاده از حجم وسیعی از داده ها آموزش می بینند و توانایی تصمیم گیری هوشمندانه را دارند.
آمار و ارقام هوش مصنوعی
انتظار میرود درآمد حاصل از بازار نرمافزار (AI) در سراسر جهان تا سال 2025 به 126 میلیارد دلار برسد. 37 درصد از سازمان ها هوش مصنوعی را به شکلی پیاده سازی کرده اند. درصد شرکتهایی که از آن استفاده میکنند در چهار سال گذشته 270 درصد رشد داشته است و تا سال 2025، 95٪ از تعاملات مشتری توسط این هوش انجام می شود. گزارش ها نشان میدهد که انتظار میرود بازار جهانی نرمافزار هوش مصنوعی نسبت به سال گذشته تقریباً 54 درصد رشد کند و انتظار میرود به اندازه پیشبینی شده 22.6 میلیارد دلار برسد. حال بیایید نگاهی به نحوه استفاده از آن در حوزه های مختلف بیندازیم.
کاربردهای هوش مصنوعی چیست؟
در اینجا لیستی از 18 برنامه کاربردی آمده است:
1. کاربرد در تجارت الکترونیک
خرید شخصی
این فناوری برای ایجاد موتورهای توصیه استفاده می شود که از طریق آنها می توانید با مشتریان خود تعامل بهتری داشته باشید. این توصیهها مطابق با تاریخچه مرور، ترجیحات و علایق آنها ارائه شدهاند. این به بهبود رابطه شما با مشتریان و وفاداری آنها نسبت به برند شما کمک می کند.
دستیاران مجهز به هوش مصنوعی
دستیارهای خرید مجازی و چت بات ها به بهبود تجربه کاربر در هنگام خرید آنلاین کمک می کنند. پردازش زبان طبیعی برای اینکه مکالمه تا حد امکان انسانی و شخصی به نظر برسد استفاده می شود. علاوه بر این، این دستیاران میتوانند در زمان واقعی با مشتریان شما تعامل داشته باشند.
جلوگیری از کلاه برداری
تقلب های کارت اعتباری و بررسی های جعلی دو مورد از مهم ترین مسائلی است که شرکت های تجارت الکترونیک با آن سروکار دارند. با در نظر گرفتن الگوهای استفاده، هوش مصنوعی می تواند به کاهش احتمال کلاهبرداری کارت اعتباری کمک کند. بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند محصول یا خدماتی را بر اساس نظرات مشتریان خریداری کنند. همچنین می تواند به شناسایی و رسیدگی به بررسی های جعلی کمک کند.

2. کاربردها در آموزش
اگرچه بخش آموزش بیشترین تأثیرپذیری از انسان را دارد، هوش مصنوعی به آرامی شروع به ریشهیابی در بخش آموزش نیز کرده است. حتی در بخش آموزش، این انتقال آهسته هوش مصنوعی به افزایش بهرهوری در میان دانشکدهها کمک کرده و به آنها کمک کرده است تا بیشتر بر روی دانشجویان تمرکز کنند تا کارهای اداری یا اداری.
برخی از این کاربردها در این بخش عبارتند از:
وظایف اداری خودکار برای کمک به مربیان
هوش مصنوعی میتواند به مربیان در انجام وظایف غیرآموزشی مانند وظایف مرتبط با وظایف مانند تسهیل و خودکارسازی پیامهای شخصی به دانشآموزان، کارهای پشتیبان مانند درجهبندی مدارک، تنظیم و تسهیل تعاملات والدین و سرپرست، تسهیل بازخورد معمول، مدیریت ثبت نام، دورهها، کمک کند.
و موضوعات مرتبط با منابع انسانی:
تولید محتوای هوشمند
دیجیتالی کردن محتوا مانند سخنرانی های ویدیویی، کنفرانس ها و راهنمای کتاب های درسی را می توان با استفاده از این فناوری انجام داد. ما میتوانیم رابطهای مختلفی مانند انیمیشنها و محتوای یادگیری را از طریق سفارشیسازی برای دانشآموزان مقاطع مختلف اعمال کنیم و با تولید و ارائه خلاصههای صوتی و تصویری و طرحهای درس یکپارچه به ایجاد یک تجربه یادگیری غنی کمک میکند.
دستیارهای صوتی
حتی بدون دخالت مستقیم مدرس یا معلم، دانش آموز می تواند از طریق دستیاران صوتی به مواد آموزشی اضافی یا کمک دسترسی پیدا کند. از این طریق هزینه های چاپ کتاب های راهنمای موقت و همچنین پاسخ به سوالات بسیار رایج را به راحتی ارائه می دهد.
یادگیری شخصی
با استفاده از فنآوریهای برتر، میتوان از تکنیکهای بیششخصیسازی برای نظارت کامل بر دادههای دانشآموزان استفاده کرد و عادتها، طرحهای درسی، یادآوریها، راهنمای مطالعه، یادداشتهای فلش، فرکانس یا تجدیدنظر و غیره را میتوان به راحتی تولید کرد.
3. کاربردها در سبک زندگی
هوش مصنوعی تاثیر زیادی بر سبک زندگی ما دارد. اجازه دهید در مورد چند مورد از آنها بحث کنیم.
وسایل نقلیه خودمختار
شرکتهای خودروسازی مانند تویوتا، آئودی، ولوو و تسلا از یادگیری ماشینی برای آموزش رایانهها برای تفکر و تکامل مانند انسانها هنگام رانندگی در هر محیطی و تشخیص اشیا برای جلوگیری از تصادف استفاده میکنند.
فیلترهای اسپم
ایمیلی که در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم دارای هوش مصنوعی است که ایمیل های هرزنامه ارسال شده به پوشه های هرزنامه یا سطل زباله را فیلتر می کند و به ما امکان می دهد فقط محتوای فیلتر شده را ببینیم. ارائه دهنده محبوب ایمیل، Gmail، توانسته است به ظرفیت فیلترینگ تقریباً 99.9 درصد دست یابد.
تشخیص چهره
دستگاههای مورد علاقه ما مانند تلفنها، لپتاپها و رایانههای شخصی از تکنیکهای تشخیص چهره با استفاده از فیلترهای چهره برای شناسایی و شناسایی به منظور دسترسی ایمن استفاده میکنند. جدا از استفاده شخصی، تشخیص چهره یک برنامه کاربردی است که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، حتی در مناطق مرتبط با امنیت بالا در چندین صنعت.
سیستم توصیه
پلتفرم های مختلفی که ما در زندگی روزمره خود از آنها استفاده می کنیم مانند تجارت الکترونیک، وب سایت های سرگرمی، رسانه های اجتماعی، پلت فرم های به اشتراک گذاری ویدیو، مانند یوتیوب و غیره، همگی از سیستم توصیه برای دریافت اطلاعات کاربر و ارائه توصیه های سفارشی به کاربران برای افزایش تعامل استفاده می کنند. این یک برنامه کاربردی بسیار پرکاربرد تقریباً در تمام صنایع است.

4. کاربردها در ناوبری
بر اساس تحقیقات MIT، فناوری GPS می تواند اطلاعات دقیق، به موقع و دقیق را برای بهبود ایمنی در اختیار کاربران قرار دهد. این فناوری از ترکیبی از شبکههای عصبی کانولوشن و شبکههای عصبی نمودار استفاده میکند که با تشخیص خودکار تعداد خطوط و انواع جادهها در پشت موانع در جادهها، زندگی را برای کاربران آسانتر میکند. هوش مصنوعی به شدت توسط تاکسی های اینترنتی و بسیاری از شرکتهای لجستیک برای بهبود کارایی عملیاتی، تجزیه و تحلیل ترافیک جادهای و بهینهسازی مسیرها استفاده میشود.
5. کاربردها در رباتیک
رباتهای مجهز به هوش مصنوعی از بهروزرسانیهای بیدرنگ برای تشخیص موانع در مسیر خود استفاده میکنند و سفر خود را فوراً از قبل برنامهریزی میکنند.
می توان از آن برای موارد زیر استفاده کرد:
- حمل کالا در بیمارستان ها، کارخانه ها و انبارها
- نظافت دفاتر و تجهیزات بزرگ
- مدیریت موجودی
6. کاربردها در منابع انسانی
آیا می دانستید که شرکت ها از نرم افزارهای هوشمند برای تسهیل فرآیند استخدام استفاده می کنند؟
هوش مصنوعی به استخدام غیرحضوری کمک می کند. با استفاده از نرم افزار یادگیری ماشین، می توانید برنامه ها را بر اساس پارامترهای خاص بررسی کنید. سیستمهای درایو هوش مصنوعی میتوانند نمایههای نامزدهای شغلی و رزومه کاری را اسکن کنند تا به استخدامکنندگان درک درستی از مجموعه استعدادهایی که باید از بین آنها انتخاب کنند، ارائه دهند.
7. کاربردها در مراقبت های بهداشتی
این فناوری کاربردهای متنوعی در بخش مراقبت های بهداشتی پیدا می کند. برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی برای ساخت ماشین های پیچیده ای استفاده می شود که می تواند بیماری ها را تشخیص دهد و سلول های سرطانی را شناسایی کند. هوش مصنوعی می تواند به تجزیه و تحلیل شرایط مزمن با داده های آزمایشگاهی و سایر داده های پزشکی برای اطمینان از تشخیص زودهنگام کمک کند. هوش مصنوعی از ترکیب داده های تاریخی و هوش پزشکی برای کشف داروهای جدید استفاده می کند.
8. کاربردها در کشاورزی
هوش مصنوعی برای شناسایی عیوب و کمبود مواد مغذی در خاک استفاده می شود. این کار با استفاده از برنامههای کامپیوتر، روباتیک و یادگیری ماشین انجام میشود، هوش مصنوعی میتواند محل رشد علفهای هرز را تجزیه و تحلیل کند. رباتهای هوش مصنوعی میتوانند به برداشت محصولات با حجم بالاتر و سرعت بیشتری نسبت به کارگران انسانی کمک کنند.
9. کاربردها در بازی
بخش دیگربخش بازی است. از هوش مصنوعی می توان برای ایجاد NPC های هوشمند و شبیه انسان برای تعامل با بازیکنان استفاده کرد.
همچنین می توان از آن برای پیش بینی رفتار انسان با استفاده از طراحی و آزمایش بازی ها استفاده کرد. بازی Alien Isolation منتشر شده در سال 2014 از هوش مصنوعی برای تعقیب بازیکن در طول بازی استفاده می کند. این بازی از دو سیستم هوش مصنوعی استفاده میکند: «هوش مصنوعی کارگردان» که اغلب مکان شما را میداند و «هوش مصنوعی بیگانه» که توسط حسگرها و رفتارهایی هدایت میشود که به طور مداوم بازیکن را شکار میکنند.
10. کاربردها در خودرو
همچنین برای ساخت وسایل نقلیه خودران استفاده می شود. هوش مصنوعی می تواند همراه با دوربین خودرو، رادار، خدمات ابری، GPS و سیگنال های کنترلی برای کار با خودرو استفاده شود. همچنین میتواند تجربه داخل خودرو را بهبود بخشد و سیستمهای اضافی مانند ترمز اضطراری، نظارت بر نقاط کور و فرمان کمکی راننده را فراهم کند.
11. کاربردها در رسانه های اجتماعی
- اینستاگرام
- در اینستاگرام، هوش مصنوعی لایکهای شما و حسابهایی را که دنبال میکنید در نظر میگیرد تا مشخص کند چه پستهایی در برگه کاوش شما نشان داده میشوند.
- فیس بوک: همچنین از هوش مصنوعی به همراه ابزاری به نام DeepText استفاده می شود. فیسبوک با این ابزار می تواند مکالمات را بهتر درک کند. می توان از آن برای ترجمه خودکار پست ها از زبان های مختلف استفاده کرد.
- توییتر: هوش مصنوعی توسط توییتر برای کشف تقلب، حذف تبلیغات و محتوای نفرتانگیز استفاده میشود همچنین برای توصیه توییتهایی استفاده میکند که کاربران ممکن است از آنها لذت ببرند، بر اساس نوع توییتهایی که با آنها درگیر هستند.

12. کاربردها در بازاریابی
برنامه های هوش مصنوعی در حوزه بازاریابی نیز محبوب هستند. با استفاده از آن، بازاریابان می توانند تبلیغات بسیار هدفمند و شخصی شده را با کمک تجزیه و تحلیل رفتاری، و تشخیص الگو در ML و غیره ارائه دهند. همچنین به هدف قرار دادن مجدد مخاطبان در زمان مناسب برای اطمینان از نتایج بهتر و کاهش احساس بی اعتمادی و آزار کمک می کند.
هوش مصنوعی می تواند به بازاریابی محتوا به گونه ای کمک کند که با سبک و صدای برند مطابقت داشته باشد. می توان از آن برای انجام کارهای معمولی مانند عملکرد، گزارش های کمپین و موارد دیگر استفاده کرد.
چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی، پردازش زبان طبیعی، تولید زبان طبیعی و درک زبان طبیعی می توانند زبان کاربر را تجزیه و تحلیل کنند و به روشی که انسان ها انجام می دهند پاسخ دهند.
این فناوری میتواند شخصیسازیهای بیدرنگ را بر اساس رفتار کاربران ارائه دهد و میتواند برای ویرایش و بهینهسازی کمپینهای بازاریابی متناسب با نیازهای بازار محلی استفاده شود.
13. کاربردها در چت بات ها
چت ربات ها می توانند زبان طبیعی را درک کنند و به افرادی که به صورت آنلاین از ویژگی "چت زنده" استفاده می کنند که بسیاری از سازمان ها برای خدمات به مشتریان ارائه می دهند، پاسخ دهند. چت ربات ها با استفاده از یادگیری ماشینی موثر هستند و می توانند در مجموعه ای از وب سایت ها و برنامه ها ادغام شوند. چت رباتها در نهایت میتوانند یک پایگاه داده از پاسخها بسازند، علاوه بر آن اطلاعات را از مجموعهای از پاسخهای یکپارچه جمعآوری میکنند. همانطور که هوش مصنوعی به پیشرفت خود ادامه می دهد، این چت بات ها می توانند به طور موثر مشکلات مشتری را حل کنند، به سوالات ساده پاسخ دهند، خدمات مشتری را بهبود بخشند و پشتیبانی ارائه دهند. در مجموع، این چت ربات های هوش مصنوعی می توانند به بهبود رضایت مشتری کمک کنند.
14. کاربردها در امور مالی
گزارش شده است که 80 درصد بانک ها مزایایی را که هوش مصنوعی می تواند ارائه دهد، تشخیص می دهند. چه امور مالی شخصی، مالی شرکتی یا مالی مصرف کننده باشد، فناوری بسیار پیشرفته ای که از طریق هوش مصنوعی ارائه می شود می تواند به بهبود چشمگیر طیف گسترده ای از خدمات مالی کمک کند.
به عنوان مثال، مشتریانی که به دنبال کمک در مورد راه حل های مدیریت ثروت هستند، می توانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق پیام های متنی SMS یا چت آنلاین، که تماماً مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، دریافت کنند. همچنین میتواند تغییرات در الگوهای تراکنشها و سایر پرچمهای قرمز بالقوه را که میتواند نشانه کلاهبرداری باشد، تشخیص دهد، که انسانها به راحتی میتوانند آن را از دست بدهند، و در نتیجه کسبوکارها و افراد را از ضرر قابل توجه نجات میدهد. گذشته از تشخیص تقلب و اتوماسیون وظایف، هوش مصنوعی همچنین می تواند خطرات وام را بهتر پیش بینی و ارزیابی کند.
15. هوش مصنوعی در نجوم
نجوم یک موضوع تا حد زیادی ناشناخته است که به اندازه بقیه موضوعات جذاب و هیجان انگیز است. وقتی صحبت از نجوم به میان می آید، یکی از دشوارترین مشکلات، تجزیه و تحلیل داده ها است. در نتیجه، ستاره شناسان برای ایجاد ابزارهای جدید به یادگیری ماشین و هوش مصنوعی (AI) روی می آورند. با این حال، در نظر بگیرید که چگونه هوش مصنوعی نجوم را تغییر داده است و خواستههای ستارهشناسان را برآورده میکند.
اخیراً، گروهی از دانشمندان از این امر در تحقیقات ادغام کهکشانها استفاده کردند تا ثابت کنند که ادغام کهکشانها نیروی اصلی زیربنای ستارگان است. با توجه به اندازه این مجموعه، محققان یک سیستم یادگیری عمیق ایجاد کردند که خود را برای مکان یابی کهکشان های ادغام شده آموزش می داد. به گفته یکی از ستاره شناسان، مزیت هوش مصنوعی این است که تکرارپذیری مطالعه را بهبود می بخشد. دلیل این امر این است که تعاریف الگوریتم از ادغام یکسان است.
آسمان در حال تغییر به عنوان یکی از خیره کننده ترین پروژه های تمام دوران توجه همگان را به خود جلب کرده است. این پروژه به دنبال بررسی کل آسمان شب هر شب است و بیش از 80 ترابایت داده را در یک مرحله جمع آوری می کند تا چگونگی تغییر ستاره ها و کهکشان های کیهان را در طول زمان بررسی کند.
16. هوش مصنوعی در امنیت داده ها
امنیت داده که یکی از مهمترین دارایی های هر شرکت فناوری محور است، یکی از رایج ترین و حیاتی ترین کاربردهای هوش مصنوعی است. با دادههای محرمانه از دادههای مصرفکننده (مانند اطلاعات کارت اعتباری) تا اسرار سازمانی که به صورت آنلاین نگهداری میشوند، امنیت دادهها برای هر مؤسسهای برای برآوردن وظایف قانونی و عملیاتی حیاتی است. این کار در حال حاضر به همان اندازه که حیاتی است دشوار است و بسیاری از کسب و کارها راه حل های امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی را به کار می گیرند تا داده های خود را از دست افراد نادرست دور نگه دارند.
از آنجایی که دنیا هوشمندتر و مرتبطتر از همیشه است، امروزه عملکرد هوش مصنوعی در تجارت بسیار مهم است. بر اساس چندین تخمین، حملات سایبری به مرور زمان سختتر میشوند و تیمهای امنیتی باید برای کنترل سیستمها و دادهها به راهحلهای هوش مصنوعی تکیه کنند.
17. هوش مصنوعی در سفر و حمل و نقل
فناوری هوشمند در سال های اخیر به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. و با پیشرفت فناوری در سراسر جامعه، استفاده های جدید از این امکان، به ویژه در حمل و نقل، در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است. این یک بازار جدید برای شرکت ها و کارآفرینان ایجاد کرده است تا راه حل های نوآورانه ای را برای راحت تر، در دسترس تر و ایمن تر کردن حمل و نقل عمومی ایجاد کنند. سیستم های حمل و نقل هوشمند این پتانسیل را دارند که به یکی از موثرترین روش ها برای بهبود کیفیت زندگی مردم در سراسر جهان تبدیل شوند. نمونه های متعددی از سیستم های مشابه در حال استفاده در بخش های مختلف وجود دارد. حمل و نقل کالاهای سنگین، مدیریت ترافیک و تاکسی های اینترنتی از این جمله هستند.
18. هوش مصنوعی در صنعت خودرو
یک قرن پیش، این ایده که ماشینها قادر به درک، انجام محاسبات پیچیده، و ابداع پاسخهای کارآمد برای مسائل مبرم باشند، بیشتر دیدگاه یک نویسنده علمی تخیلی بود تا یک واقعیت پیشبینیکننده. با این حال، با ورود به دهه سوم قرن بیست و یکم، نمیتوانیم زندگی خود را بدون رباتهای معاملاتی و بازاریابی سهام، رباتهای تولیدکننده، کمکهای هوشمند، آژانسهای مسافرتی مجازی و سایر نوآوریهایی که با پیشرفتهای هوش مصنوعی امکانپذیر شده است، درک کنیم. فراگیری ماشین. اهمیت هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در بخش خودرو قابل اغراق نیست. با توجه به اینکه هوش مصنوعی کاربردهای بیشتری را به بخش خودرو هدایت میکند، کسبوکارهای بیشتری تصمیم میگیرند مدلهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را در تولید پیادهسازی کنند.
تولید
تزریق هوش مصنوعی به تجربه تولید به خودروسازان این امکان را می دهد که از کارخانه های هوشمندتر بهره مند شوند و بهره وری را افزایش داده و هزینه ها را کاهش دهند. هوش مصنوعی ممکن است در مونتاژ خودرو، بهینه سازی زنجیره تامین، به کارگیری ربات ها در طبقه تولید، بهبود عملکرد با استفاده از حسگرها، طراحی خودروها و فعالیت های پس از تولید مورد استفاده قرار گیرد.
زنجیره تامین
بخش خودرو با وقفه ها و چالش های زنجیره تامین در سال های 2021 و 2022 مواجه شده است. هوش مصنوعی نیز می تواند در این زمینه کمک کند. هوش مصنوعی به شرکتها کمک میکند تا با پیشبینی و تکمیل زنجیرههای تامین در صورت نیاز، موانعی را که در آینده با آن مواجه خواهند شد، شناسایی کنند. هوش مصنوعی همچنین ممکن است به مشکلات مسیریابی، پیشبینی حجم و سایر نگرانیها کمک کند.
تجربه مسافر و راننده
همه ما آرزو داریم سفری خوش را با وسایل نقلیه خود داشته باشیم. هوش مصنوعی نیز می تواند در این زمینه کمک کند. هنگام رانندگی، هوش مصنوعی (AI) ممکن است به رانندگان کمک کند تا با کاهش حواسپرتی، تجزیه و تحلیل رفتارهای رانندگی، و بهبود کل تجربه مشتری، تمرکز خود را حفظ کنند. مسافران به لطف هوش مصنوعی می توانند از دسترسی سفارشی و همچنین خدمات تحویل داخل خودرو بهره مند شوند.
بازرسی ها
روش بازرسی یک خودرو توسط آژانس اجاره، ارائه دهنده بیمه یا حتی یک گاراژ بسیار ذهنی و دستی است. با هوش مصنوعی، بازرسی خودرو ممکن است دیجیتالی شود، با فناوری مدرن قادر به تجزیه و تحلیل یک وسیله نقلیه، شناسایی نقاط ضعف و ارائه گزارش وضعیت کامل است.
کنترل کیفیت
همه به یک وسیله نقلیه ممتاز و تجربه می خواهند. آیا ترجیح نمیدهید قبل از خراب شدن، بدانید که مشکلی در خودروی شما وجود دارد یا خیر؟ در این برنامه، هوش مصنوعی نظارت پیش بینی بسیار دقیق، تشخیص شکستگی و سایر عملکردها را امکان پذیر می کند.
آیا هوش مصنوعی کاربرد انسان را محدود می کند؟
به نظر می رسد که انسان ها در صنایعی که هوش مصنوعی به طور گسترده تری در آن گنجانده شده است، به سرعت از آنها پیشی گرفته اند. با این حال، انسان ها همچنان قادر به انجام انواع فعالیت های پیچیده بهتر از هوش مصنوعی هستند. در حال حاضر، وظایفی که نیاز به خلاقیت دارند فراتر از توانایی های رایانه های هوش مصنوعی هستند.
برای مثال، نویسندهای از هوش مصنوعی برای تولید فیلمنامههای تازه برای قسمتهای کمدی کمدی تلویزیونی «دوستان» استفاده کرد که خواندن همه آنها سخت بود. در حالی که برخی از نویسندگان برای الهام گرفتن از شعر و داستان های خود به ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی روی می آورند، هوش مصنوعی نمی تواند از عهده همه کارها برآید.
علاوه بر این، در حالی که پردازش زبان طبیعی به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است، هوش مصنوعی هنوز در درک واقعی کلماتی که میخواند ماهر نیست. در حالی که زبان اغلب به اندازه کافی قابل پیش بینی است که هوش مصنوعی می تواند در ارتباطات قابل اعتماد در تنظیمات خاص شرکت کند، عبارات غیرمنتظره، کنایه یا ظرافت ممکن است آن را مخدوش کند. به طور مشابه، هوش مصنوعی هنوز نمی تواند همدلی یا استدلال انتقادی را نشان دهد. در مقایسه با هوش مصنوعی، انسانها همچنان در کارهایی که این استعدادها را میطلبند برتری میکنند.
هوش مصنوعی به سرعت پیشرفت کرده و به یک جزء ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. با این حال، روزی که هوش مصنوعی همه کارها را برای ما انجام دهد و بتوانیم روزهای خود را به استراحت یا یادگیری برای لذت بگذرانیم، هنوز خیلی فاصله دارد. هوش مصنوعی هنوز باید در زمینه هایی مانند پردازش زبان، خلاقیت، حل مسئله و درک ظریف پیشرفت کند. اگر نگران این هستید که روبات ها شغل شما را بگیرند، این ویژگی ها را در خود بسازید تا اطمینان حاصل کنید که در آینده قابل استخدام خواهید بود.
چرا از هوش مصنوعی استفاده می شود؟
مردم از قدرت هوش مصنوعی استفاده می کنند زیرا کاری که باید انجام دهند به صورت روزانه در حال افزایش است. بنابراین خودکار کردن کارهای روزمره یک ایده هوشمندانه است. این باعث صرفه جویی در کارکنان سازمان می شود و در عین حال خروجی را نیز افزایش می دهد. علاوه بر این، سازمان ممکن است از طریق استفاده از هوش مصنوعی افراد شایسته را برای توسعه شرکت به دست آورد.
همچنین امروزه کسبوکارها بر این باورند که میخواهند تمام کارهای عادی و معمولی را خودکار کنند. و آنها معتقدند که می توانند چنین کارهای روتینی را با استفاده از یک برنامه کاربردی ساده خودکار کنند. زیرا با پیشرفت علم داده، اتوماسیون در حال گسترش است. این هوش مصنوعی بیشتر در پورتال های چت آنلاین استفاده می شود. شما بدون شک پیام خوشامدگویی را هنگام بازدید از وب سایت ها مشاهده کرده اید. پس از آن، به طور کلی صحبت های واقعی شروع می شود.
منبع: وبسایت پی جو