در حقیقت کینگ سی ژیلت، شیوه اصلاح را با به صورت اساسی با معرفی تیغ خودتراش که پتنت آن در سال 1904 به ثبت رسید، متحول کرد. تا پیش از آن، مردان برای اصلاح موهای صورت باید از تیغ های یک لبه استفاده می کردند که کار با آنها به مهارت زیادی نیاز داشت و از این رو مردان به آرایشگاه می رفتند. اما با معرفی تیغ خودتراش توسط ژیلت دیگری نیازی به این کار نبود. قرار دادن تیغ در یک دسته محافظ دار ایده ای هوشمندانه بود زیرا کنترل تیغ آسان تر بوده و امکان تعویض تیغ پس از کند شدن آن وجود داشت.

در سال 1903، آمار فروش ژیلت برابر با 51 خودتراش و 168 تیغ بود. اما در سال بعد موفقیت آمیز بودن ایده ژیلت با ثبت فروش بیش از 90 هزار خودتراش و 120 هزار تیغ ثابت شد. در سال 1908، محصولات ژیلت در آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه و آلمان تولید می شدند. در همان دوران بود که کینگ سی ژیلت ایده فروش خودتراش ارزان و یک بار مصرف را برای افزایش بازار تیغ ها دنبال کرد.
در زمان جنگ جهانی اول ژیلت جهش بزرگ دیگری را طی امضا قرارداد با ارتش آمریکا برای تامین حدود 3.5 میلیون خودتراش و 32 میلیون تیغ تجربه کرد. در سال 1922، ژیلت به عنوان تامین کننده سلطنتی شاهزاده ولز انتخاب شد.

در سال 1939، “جوزف اسپانج” که در سال 1938 به عنوان رئیس ژیلت انتخاب شده بود حضور جدی این شرکت به عنوان اسپانسر مسابقات ورزشی را با حضور در مسابقات جهانی بیسبال کلید زد. خودتراش ها و تیغ های آبی ژیلت فروشی چهار برابر آن چه انتظار می رفت را در آن زمان تجربه کردند. پس از آن ژیلت به سرعت وارد مسابقات فوتبال آمریکایی و بوکس شد و این روند تا به امروز با حضور در مسابقات ورزشی مختلف ادامه داشته است.

در سال 1969، ژیلت پوشش تیغ های خود در پلاتین به منظور افزایش مقاومت آنها در برابر خوردگی را آغاز کرد. در سال 1985، ژیلت نخستین شرکت تولید تیغ اصلاح بود که خودتراش هایی با نوارهای روان کننده را معرفی کرد. در سال 2005، پراکتر اند گمبل ادغام با شرکت ژیلت را نهایی کرد و در نتیجه این ادغام، بزرگترین شرکت محصولات مراقبت شخصی و خانگی جهان شکل گرفت. در سال 2007، تایگر وودز، راجر فدرر و تیری آنری شناخته شده ترین مثلث سفیران ژیلت تا به امروز را شکل دادند.

طی بیش از یک قرن گذشته ژیلت در میان رهبران نوآوری در شیوه اصلاح و ارائه فناوری پیشرفته به مصرف کنندگان قرار داشته است. کینگ سی ژیلت شرکت خود را بر این باور بنیان نهاد که روش بهتری برای اصلاح وجود دارد و ما آن را پیدا خواهیم کرد. ژیلت همچنان بر این اساس متکی باقی مانده و فناوری های مختلف در زمینه اصلاح با خطوط تولید گوناگون از ژیلت ترک II تا سنسور، مچ 3، فیوژن و فیوژن پروگلاید را ارائه کرده است. افزون بر تیغ و خودتراش محصولات دیگری مانند افتر شیو، ژل اصلاح، دئودورانت و مام نیز با برند ژیلت عرضه می شوند.
