موفقترین تلاشهای تجاری چهرههای مشهور
بين بازيگري، توليد و ترویج پروژه های سینمایی، اين موضوع تعجب آور است كه بسياري از اشخاص مشهور نبايد زماني براي انجام هيچ كار ديگر داشته باشند. اما بسياري از ستاره هاي مورد علاقه شما از مليسا مك كارتي گرفته تا جسيكا سيمپسون و حتي درو بريمور، به طور شگفت انگيزي فعاليت هاي موفقي دارند. وارد هر بازار يا مركز خريدي شويد مطمئن باشيد كه محصولاتی اعم از لباس تا لوازم جانبي، آرايشي، لوازم بهداشتي و پاك كننده و حتي گوشت گاو مربوط به آنها پيدا مي كنيد.
مثلاً اين سوال به وجود مي آيد كه شركت آنست چقدر صادق است؟ برند چاقوي گوپ چگونه است؟ در اينجا برخي از فعاليت هاي چهره هاي مشهور را می خوانید كه براي آنها ميليون ها و ميلياردها دلار سود به همراه داشته است.
درو بريمور با Flower Beauty
درو بريمور، بازيگر و تهیه كننده فیلم است و اكنون فروشگاه لوازم آرايشي دارد. او برند آرايشي خود به نامFlower را در سال 2013 راه اندازی كرد و تا كنون پيشرفت زيادی در اين كار كرده است. محصولات توليدی او در ابتدا در وال مارت فروخته مي شد و سپس سايت تجارت الكترونيك خود را در سال 2016 راه اندازی كرد.
با اينكه برند فلاور، برندی با محصولات مقرون به صرفه است، اما كيفيت آن با محصولات گرانقیمت تر رقابت می کند. ريمل اين برند یکی از محصولات خوب است كه چهره را خيلي تغيير مي دهد و قيمت آن فقط 10 دلار است و بهتر از ريمل هایی عمل می كند كه قيمت آنها سه برابر بيشتر است. از نظر درآمد، برند Flower در حال شكوفائی است. طبق گزارش WWD، كه مربوط به پوشش روزانه خانم ها است، درآمد اين برند به 30 ميليون دلار در پنجمين سال كسب و كارش افزايش يافته است. در مورد آينده اين برند، بريمور قصد دارد تا اين برند را به طور بين المللی توسعه دهد. همين مقاله در WWD گزارش داد كه اين برند در بيش از 2000 فروشگاه والمارت در مكزيک در دسترس قرار گرفته است. فقط مدتی زمان لازم است تا كل جهان، پر از طرفداران برند زيبايیFlower شود.
سارا جسيكا پارکر با كلكسيون SJP
شخصيت داستاني كری برادشا، معروف ترين نقش ايفا شده توسط سارا جسيكا پاركر است و او در مورد كفش هايش وسواس و حساسيت زيادی دارد، پس طبيعی است كه اين بازيگر تصميم بگيرد تا خط توليد كفش مخصوص به خود را به نام SJP راه اندازی كند. در سال 2013، آنطور که فشن یونایتد گزارش می کند، پاركر تيمی با برند نوردستروم و رئيس کمپانی مانولو بلانيك یعنی جورج مالکوموس تشكيل داد تا اين برند را با همكاری آنها راه اندازی كند.
SJP دارای هدف بالايی است اما برند نسبتا مقرون به صرفه ای است. اولين فصل كفش های توليد شده با قيمتی بين 200-375 دلار توليد شد كه اين قيمت واقعا قيمت يک معامله سودآور نبود، اما ارزان تر از برند مانولو بلانيک بود. علاوه بر كفش، اين برند اخيرا لوازم جانبی ديگر مانند كيف دستی و لباس های پوشيده مانند پالتو را ارائه می دهد. علاوه بر نوردستروم، SJP اكنون در بسياری از خرده فروشی های آنلاين ديگر و فروشگاه هايی مانند بلومینگزدیل، نيمن ماركوس آمازون فروخته مي شود.
در حاليكه SJP موفق بوده است، پاركر به فوربس در سال 2016 گفته است كه اين كار هميشه كار آسانی نبوده است، او گفت: «در اين راه كه فروش زيادی داشته ايم، نااميدی هايی هم داشته ايم. اين كار موفق آميز بود، اما ما گزارشات فروش مان را هر دوشنبه تهيه مي كرديم. هر وقت فروش خوبی داشتيم، نفس راحتی مي كشيديم. اما چيزهاي زيادي از واحد حفظ سهام يا SKU آموختيم و گاهی اوقات ارقام و سود بدی هم داشتيم.»
مليسا مک كارتی - فروشگاه لباس، كفش و جواهرات Seven7
زنانی كه سايز بزرگ دارند، اغلب توسط طراحان مد اصلی ناديده گرفته شده اند. اما مليسا مک كارتی، بازيگر معروف تصميم گرفت تا ورق اين بازی را تغيير دهد و خط توليد لباس خود را در وبسايتش ايجاد كند، «هر سايزی روي سياره زمين وجود دارد و مي دانم كه با افزايش سايزم، من سبک خود را از دست نداده ام، زيرا سايز من بالای 12 شده است».
برند Seven7 كه در سال 2015 راه اندازی شد، اخيرا لباس های جين، لباس خانه، لباس زمستانی، لباس هاي شيک، و لباس شنا مي فروشد كه لباس هاي ضروری هستند. مك كارتي مي خواهد كه زن ها ، حس كنند كه بهترين لباس را پوشيده اند، پس هر مورد به گونه ای طراحي شده است كه مناسب با چهره زنان باشد كه اين موارد از قبيل "كمربندهاي رنگي طراحي شده"، "فناوري متناسب كننده باسن" و "درز دوخته شده به سمت رو" است كه همه اينها با پارچه ها و اجناس راحتي ساخته شده اند. برند Seven7 اخيرا در وب سايت مك كارتي و در بسياري از خرده فروشي ها مانند لرد اند تيلور، میسيز، نوردستروم، گوئيني بي، لين بريانت و آمازون فروخته شده است.
گوئينت پالترو با فروشگاه Goop
گوپ در سال 2008 توسط بازيگری به نام گوئينت پالترو تاسيس شد و به عنوان يک خبرنامه شروع به كار كرد و به يك وبلاگ تكامل يافت و اكنون به عنوان امپراتوری برای سبک زندگي تبديل شده است. وبسايت Goop، يك وبسايت مدرن همراه با برندسازی پديده ای است كه انواع محصولات تاييد شده پالترو را مي فروشد. اين محصولات شامل ويتامين هايي است كه به نام "چرا من كه اينقدر بهره ورم بازنشسته ام؟" مي باشد. همچنين عطرهاي مخصوص، با همكاري برند مراقبت پوست "عطر زيبايي" و لباس در آن وجود دارد كه قيمت آن در محدوده 58 دلار برای يک كمربند تا تقريبا 600 دلار قيمت يک كت است.
اما فروشگاه Goop فقط براي خريد محصولات خود او نيست – بلکه ارائه دهنده مطالبي براي درك كليه سبك زندگي هاي سالم است. اين سايت با محتواي زيادي بسته بندي شده است كه شامل راهنماي سفر و غذا، سلامتي و تناسب اندام است.
عليرغم موفقيت اين شركت، Goop بين سال هاي 2016-2017 تغييرات زيادي كرد. در سال 2016، پالترو اعلام كرد كه قصد دارد تا اين برند را رها كند. اما بعدا خبرگذاري فورچن گزارش داد كه سال بعد او تصميمش را تغيير داده و قصد دارد تا مدير عامل اين شركت شود. فقط گوئينت مي داند كه چه كاری، بهترين است.
جسيكا سيمپسون با كلكسيون جسيكا سيمپسون
فعاليت انجام شده توسط چهره مشهوری به نام جسيكا سيمپسون به وضوح از كارش به عنوان پاپ استار و ستاره واقعي تلويزيون فراتر رفته است. در حاليكه او هنوز ممكن است مطمئن نباشد كه Chicken of The Sea يا "جوجه دريا"، يك نوع تن يا جوجه است، قدرت نام او به عنوان يک برند مطلقا مورد سوال قرار ندارد.
در سال 2005، سيمپسون يك خط توليد كفش را با همكاري گروه كاموتو راه اندازي كرد. فروش اوليه اين خط توليد در نهايت منجر به گسترش برند او شد. در سال 2015، خبرگزاري Market Watch گزارش داد كه جسيكا سيمپسون داراي محصولاتي در 31 طبقه مختلف است كه شامل كيف دستي، لباس، جواهرات، عطر و ادكلن، و لوازم خانه است. محصولات جسيكا سيمپسون در بسياري از رسانه هاي مختلف مانند فروشگاه هاي مجازي مانند فروشگاه میسیز، نورستروم، ديلارد و بلك و به صورت آنلاين فروخته شده اند. در سال 2014، این برند به ارزش 1 ميليارد دلار رسيد.
اين ارقام، برند سيمپسون را از ورشکسته شدن نجات داد. در سال 2004، او خط توليد محصولات زيبايي را راه اندازي كرد كه شامل برق لب، مرطوب كننده بدن، شفاف كننده بدن، كرم بدن، و حمام حبابي به نام Dessert بود. اين محصولات در فروشگاه محصولات زيبايي سفورا فروخته شد و در نهايت در سال 2006 اين محصولات از منوي آن حذف شد. شايد شكست آن به دليل مشكل دعوي قضايي باشد. يا مي تواند مشكلات شخصي به وجود آمده به دليل طلاق او از همسرش باشد. خوشبختانه، سرمايه گذاري هاي كسب و كار آينده سيمپسون از انتظارات همه فراتر رفت.
كيت هادسون با شركت Fabletics
در سال 2013، كيت هادسون، خط توليد لباس Fabletics را تاسيس كرد. فقط در طي چهار سال، فروش او به طور چشمگيري افزايش يافت. CNBC گزارش داد كه اين شركت ، درآمد 250 ميليون دلاري دارد و اين فروش در سال 2016 به مقدار 43% كاهش يافته است. اين برند نيز رسانه اجتماعیبزرگی با 24 هزار فالوور در توئيتر و بيش از 560 هزار فالوئر در اينستاگرام دارد.
Fabletics داراي سه مدل كسب و كار مي باشد. آنها لباس هاي سفارش داده شده جدا را در وبسايت شان مي فروختند اما اين شركت نيز خدمات اشتراك را به اعضاي خود ارائه مي دادكه اعضاي آنها مي توانستند تا 50% صرفه جويي كرده و تخفيف دريافت كنند. به ازاي خريد 49 دلار در ماه، شما مي توانيد يك سينه بند ورزشي عالي دريافت كنيد. همچنين مي توانيد محصولات برند Fabletics را از هر فروشگاه غير مجازي در مكان ديگر خريداري كنيد. در ژوئيه 2017، 23 فروشگاه از اين برند در سرتاسر آمريكا وجود داشت.
در آوريل 2017، اين برند اعلام كرد كه در حال توسعه خط توليد و خوشحال كردن زنان زيادی با ارائه محصولاتي با سايز بسيار بزرگ است. در كل، در حالی كه بيشتر زنان هيچگاه هيكل هادسون را نخواهند داشت، حداقل آنها اكنون مي توانند لباس های او را بپوشند.
بتانی فرانكل با برند Skinny Girl
هيچ مشكلي در مورد اين قضیه نيست كه چه كسي موفق ترين خانم واقعي است. اين خانم، بتاني فرانكل است كه شركت نوشيدني خود به نام Skinny Girl را در سال 2011 به قيمت گزارش شده 100 ميليون دلار طبق گزارش خبرگزاري فوربس به Beam Global (اكنون به نام Beam Suntory) فروخت.
فرانكل، چهره معروف اين برند، هنوز بطري های اين برند را در هر اپيزود و قسمت از سريال تلويزيونی زنان خانه دار نيويورك قرار مي دهد. اما هيچ شرمی براي اين كارش ندارد. برند Skinnygirl به برندي تبديل شده است كه امپراطور محصولات بسيار زيادي است كه محصولات آنها شامل غذا، نوشيدنی ها، ساندويچ، آب نبات، قهوه، چاي، لوازم آشپزخانه، لباس و مواردي از اين قبيل، مزين به لوگوي تاييد شده شركت است. اين گفته به اين معنی است كه اگر هر چيزی وجود داشته باشد كه فرانكل بتواند نامش را روی آن قرار دهد او اين كار را انجام خواهد داد. او همچنين بهترين نويسنده روزنامه پر فروش نيويورک تايمز است كه 9 كتاب را در رزومه كاری خود دارد.
علاوه براين كه فرانكل بازيگر سريال خانه داران واقعي بوددر حال انجام نمايشي در براوو است كه عنوان مختصر آن، پروژه مالكيت بتاني و فردريك نام دارد. همچنين او در پاييز 2017 ، به سريال تلويزيوني "شارك تنك" شبكه ABC پيوست. با انجام پروژه هاي بسيار و نمايش هاي زياد، آيا فعاليتی برای اين چهره وجود دارد كه از آن استقبال نكند و در آن موفق نشود؟
ريس ويترسپون با برند Draper James
مانند كاراكتر بلوند الي وودز، هيچ كاري وجود ندارد كه ريس ويترسپون نتواند انجام دهد. در ماه مه 2015، او برند دراپر جيمز را راه اندازي كرد و آن را "برند خرده فروش الهام گرفته از جنوب" ناميد. خبرگذاري فوربس گزارش داد كه سرمايه گذاران بسيار تحت تاثير قرار گرفتند و 17 ميليون دلار در اين شركت سرمايه گذاری كردند.
برند دریپر جيمز، از تركيبي از نام مادر بزرگ ويترسپون به نام دروتا دریپر و پدربزرگش به نام ويليام جيمز ويترسپون گرفته شده است. اين وبسايت، محدوده اي از لباس هاي زيبا، لوازم جانبي يا زيور آلات و لباس هاي خانگي دارد. هر كالايی كه مربوط به اين برند است، المان هاي جنوبی مانند كيف و حتي كادوهاي مهماني را تركيب مي كنند و شامل مجموعه دستمال سفره هاي مهماني است كه قلاب دوزي شده است.
در سال 2017، اين برند، همكاري با خرده فروش آنلايني به نام Net-a-Porter را راه اندازي كرد. كلكسيون كپسول از سال 1950 با لباس هاي چاپ شده روشن الهام گرفته بود. دریپر جيمز فقط يك برند آنلاين ندارد بلكه چند فروشگاه خرده فروشي در تفرجگاه هاي جنوبي لكسينگتون، نشويل و دالاس دارد.
كايلی جنر با لوازم آرايشي كايلی
بسياري از افراد ادعا مي كنند كه خانواده كارداشيان و جنر، هيچ استعدادي ندارند. اما اين گفته درست نيست. از نمايش هاي تلويزيوني تا خطوط توليد لباس و فراتر از آن، هيچ خانواده اي به اندازه آنها با شهرتی كه دارد نتوانسته با ايجاد برند ديگری، معروف تر شود. حتي جوان ترين خواهر خانواده كيم كارداشيان، به نام كايلي جنر، راه اندازي يك برند فوق العاده موفق براي خودش را در مدت زمان كوتاهی مديريت كرده است. طبق خبرگزاري فورس، در سال 2016 - سالي كه اين برند راه اندازي شد - برند لوازم آرايشي كايلي، 18 ميليون دلار سود كرد. همان سال، جنر به عنوان دومين ستاره داراي بالاترين درآمد واقعي اعلام شد، البته بالاترين ستاره پردرآمد، خواهر بزرگتر او به نام كيم كارداشيان بود.
لوازم آرايشي كايلي، به صورت توليد محصولات محدود لوازم لب شروع به كار كرد كه شامل محصولاتي مانند رژ لب مايع و خط لب بود. اين محصولات طبق گزارش هافينگتون پست، آرزوي بسياري از افراد بود، و اولين محصول آنها در كمتر از 20 دقيقه، كامل فروخته شد. اين موضوع باعث ايجاد تعجب نشد زماني كه خطوط توليد مغازه هاي پاپ آپ كايلي در لس آنجلس و نيويورك سيتي مورد توجه مشابه خطوط توليد خارجي مانند برندهاي بزرگ و شلوغ قرار گرفتند.
اكنون كه برند آرايشي كايلي فراتر از لوازم آرايشي لب توسعه يافته است و محصولات ديگري از قبيل روشن كننده هاي Kylighters، سايه هاي Kyshadows و رژ گونه ارائه مي دهند مي توان مطمئن بود كه كايلي، كيم كارداشيان جديد خواهد شد.
جسيكا آلبا با شركت The Honest Company
صادقانه مي توان گفت كه جسيكا آلبا، يك ميلياردر است. طبق گزارش CNN، شركت تاسيس شده او به نام The Honest Company، در رتبه شرکت های 300 ميليون دلاری در سال 2016 قرار دارد. شركت The Honest Company بيش از 100 محصول در انواع مختلف مانند محصولات بچه ها، مراقبت شخصی، محصولات پاک كننده و حتي ويتامين ها را ارائه مي دهد. محصولات اين برند به صورت آنلاين و در بسياری از فروشگاه های ملي بزرگ مانند فروشگاه تارگت، سي وي اس، فروشگاه بچه گانه Babies R Us، فروشگاه غذاهاي كامل، و شركت خرده فروش كاستكو فروخته مي شود.
آلبا حتی نام برند خود را به نام ديگری تغيير داد و آن را Honest Beauty ناميد كه داراي محصولات آرايشي، مراقبت پوستي و مراقبت مو مي باشد. محصولات خط توليد آن به صورت آنلاين و در 800 فروشگاه برند تارگت فروخته مي شود. با اين حال، عليرغم موفقيت فراموش نشدني اين شركت، همیشه هم بدون مشكل نبوده است. در ژوئن 2017، CNN گزارش داد كه اين شركت مبلغ 1.55 ميليون دلار جريمه شده است زيرا در مورد ايمني تركيبات مواد شوينده و صابون ظرفشويي، مشتريان را گمراه كرده است. اما صادقانه بگويیم كه ضرر 1.55 ميليون دلاری، ضرر خيلي كم، همانند قطره اي در دريا برای آنها است.
الهام گرفتن يا الگوگيری
چه یک سلبریتی باشید يا مدير عامل یک شرکت، داشتن بيش از يك شغل به طور همزمان مشكل است. همه اين خانم ها چند شغل به طور همزمان داشته اند. اما قبل از اينكه حسادت كنيد، در مورد مقدار انرژي اي كه براي انجام هر كاري صرف مي كردند فکر کنید.
یک فعاليت انجام شده توسط یک سلبریتی، لزوما به معني اين نيست كه بقيه كارهاي ديگر را كنار می گذارند. همه اين چهره هاي مشهور براي چيزي كه داشتند كار مي كردند. پس از موفقيت آنها، به عنوان الگويي انرژي بخش براي شروع فعاليت مخصوص خودتان استفاده كنيد. ممكن است به اندازه كافي مشهور نباشيد (هنوز)، اما همه ما همانند هم هستيم و 24 ساعت در روز زمان داريم.
موضوع: موفقترین تلاشهای تجاری چهرههای مشهور
مطالب مرتبط:
ناگفته هایی در مورد زندگی شخصی «لیدی گاگا»
سلبریتی هایی که اختلاف سنی، مانع عشقشان نشد
ستارههای مشهور برای این فیلمها، چه سختیها که نکشیدند!
ستاره هایی که زیر تیغ رفتند و نجات یافتند