این کیف طبق تحقیقات موسسه DLG، کیف بیرکین در فضای اینترنت محبوب ترین کیف جهان بوده و بیش از هر کیف دیگری در مورد آن متن و تصویر نوشته و بازدید شده است.

کیف دستی زنانه Birkin چنان خاص و ویژه هستند که حتی اگر حاضر باشید برای یک کیف چیزی بین 10000 تا 80000 دلار (در بعضی موارد حتی خیلی بیشتر و در حد میلیون دلار) خرج کنید، باز هم باید برنامه ریزی کنید و مدتی طولانی در فهرست انتظار خریداران صبر کنید تا بتوانید یکی از آنها را صاحب شوید. به خاطر چنین سطح بالایی از تقاضا، کیف های بیرکین را در خانه های حراجی مثل کریستیز هر از چندگاهی به حراج می گذارند تا علاقه مندان آن با صرف کمی پول بیشتر زودتر صاحب این کیف شوند.

ایده کیف بیرکین از کجا آمده است؟
در سال 1980، کیف بیرکین رسما متولد شد. این لحظه خیلی اتفاقی رخ داد: وقتی جین بیرکین، بازیگر زن فرانسوی سوار همان هواپیمایی شد که ژان لوئی دوما، مدیر هرمس هم مسافر آن بود. خانم بیرکین پیش دوما رفت و شروع به شکایت از کیف دستی فعلی خود کرد. در این گفتگو که مدتی طول کشید و در نهایت به ایده پردازی در مورد یک کیف عالی خیالی منتج شد، کیف بیرکین خلق شد.
چرا کیف بیرکین چنین هواخواه دارد؟

کیف بیرکین فقط یک محصول شخصی جانبی (اکسسوری) نیست، بلکه حالا کالای مورد تقاضای مجموعه دارها شده است. همان طور که مردها دلبسته جمع آوری کلکسیونی از خودروهای اسپورت و سکه هستند، خانم ها هم مشتاق جمع آوری این کیف ها هستند، به طوری که بزرگترین مجموعه کیف بیرکین در دست ویکتوریا بکهام است که بیش از 100 بیرکین دارد که مجموعا 4/2 میلیون دلار قیمت دارند!
یکی از دلایل محبوبیت بالای بیرکین ناشی از فرایند طولانی و پرزحمت تولید آن است. هر بیرکین را یک استادکار تولید می کند که به همه جنبه های تولید کیف به خوبی وقوف دارد. این ستادکار با دقت تمام و نهایت مهارت روی کیف کار می کند و اگر کوچک ترین عیب و ایرادی در چرم مرغوب آن یا ایرادی در دوختش ببیند، کیف را کنار می گذارد.

