راز کسب و کار یک برند موفق
کالوین کلین که یک طراح مد امریکایی است و شرکتی با همین نام تاسیس کرده و به کسب و کار در دنیای مد میپردازد علاوه بر لباسهایی که تولید میکند و نام خودش را بر آنها نهاده، عطرها، ساعتها و جواهراتی نیز با همین نام عرضه میکند او نمونه بارز یک برند موفق در دنیای مد است.

کلوین کوچک و کسب و کار بزرگ
کلوین زمانی که پسر بچه بود، برخلاف سایرین به جای بازی کردن، در خانه میماند و وقتش را صرف کشیدن و دوختن طرحهایش میکرد. او دوستان زیادی نداشت و اغلب به خواست مادرش در خریدهایی که در شهر انجام میداد، همراهش بود. پس از اینکه از موسسه مد فناوری در نیویورک فارغالتحصیل شد، هنوز در مغازه میوهفروشی پدرش به صورت نیمهوقت کار میکرد. او تصمیم گرفت که ۲ هزار دلاری را که در زندگی پسانداز کرده، صرف آغاز کسبوکارش کند. بنابراین کارش را با طراحی کت آغاز کرد.
خستین قدم بزرگ این شرکت به سمت موفقیت خیلی تصادفی برداشته شد. زمانی که یک تاجر در طبقهای اشتباه از آسانسور خارج و وارد دفتر کار کلاین شد. این تاجر تصمیم گرفت ۵۰هزار دلار بابت کتها به کلاین پرداخت کند و این نقطه آغاز شکوفایی این برند شد. در سال ۲۰۰۲، کلوین شرکتش را به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار فروخت. قبل از فروش، کلوین کلاین ۹۰۰ کارمند داشت و فروش جهانیاش بیش از ۳ میلیارد دلار بود.

راز کسب و کار یک برند موفق : متخصص باشید
اگر میخواهید در تولید و فروش محصول یا ارائهی خدماتی موفق باشید، باید در زمینهی کاری که انجام میدهید یک متخصص کامل باشید. اگر کلاسی لازم است، بگذرانید، دورههای کارآموزی و داوطلبانه بگذرانید، کارهای مختلفی انجام دهید و تا آنجا که میتوانید دربارهی صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستید، تجربه کسب کنید و همهی این کارها را پیش از راهاندازی کسبوکارتان انجام دهید. هرچقدر که بیشتر دربارهی کسبوکارتان اطلاعات کسب کنید، فرصتهای بیشتری برای دستیابی به موفقیت در اختیارتان قرار میگیرد.
برای رسیدن به موفقیت، کلوین کلاین خودش را غرق تمام تمرینهای معمول و غیرمعمولی کرد که میتوانست انجام دهد. چه این تمرینها، درسهای دوخت و دوزی بود که مادربزرگش به او میآموخت یا خریدهایی که با مادرش میرفت، چه درسهایی که از کارآموزی کارخانهداری مثل دن میلستین (Dan Millstein ) میآموخت. او هیچکدام از این تمرینها را از دست نمیداد. از هر فرصتی برای یادگیری استفاده میکرد. کارآموزی میلستین فقط هفتهای ۷۵ دلار برایش درآمد داشت، اما در عین حال تجربههایی را در صنعت مد به او آموخت که بسیار ارزشمند بودند.

راز کسب و کار یک برند موفق : مخاطبانتان را گسترده کنید
هرگز نمیدانید که مشتری بعدیتان از کجا خواهد آمد، بنابراین هرگز مرتکب اشتباه نشوید و بازار کوچکی را انتخاب نکنید که نتوانید درآمد کافی برای باقی ماندن در صنعت موردنظرتان را بهدست آورید. مطمئن شوید بازاری که انتخاب میکنید به اندازه کافی بزرگ است تا یک شرکت پرسود به وجود بیاورید، در عین حال در نظر داشته باشید که بازار انتخابیتان جایی برای رشد در آینده نیز داشته باشد.
کلوین کلاین با تولید محصولات خلاقانه و کمپینهای تبلیغاتیاش توانست به مخاطبان گستردهای در سرتاسر جهان دست یابد. او خودش را به یک بازار خاص و تولید گستردهای از محصولات برای اقشار مختلف جامعه محدود نکرد و به این ترتیب جایگاهش را در صدر صنعت مد امریکا حفظ کرد. کلید موفقیت کلاین این بود که تلاش میکرد در هر قدمی که برمیدارد، توجه مشتریها را به خود جلب کند.
کلاین معتقد است: «صنعت مد به معنای فروختن لباس است. من در صنعتی هستم که هیچکس به چیزی اهمیت نمیدهد، مگر اینکه در آخرین کلکسیونی که گذاشتی چقدر توانستی فروش داشته باشی. نمیتوانید فقط برای یک گروه تبلیغ کنید، وگرنه کسبوکار بسیار کوچکی خواهید داشت! من میخواهم محصولاتم را به هرکسی که میتوانم ارائه دهم.»
موضوع: راز کسب و کار یک برند موفق
مطالب دیگر:
چگونه مانع چروک کت تک لینن بشویم؟
۱۶ گام که چگونه خوشتیپ باشیم
جدیدترین کلکسیون لباس های مردانه ؛ ال سی وایکیکی
چگونه کفش بروژ (Brogue) بپوشیم؟
الی ساب طراح لبنانی