احتمالا نصب این موتور V8 در F-Pace کار دشواری نبوده است زیرا بلوک این موتور با بلوک موتور 3.0 لیتری V6 سوپرشارژ مربوط به مدل F-Pace S که 380 اسب بخار قدرت دارد مشترک است. قدرت و گشتاور این موتور همانند F-Type R معادل 550 اسب بخار و 680 نیوتن متر است و مجهز به سیستم اگزوز فعال با 4 لوله اگزوز است که مانند F-Type صدای شگفت انگیزی تولید می کند. سیستم 4 چرخ محرک و گیربکس 8 دنده اتوماتیک جزو امکانات استاندارد این خودرو هستند. شتاب 0 تا 60 مایل و حداکثر سرعت F-Pace SVR طبق اعلام جگوار 4.1 ثانیه و 283 کیلومتر در ساعت است.
اصلاحاتی که در شاسی مدل استاندارد F-Pace صورت گرفته شامل فنرهای سفت تر در جلو و عقب، تنظیم متفاوت ضربه گیرهای تطبیقی و دیسک ترمزهای بزرگتر با قطر 15.5 اینچ در جلو و 15.6 اینچ در عقب است. F-Pace SVR با رینگ های 21 و 22 اینچی قابل سفارش است و فارغ از انتخاب نوع رینگ، پهنای تایرهای آن در جلو 265 میلی متر و در عقب 295 میلی متر است. دستکاری هایی که در نرم افزار سیستم 4 چرخ محرک این خودرو صورت گرفته باعث شده تا بتواند با دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی و سیستم توزیع متغیر گشتاور بر اساس اعمال نیروی ترمز سازگاری داشته باشد.
طبق گفته جگوار ورودی های هوای بزرگتر و دریچه های هوای اضافی در قسمت جلوی F-Pace SVR کاربردی هستند و باعث بهبود آیرودینامیک و راندمان سیستم خنک کننده این خودرو شده اند. تایرهای پهن تر، گلگیرهای متفاوت و کیت بدنه، ظاهر این خودرو را عضلانی تر جلوه می دهند در حالی که یک اسپویلر، 4 لوله اگزوز و تعدادی دریچه های هوای اضافی نمای عقب آن را متمایز می سازند.
از تغییرات برجسته داخل کابین می توان به صندلی های اسپرت در جلو و عقب، استفاده از نشان SVR در سرتاسر کابین، اهرم تعویض دنده در کنسول برگرفته از F-Type و شیفترهای آلومینیومی در دو طرف غربیلک فرمان اشاره کرد.
همانطور که انتظار می رود قیمت مدل SVR با اختلاف قابل توجهی بیشتر از مدل S است؛ قیمت مدل پایه آن از 80.985 دلار شروع می شود که حدود 20 هزار دلار گرانتر از مدل S است. فروش جگوار F-Pace SVR از تابستان امسال آغاز می شود