برند معتبر و معروف بولگاری برای اولین بار در سال ۱۸۵۷ توسط ” سوتیرویو بولگاری ” پایه گذاری شد.
سوتیرویو بولگاری بعد از گذراندن دوره کارآموزی خود در سال ۱۸۷۹ به شهر رم رفته و اولین فروشگاه جواهرات خود را در این شهر افتتاح نمود.
اداره این برند و مدیریت این تجارت بعد از مرگ وی در سال ۱۹۳۲ بر عهده پسران بولگاری گذاشته شد.
“جورجیو بولگاری” توانست بعد از مرگ پدرش به عنوان یکی از مبتکرترین افراد در حرفه طلا و جواهرسازی شناخته شود و همواره مورد ستایش قرار بگیرد.
وی برای اولین بار از هنر کلاسیک دوره رنسانس استفاده کرد و سکه های باستانی را به صورت قطعاتی از جواهر با صنعت مد ادغام نمود.
برند بولگاری در بین سال ها ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۹ شعبات متعددی را در شهرها مختلفی از جمله نیویورک، ژنو، مونتا کارلو، پاریس میلان، مونیخ، سنتمورتیز، توکیو، اوزاکا، هنگکنگ، سنگاپور و ۲۱شهر دیگر احداث کرد.
سهام این شرکت برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ در بازار بورس معامله شد.
سهام این کمپانی هم اکنون توسط ” پائولو ونیکولا بولگاری ” اداره می شود.
امروزه شرکت بولگاری علاوه بر تولید و عرضه طلا و جواهرات، لوازم جانبی دیگری از جمله عینک، پارچه، کیف تولید می کند.
محصولات دیگری شامل جام های کریستال، میز نقره نیز نتیجه همکاری این کمپانی با شرکت ” روزنتالپورسلاین ” می باشد.
هم اکنون فرانچسکوتراپانی، اولین مرد شرکت بولگاری می باشد که با نهایت اقتدار در این شرکت کار می کند.
وی بیان کرده در آینده تنها به تولید جواهرات و لوازم لوکس بسنده نخواهد کرد.
کارشناسان بولگاری همواره در تلاش اند تا در جهت رشد و افزایش کیفیت این برند تلاش کنند تا بتوانند اعتبار آن را در نابسامانی های اقتصادی امروزه حفظ کنند.
بخش بزرگی از موفقیت بولگاری در گرو دقت ویژه و حفظ کیفیت محصولات این برند می باشد.
یکی دیگر از عوامل موفقیت این برند تنوع محصول بر اساس نواحی مختلف جغرافیایی است.
بنا بر گزارشات حدود ۱۳ درصد از موفقیت این برند مربوط به کشور ایتالیا، ۲۴ درصد مربوط به سایر کشورهای اورپایی، ۲۱ درصد مربوط به امریکا و ۲۱ درصد از موفقیت آن نیز مربوط به کشور ژاپن می باشد.
تنوع محصولات این برند نیز به شرح زیر می باشد:
۳۴ در صد – جواهرات
۴۶ در صد – ساعت
۴ درصد – لوازم جانبی (روسری، کروات، عطر، محصولات چشمی و سایر لوازم جانبی چرمی)
۲ درصد حق امتیاز استفاده از مارک معروف ای برند
فهرست موسسات سرمایه گذاری این برند تا سال ۲۰۰۰ نزدیک به دو برابر افزایش پیدا کرده بود.
این افزایش با توجه به رشد فزاینده دنیای تجملات قابل توجه است.