در این مقاله به شما میگوییم که چگونه میتوان از طریق پستهای اینستاگرام تعهد و انگیزه مشتریان را افزایش داد.
- صحنهآرایی کنید و سپس عکسهایی بگیرید که جلب توجه کند.
- اگر میخواهید عکس یکی از محصولاتتان را در اینستاگرام قرار دهید، خلاقیت به خرج دهید و مطمئن شوید که نمای خوبی از محصولتان را به نمایش می گذارید.
- زاویه خوبی پیدا کنید.
- به این فکر کنید که آیا باید از تمام قسمتهای محصول عکس بگیرید، از زاویه خاصی آن را به تصویر بکشید یا آیتمهای مرتبط دیگری را نیز به عکس اضافه کنید؟
- زمانی که بهترین زاویه را برای محصول خود پیدا کردید، همان رویکرد را انتخاب کنید و به طور مستمر ادامه دهید. فراموش نکنید که پستهای اینستاگرامی شما نیز بخشی از برندتان هستند.
حواستان به نورپردازی باشد
چه عکسها را داخل ساختمان بگیرید و چه خارج آن، باید از نور مناسبی استفاده کنید. اشتباه نکنید! نمیخواهیم به شما عکاسی یاد بدهیم! اما نورپردازی واقعا برای ارائه و فروش محصولاتتان ضروریست. همچنین اگر خیلی دلتان را به فیلترهای اینستاگرامی خوش کردهاید، باید بدانید که گاهی هیچ فیلتر یا برنامه ویرایش عکسی نمیتواند نورپردازی ضعیف یک عکس را جبران کند.
در مورد این موضوع نیز فکر کنید که آیا عکسهای محصولاتتان باید سیاه و سفید باشند یا رنگی. چند نوع رنگبندی و فیلتر را امتحان و سپس بهترین آن را انتخاب کنید.
فیلترهای اینستاگرام
اینستاگرام خیلی زود متوجه شد که بخش زیادی از ارزش و جاذبه این برنامه به فیلترهای آن مربوط است. هر فیلتر داستان متفاوتی را بیان میکند. در حالی که شواهدی حاکی از آن است که عکسهای بدون فیلتر جذابیت بیشتری برای مخاطب دارند. اما میتوان برای ایجاد ظاهری منسجم برای برند از آنها استفاده کرد.
ایده و هشتگ جدید #nofilter برخی از کاربران را به وجد آورده است، اما اگر بتوانید به شکلی هنرمندانه و هدفمند عکسهایتان را ویرایش کنید، به وجهه برندتان کمک کردهاید. طیف وسیعی از فیلترها در اختیار شماست تا حس و حال خاصی به برند و محصولات خود ببخشید.
با کپشن (توضیحات) به عکسهایتان جان ببخشید
در بخش کپشن به جای توضیح و توصیف صرف محصولات، داستانی انگیزهبخش نقل کنید. موضوع بسیار مهم این است که بتوانید بهترین نوع توصیف را که باعث هیجان مخاطب شود، شناسایی کنید. به عنوان مثال برند «نایک» کپشن یکی از عکسهایش را به ماراتون شیکاگو اختصاص داد و چنین نوشت:
«در هر کیلومتر به هم نزدیک تر شدیم.
مسیر مسابقه را طی کردیم.
بر پیادهروها پا کوبیدیم.
بوی لاستیک سوخته از آسفالتهای داغ میآمد.
گرم مسیر بودیم.
پیچهای جدید را پشت سر گذاشتیم.
آخر هفتهها تلاش کردیم. در روزهای هفته تلاش کردیم. شبانهروز تلاش کردیم.
صبح ناشتا ماندیم چون از مسیرهای متروک میگذشتیم.
نمیتوانستیم شبها را به خوشی سپری کنیم، چون داشتیم مسیرمان را طی می کردیم.
وقتی که دوستانمان مسابقه را ترک کردند، ما مسیر را دنبال کردیم.
ما گم شدیم و چیزهای زیادی در مورد خودمان آموختیم.
ما همه جا با هم بودیم.
به جز در خط پایان.»
از هشتگهای مرتبط استفاده کنید.
هشتگها باعث دیدهشدن عکسهایتان میشوند. اگر هشتگهای محبوب در مورد عکسهایتان صدق میکنند، از آنها استفاده کنید.
بهتر است برای هر عکس از سه یا چهار هشتگ استفاده کنید. نباید در استفاده از هشتگها زیادهروی کنید. ضمنا درباره استفاده از هشتگهای محبوب نهایت احتیاط را به خرج دهید و از آنها به اشتباه استفاده نکنید.
برخی از برندها از هشتگهای مربوط به خودشان استفاده میکنند؛ مانند برند Tiffany & Co. که از هشتگهایی مانند #TiffanyLeather استفاده میکند.
از یک کمپین هشتگی استفاده کنید.
استفاده از محتوای ایجاد شده توسط کاربران بهترین راه تبلیغ برند و محصولاتتان است. یک هشتگ با محوریت برندتان ایجاد کنید تا کاربران از آن استفاده کنند.
برند استیچفیکس از فالوئرهای علاقهمند به مد و لباس خود درخواست کرد که بهترین سبک لباس خود را انتخاب کرده و آن را با هشتگ مخصوص به اشتراک بگذارند. این هشتگ نه تنها باعث شهرت بیشتر این برند شد، بلکه مخاطبین اصلی این برند را نیز مشخص کرد.
به یاد داشته باشید که تعهد مانند یک خیابان دوطرفه است. فالوئرهای خود را دنبال کنید و به آنها توجه کنید و عکسهای ارسالی آنان را که به طور استراتژیک به برند شما مرتبط است، لایک کنید.
فراخوان بدهید.
در پستهایتان خطاب به مشتریها یا فروشندگان دیگر فراخوانی بدهید. این کار یکی از بهترین روشهای جذب فالوئر جدید است، اما در ابتدا اطمینان حاصل کنید که این فراخوان به برند شما مرتبط است. این فراخوان میتواند به سادگی «الان خرید کنید!» یا «اپلیکیشن ما را دانلود کنید» باشد.
با پیجهای مشهور و تاثیرگذار شریک شوید.
اینستاگرام خانهای برای افراد مشهور جدید است: پیجهای مشهور رسانه اجتماعی. برندهای بزرگی مانند Birchbox یا Madewell با این پیجهای تاثیرگذار همکاری کردهاند تا محتوایی رقابتی برای تبلیغ محصولاتشان ایجاد کنند.
این پیجها لیست قدرتمندی از فالوئر و مخاطب دارند که به نظرات آنها در مورد محصولات اعتماد میکنند. شما با همکاری با این پیجهای میتوانید از شهرت دیجیتالی آنها استفاده کنید تا فالوئرهای خود و میزان فروش را افزایش دهید.
حرف آخر
شما باید علاوه بر ایجاد محتوای تاثیرگذار، استراتژی مشخصی برای محتوای خود داشته باشید تا حساب اینستاگرامی شما بتواند به طور پیوسته فالوئرهای جدید جذب و فروش ایجاد کند. مشخص کنید که در هر هفته باید چند عکس ارسال کنید. ضمنا برای ارزیابی میزان موفقیت خود معیارها و هدفهایی مشخص کنید.
همچنین به فعالیتهای فالوئرهای خود توجه کنید و به سوالات آنها پاسخ دهید. بررسی کنید که کدام یک از عکسهایتان بهترین بازخورد را دریافت کرده تا بتوانید بهترین شیوه جذب و انگیزهبخشی به مشتری را پیدا کنید.
اینستاگرام در ابتدا یک پلتفرم تصویری بود اما اکنون به یک فروشگاه تصویری بدل شده است؛ بنابراین این شبکه اجتماعی میتواند میزان فروش شما را به طور حیرتانگیزی بالا ببرد.
شما چه فکر میکنید؟ آیا از اینستاگرام به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی خود بهره می برید؟ آیا از تاکتیکهای بیانشده در این مقاله برای ارتقای حساب اینستاگرام خود استفاده میکنید؟ برندهایی که علاقه دارید، در اینستاگرام کدامها هستند و دلیل علاقه شما به آنها چیست؟