نقش شبکههای اجتماعی در افزایش جراحی زیبایی
موج افزایش جراحی زیبایی
عمل جراحی زیبایی به دو بحث نیاز و فرهنگ برمیگردد. در خیلی از کشورها نیاز باعث جراحی زیبایی میشود. در چین عمل جراحی پلک خیلی باب است چون آنها افتادگی پلک دارند و بیشترین عمل پلک در چین انجام میشود. در آسیای جنوبشرقی هارمونی صورتشان خوب است. در اروپا هم بحث عمل زیبایی کم است، چون اغلب ورزشکارند و صورتشان هارمونی دارد. در آمریکا یا کلمبیا عمل جراحی سینه شایع است. در ایران ما خوشبختانه بهخاطر هارمونی خوب صورت مشکلی نیست، فقط برخی بینیها هارمونی کمتری دارد. از طرفی مراقبتهای دوران کودکی کمتر بوده و همین ضربههایی که در کودکی به بینی خورده باعث مشکل در بزرگسالی میشود. این بحث نیاز است. اما در مواردی میبینیم خیلیها واقعا نیاز به عمل ندارند، اجزای صورتشان هارمونی دارد، اما طرف خودش را کاندیدای جراحی میکند.
افزایش جراحی زیبایی و کمبود اعتماد به نفس
برخی اضطرابهای بیش از حد یا افسردگی دارند. برخی جوانها واقعیت خود را گم کردهاند و به دادههایشان شاکر نیستند و چیزی فراتر را انتظار دارند. فرد وقتی خود را در آینه میبیند خود را زیبا نمیبیند. به خودش ایراد میگیرد و از دکتر تقاضا میکند حالتش را تغییر دهد. حتی اگر نیاز واقعی نداشته باشد باز هم نیاز میبیند چهرهاش را عوض کند. این یک مساله اجتماعی است.
افرادی که با اصرارفراوان تن به عمل جراحی زیبایی می دهند
یک پزشک جراحی زیبایی زیبا می گوید :
خیلی وقتها خانوادهها در این قضیه تاثیر دارند. اینها مسائل روانپزشکی است. مثلا در موردی یک خانمی اصرار داشت و حتی گریه میکرد و میگفت اگر عمل نکند دچار چالش در زندگی زناشویی میشود. از شوهرش دعوت کردیم و گفتیم اگر عمل کند غیرعادی میشود. گفت اینطور دوست دارد. در نهایت با خانوادهاش شرط کردیم که از نظر علمی درست نیست، اما اگر تضمین میدهند ما عمل کنیم. ضمانت دادند و خوشبختانه بعد از عمل هم فرد راضی بود و هم شوهرش.
شبکه های اجتماعی و افزایش جراحی زیبایی :
این پزشک می گوید: چون اینطور القا شده کسی که عمل نکند عقبافتاده است. هر جایی باید جلوی بحث افراط و تفریط گرفته شود. باید رسانهها فرهنگسازی کنند. بهجای اینکه پس زدن عملها را نشان دهند که در نتیجه قصورات پزشکی است، شخصیتهای بزرگ جهان را نشان دهند که عملهای زیبایی نمیکنند. در کشورهای دیگر اینقدر عمل نداریم که در ایران داریم. خیلی از بیمارانم که از خارج میآیند میگویند اگر خارج از کشور بفهمند که بعد از عمل چهره ما غیرعادی شده، ما را مسخره میکنند. آنوقت ما فکر میکنیم اگر عمل نکنیم، متحجر و اُمُل و دگم هستیم. چهرههای شناختهشده ما باید با مردم صحبت کنند و این فرهنگسازی صورت بگیرد.
موضوع: نقش شبکههای اجتماعی در افزایش جراحی زیبایی
مطالب مرتبط:
عمل های زیبایی مردان هالیوودی
مزایای عمل زیبایی بینی به روش مدرن
عمل زیبایی برای بینی گوشتی
عمل جراحی زیبایی پلک بالا و پایین
ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم چیست؟
جراحان زیبایی و حقایقی درباره آن