بهترین نوع چیدمان اتاق کار کارمندان را در این مقاله از پی جو بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
بهترین نوع چیدمان اتاق کار کارمندان
بهترین نوع چیدمان اتاق کار کارمندان چگونه است؟
به طور کل، کارمندان یک سوم از زمان زندگی خود را در محیط کار میگذرانند و همین امر لزوم اهمیت دلچسب بودن فضا را تأیید میکند. درضمن، محیط کار بسیار در بهرهوری کارمندان تأثیرگذار است به همین دلیل در انتخاب مبلمان اداری باید حساسیت زیادی داشت. به همین دلیل استفاده از مشورت های شرکت های دکوراسیون داخلی شیراز می تواند برای شما مفید باشد.
نکاتی برای بهترین نوع چیدمان اتاق کار کارمندان
- اتاق کارمندان باید طوری طراحی شود که فرد در آن احساس راحتی کند و آزادی نسبی او به خطر نیفتد و فعالیتش برای دیگر کارکنان ایجاد مزاحمت نکند.
- اگر طراحی اتاق کارکنان به طور عمومی باشد، بهتر است کارمندانی که حوزه فعالیت آنها با هم مرتبط است، در یک فضا و در کنار هم باشند.
- میزهای کارمندی باید طوری در کنار هم قرار گیرند که هر کس حریم خصوصی مشخصی داشته باشد. با استفاده از پارتیشن جداکننده بین میزها حریم خصوصی کارمندان حفظ میشود و اختلال کمتری در عملکرد آنها دیده خواهد شد. این سیستم برای به اشتراکگذاری اطلاعات و تجهیزات بسیار مناسب است و البته نسبت به دیوارهای قطور حجم کمتری را اشغال میکند.
- برای محاسبه فضای میان میزها نشسته یا ایستاده بودن کارکنان را در نظر میگیرند. این فاصله دستکم باید 10 متر باشد. صندلیهای چرخدار، قابل تنظیم، مبله و دارای پشتی برای تکیه دادن گزینههای مناسبتری هستند.
- در چیدمان اتاق کارمندان اینکه افراد روبهروی هم نباشند مهم است، زیرا ممکن است موجب حواس پرتی همدیگر شوند.
- در صورت کوچک بودن فضا حتی با کتابخانه و وسایل دکوری دیگر هم میتوان بخشها را از هم جدا کرد. با پارتیشنهای شیشهای نیمه مات علاوه بر جداسازی دو بخش به بخش میانی که در معرض نورگیری نیست هم نور میرسد.
- با معماری درست میتوان تمام ایرادها را با کمترین هزینه برطرف کرد. استفاده از کاغذ دیواریهایی که طرح کتابخانه دارند، علاوه بر رسمیتر نشان دادن فضای کار، نبود فضای کافی برای اجرای کتابخانه را پنهان میکنند.
- مبلمان مناسب از عناصر مهم طراحی اتاقهای كار کارمندان است. مبلمان باید با رنگ و فضای اتاقها هماهنگ باشد و نحوه قرارگیری آنها باید به طوری باشد که افراد بدون مزاحمت و در صورت لزوم با هم تعامل داشته باشند.
- برای اتاق کارهای کوچک سبکهای مدرن خیلی جوابگو هستند. میز و صندلی ساده که خطهای صاف دارند، فضا را منظمتر میکنند و اتاق بزرگتر به نظر میرسد.
- استفاده از رنگهای روشن برای دیوار و کف اتاق فضا را بازتر نشان میدهد. به کار بردن رنگهای تیره در فضاهای کوچک اشتباه است. انتخاب رنگهای گرم برای عناصر تزئینی روی میز و اتاق صمیمیت بیشتری به فضا میبخشد.
- نورپردازی همه جا اهمیت خاصی دارد. کار کردن در اتاق زیر نور مهتابی ممکن است به چشمتان فشار آورد. فضای اتاق خود را با اضافه کردن نور تغییر دهید. افزودن چراغ دکوری جلوه و نمای اتاق کار را تغییر خواهد داد. نورپردازی صحیح تأثیر مثبتی بر کارمندان میگذارد و در نورانی به نظر رسیدن و بزرگتر شدن فضا نقش بسزایی دارد.
- وسایل پرکاربرد روی میز مانند قلمدان را با سلیقه شخصی خودتان تزئین کنید. بهجای سبدی سیاه برای نگهداری کاغذها از سبدهای رنگی استفاده کنید. برای اینکه میز کارتان جلوه داشته باشد از رنگها بیشتر در آن استفاده کنید.
- همه ادارات به کارمندان اجازه میدهند اتاق کار خود را بهطور شخصی تزئین کنند. نظر من این است که شکل میز هر کارمندی تاحدودی نشانگر شخصیت او است.
- نگه داشتن گلدان روی میز کار فضا را زیبا و زنده میکند. گیاهان را در جای مناسبی روی میز قرار دهید. آنها را دور از کامپیوتر و دیگر تجهیزات برقی و لوازم روی میز بگذارید تا در صورت افتادن ناگهانی در زمان آب دادن مشکل جدی پیش نیاید.
نکاتی در مورد انتخاب مبلمان اداری دربهترین نوع چیدمان اتاق کار کارمندان
افراد شاغل به طور متوسط حدود 8 ساعت از وقت خود را روزانه در محل کار سپری می کنند. از این رو طراحی و دکوراسیون محیط کاری می تواند اثر مثبت یا منفی بر روحیه و انگیزه کارکنان داشته باشد. با توجه به این امر باید گفت که انتخاب نوع مبلمان اداری که برای محیط شرکت استفاده می شود می تواند بهره وری کارکنان را تحت تاثیر قرار دهد. شرکت آذران فضا نما به عنوان یکی از شرکت های معتبر در زمینه تولید مبلمان اداری به این موضوع توجه داشته و محصولات متنوعی منطبق با معیارهای جهانی تولید کرده است.
توجه به نوع کاربری مبلمان
در انتخاب میز اداری باید علاوه بر توجه به نوع استفاده شاغلین از آنها، به سطح و موقعیت شغلی آنان نیز توجه شود. همچنین ابعاد و طراحی یک میز اداری مناسب باید به نحوی باشد که فضای کافی برای استفاده شخص فراهم کند. همینطور بهتر است فضاهایی همچون قفسه و کشو برای نگهداری وسایل کارکنان وجود داشته باشد تا از آشفتگی و بی نظمی میز کار جلوگیری کند. در این زمینه نیز شرکت آفن که از زیرمجموعه های شرکت آذران فضانما می باشد، تلاش کرده است تا با ایجاد تنوع در طراحی مبلمان اداری، طیف وسیعی از مدل ها را در اختیار طراحان دکوراسیون شرکت ها و مدیران ارشد قرار دهد.
ارگونومی و کیفیت در بهترین نوع چیدمان اتاق کار کارمندان
به دلیل طولانی بودن زمانی که کارکنان در محیط کاری سپری می کنند، باید مبلمانی انتخاب شود که اصول طراحی ارگونومیک در آنها رعایت شده باشد. انتخاب صحیح و دقیق مبلمان اداری علاوه بر ایجاد جذابیت در محیط می تواند در حفظ سلامت جسمی کارکنان نیز تاثیر بگذارد. از آنجا که مبلمان اداری مدت زمان زیادی در طول روز مورد استفاده قرار می گیرند، در خرید مبلمان اداری نباید کیفیت را فدای قیمت کرد.
انتقال هویت در بهترین نوع چیدمان اتاق کار کارمندان
دکوراسیون و نوع مبلمان محیط اداری می تواند بیانگر هویت شرکت باشد بنابراین در انتخاب دکوراسیون باید ماهیت شرکت و نوع فعالیت اصلی شرکت را مدنظر قرار داد. امروزه مبلمان اداری در طرح و سبک های مختلف عرضه می شوند که مدیران می توانند بر اساس هویتی که میخواهند در ذهن کارکنان ایجاد کنند از میان سبک های سنتی و مدرن، طرح مورد نظر خود را انتخاب کنند. علاوه بر این نباید حضور مشتریان و مخاطبان شرکت را نادیده گرفت و در صورت مراجعه حضوری مشتری باید مبلمان شرکت با توجه به این موضوع طراحی شوند تا در عین ارائه خدمات مناسب به مشتریان، دید مثبتی در مخاطب ایجاد کنند.
توجه به فضای موجود در بهترین نوع چیدمان اتاق کار کارمندان
یکی از نکات کلیدی در انتخاب مبلمان، توجه به ابعاد فضا و نحوه چیدمان مبلمان در این فضا است. در زمان انتخاب مبلمان اداری باید میزان فضایی که برای اینکار اختصاص داده شده است و میزان فضایی که این مبلمان اشغال می کند به طور همزمان در نظر گرفته شوند. میز و صندلی در دفتر کار باید به نحوی چیده شوند که حرکت کارکنان در محیط به راحتی انجام شود.
همخوانی دکوراسیون در بهترین نوع چیدمان اتاق کار کارمندان
رنگ و طرح مبلمان شرکت باید هماهنگ با دیگر اجزای دکوراسیون دفتر انتخاب شود. از آنجایی که ممکن است تولید کننده های مختلف کد رنگی مشابه ای را برای رنگ های غیر یکسان استفاده کنند، بهتر است برای اطمینان از رنگ مبلمان مورد نظر، نمونه مدل از نزدیک دیده و سپس خریداری شود.
یکی از مواردی که به شما کمک می کند تا دکوراسیون داخلی مناسبی داشته باشید درب هایی است که برای خانه ساختمان های اداری انتخاب می کنید. مقاله ی درب در دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید تا متوجه اهمیت آن ها شوید.
جمع بندی بهترین نوع چیدمان اتاق کار کارمندان
در این مقاله از پی جو بهترین نوع چیدمان اتاق کار کارمندان را به شما معرفی کردیم. شما می توانید با به کار بردن این نکات در اتاق کار خود چیدمان بهتری داشته باشید.
منبع: پی جو