ایجاد یک فن بازاریابی پایدار چگونه است؟
ایجاد یک فن بازاریابی پایدار چگونه است؟
هنگامیکه در مورد فن بازاریابی پایدار صحبت میکنیم در حال ایجاد یک برنامه بلندمدت هستیم که در طول زمان بر حالت متداول خود غالب خواهد شد. به همین دلیل از همان ابتدا برداشتن قدمهای لازم و ایجاد فن بازاریابی صحیح ضروری است.
ایجاد فن بازاریابی پایدار
حال چهار سؤال که هنگام ایجاد فن بازاریابی پایدار باید از خود بپرسید:
می خواهید چه کنید؟
این سوال ممکن است بدیهی به نظر برسد ولی در واقع اینطور نیست. قصد انجام چه کارهای بخصوصی را دارید. کل نگر باشید و همۀ جوانب را در نظر بگیرید. اما اطمینان حاصل کنید که برنامه تان واقع گراست. لیستی از جزئیات فن بازاریابی تهیه نمایید.
هدف شما از انجام آن کار چیست؟
بر اساس آنچه قصد انجام آن را دارید، به چه دلیل آن کار بهترین گزینه است؟ هزینه های آن چقدر است؟ در مورد مزایای فن بازاریابی تان توضیح دهید و اینکه چگونه نه تنها شرکت شما بلکه از همه مهمتر مشتریان شما را تحت تأثیر قرار میدهد. هیچ چیز را به شانس حواله ندهید.
چگونه میخواهید موفق شوید؟
برنامه شما باید قابل اندازه گیری باشد. اگر همه چیز همانگونه که برنامه ریزی کرده اید پیش برود، خروجی آن چه خواهد بود؟ در طول پروژه چگونه و تا چه حدودی برنامه تان را اندازه گیری خواهید نمود؟ در فن بازاریابی از چه نوع سیستم متریک بهره خواهید جست؟
موفقیت خود را چگونه پایدار مینمایید؟
فن بازاریابی شما یک استراتژی است و برای مؤثر واقع شدن باید پایدار باشد. برنامه شما میتواند دارای موفقیتهای زودگذر باشد اما چگونه میتواند بازاریابی پایدار باشد؟ خطرهای این برنامه چیست؟ رقابت چگونه بر تواناییهای شما در اجرای تدابیرتان تأثیر میگذارد؟
مقاله بازاریابی پیشنهادی: پرکاربردترین استراتژی های بازاریابی
میزان خطرپذیری بزرگ خود را اندازهگیری نمایید.
بر اساس تجربیات بازاریابان ، بسیاری از سازمانها و گروههای بازاریابی تحت تأثیر سؤال اول هستند اما به همان اندازه قادر به اجرای سؤال آخر نیستند. موفقیت خود را چگونه به یک بازاریابی پایدار تبدیل میکنید؟
در اینجا ما باید خطرهای بزرگ برنامه مان را که بر تداوم و به همان اندازه بر دورنمای رقابتی اکوسیستم تجارت تأثیر می گذارد شناسایی کنیم. در مورد خطرهای بزرگ و درشت درک مخفف «PESTLE» برای طرح ریزی تبلیغات بالقوه و غیرمترقبه صعودپذیر در جامعه مفید فایده می باشد:
سیاسی (P): خطرپذیری در تحولات دولت، سیاست یا رهبری خارجی نشأت میگیرد. این خطرات چگونه فن بازاریابی شما را تحت تأثیر قرار میدهند؟
اقتصادی (E): خطرات به دلیل تغییرات در بازار نظیر اعتصابات، تجارت خارجی و غیره به وجود میآید. عوامل دیگر شامل تورم، بحران اقتصادی و بیکاری میباشد. تغییرات اقتصادی چگونه بر برنامه شما تأثیر میگذارند؟
اجتماعی (S): این خطرات به جامعه و تغییرات رفتاری و عادات مصرف کننده مربوط می شود. تغییر در میزان تقاضای مصرف کننده چگونه به تدابیر شما صدمه میزند؟
فناوری (T): خطرات از تغییر و تحول در فناوری روز به وجود می آید. سرمایه گذاری در فناوری روز چگونه تدابیر آیندۀ شما را تحت تأثیر قرار میدهد؟ برنامه های شما تا چه حد وابسته به فناوری روز است؟
قانونی (L): این خطرات با تغییرات قانونی مرتبط است. تغییرات در قوانین، تابعیت یا وضع قانون چگونه برنامۀ شما را تحت تأثیر قرار میدهند؟
محیطی (E): خطرات با محیط و ایجاد یک زمین پایدار مرتبط هستند. تغییرات در ساز و برگهای محیطی یا تحولات تداوم پذیری مشترک چگونه بر تدابیر شما تأثیر میگذارند؟
مقاله بازاریابی پیشنهادی
مدل ها ومفاهیم بازاریابی و استراتژی
ریسک های رقابتی خود را بسنجید
با در نظر گرفتن تأثیرات کلان ایجاد یک فن بازاریابی پایدار شما می بایست برنامه ای نسبتاً قوی داشته باشید که واقف بر خطرات خارجی بزرگ از میان گروهی از دسته بندیهاست. گام بعدی درک رقابت است.
در اینجا ما نیازمند نگاهی کل نگرانه از زاویۀ اکوسیستم رقابتی کل هستیم تا بتوانیم خطرات تدابیر مرتبط با رقابت را بررسی نماییم.
قدرت چانه زنی خریدار: ما می بایست از قدرت چانه زنی مشتریان اطلاع داشته باشیم. چشم انداز رقابت چگونه است؟ آیا از تفاوت گذاری بالایی در مقابل رقیب هایمان برخورداریم؟
قدرت چانه زنی تهیه کننده: اینک باید بدانیم قدرت معاملۀ تهیه کننده تا چه اندازه است. هزینه های کلیدی کدام هستند. آیا در فن بازاریابی مان رقیبهای زیادی داریم؟
خطر واردشوندگان (رقیب های) جدید: در گام بعدی باید بفهمیم رقبای جدید تا چه حد میتوانند به راحتی عمل کنند؟ آیا موانعی بر سر راه است؟ هزینه های اولیه کدام است؟ سرمایۀ انسانی مورد نیاز برای انجام چنین تجارتی چگونه است؟
خطر جایگزین ها: در نهایت ما نیازمند آنیم که بدانیم به منظور برآورده کردن نیازهای موجود، جدا از محصولات یا خدماتمان از چه مصرف کنندهایی میتوانیم بهره ببریم؟ آیا راه حل دیگری وجود دارد؟ تا چه اندازه برای محصول و خدمات شما آسان است که با راه حل دیگری جایگزین شود؟
نکته بازاریابی
با کندوکاو در این چهار پرسش، شناخت خطرات بزرگ و مرور اکوسیستم رقابتی، فنون بازاریابی شما به منظور بازاریابی پایدار و دوام بیشتر برای آینده به محک آزمایش سپرده خواهد شد. همگام با ایجاد چالشها، تدابیری می بایست انعطاف پذیرشده با تحولات و اصلاحات سازگار شوند. بنابراین فن بازاریابی برنامهای پویاست که به منظور مؤثر واقع شدن در طول کسب و کار خود میتواند سازگاری حاصل کند، تا هرجا که لازم است برنامه را تحریک نماید و برای تولید بهترین محصول ممکن از خط مشی ها پیروی کند.
موضوع: ایجاد یک فن بازاریابی پایدار چگونه است؟
مقالات مرتبط:
بهبود کسب و کار اینترنتی با ۷ راهکار متفاوت
۳ نکته از بازاریابی دیجیتالی که کارتان را سکه می کند
۵۱ تاکتیک بازاریابی اینترنتی که به سرعت نتیجه میدهد
بازاریابی اینترنتی بد ، چه پیامدهایی دارد؟
سه راز موفقیت برای کسب درآمد از سایت
منبع : Forbes
برگرفته از : مارکتینگ ایران تلنت