گول فالوور ها را نخورید؟

گول فالوور ها را نخورید؟
کسب و کار اینترنتی و دنبال کنندگان جوامع مجازی
اگر شما صاحب یک کسب و کار آنلاین می باشید، بی شک بخشی از بازاریابی اینترنتی شما استفاده از جوامع مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام می باشد که در حال حاضر مخاطبان زیادی دارند و از این طریق شما می توانید پیام خودتان را در سریع ترین زمان ممکن و بدون هیچ هزینه ای به دست مخاطبان خودتان برسانید.
همچنین این نکته کاملا روشن و واضح است که هر چه تعداد دنبال کنندگان شما در جوامع مجازی بالاتر باشد، افراد جدید بیشتری جذب شما خواهند شد و پیام شما را افراد بیشتری خواهند دید، در نتیجه اگر شما حساب شده عمل کنید می توانید از طریق جوامع مجازی به فروش وب سایت خودتان کمک کنید.
تقلب سیاه در جوامع مجازی
چند وقت پیش در حال تحقیق در جوامع مجازی بودم که با موضوع جالبی روبرو شدم، سایت هایی را میدیدم که از عمرشان شاید 3 ماه هم نمیگذرد اما در جوامع مجازی مانند اینستاگرام 20 هزار دنبال کننده داشتند ! این نکته برای من بسیار جالب شد و کمی بیشتر این صفحات رو بررسی کردم.
پس از بررسی متوجه تقلب سیاه در این صفحات شدم، این وب سایت ها برای اینکه بتوانند خودشان را پر مخاطب نشان دهند به سراغ خرید فالورهای جعلی می روند و این مورد را شما به سادگی می توانید متوجه شوید، مثلا شخصی که در اینستاگرام خودش 20 هزار فالور دارد باید انتظار لایک های متناسب با دنبال کنندگانش داشته باشید.
وقتی تمام تصاویر این صفحات رو بررسی می کنید متوجه می شوید به زور 20 یا 30 تا لایک خورده که آن هم خودشان و اطرافیانشان آن را لایک می کنند، البته این نکته را هم بگویم که برخی از این صفحات اقدام به خرید لایک هم می کنند، اما باز هم این تعادل برقرار نمی شود و همین مورد باعث می شود دستشان برای ما رو شود.
جدیدا همین اتفاق در تلگرام نیز رخ می دهد و افراد اقدام به خرید اعضاء و یا بازدید می کنند، در صورتیکه این افراد اصلا وجود خارجی ندارند، این گونه تقلب های سیاه می تواند در آینده باعث تخریب کسب و کار شما شود، زیرا اگر دنبال کنندگان شما متوجه این موضوع شوند بلافاصله شما را ترک خواهند کرد.
حرف آخر
کسب و کار اینترنتی و جوامع مجازی برای داشتن بازاریابی اینترنتی بهتر با یکدیگر گره خورده اند، اما این عامل باعث نمی شود که شما برای نشان دادن خودتان به رقبا و یا سایر کاربران از تقلب های سیاه استفاده کنید.
زیرا در آینده به خاطر وجود همین افراد غیر واقعی حتی نمی توانید عملیات بازاریابی خودتان را آنالیز کنید. به صورت مثال فکر آبی در اینستاگرام فعالیت بالایی ندارد اما در تلگرام به شدت فعالیت می کند و با توجه به اعضاء زیادی که در سایت داریم به صورت پلکانی و قدم به قدم در تلگرام به اعضاء ما افزوده می شود و این یک روند عادی می باشد.
موضوع : گول فالوور ها را نخورید؟
مطالب مرتبط:
آموزش ساخت کانال IGTV اینستاگرام برای آپلود ویدیوهای یک ساعته
آموزش تغییر زبان اینستاگرام به فارسی
آشنایی نیم تگ (Nametag) ویژگی جدید اینستاگرام
تفاوت های مدیران بازاریابی خوب با مدیران بازاریابی عالی
51 نوع استراتژی بازاریابی
برگرفته از فکر آبی