گام های اساسی در جذب مراجعات دهان به دهان
گام های اساسی در جذب مراجعات دهان به دهان
در ابتدا باید چند واقعیت اساسی در خصوص مراجعات دهان به دهان (word of mouth) را بپذیریم.
سه گام اساسی در جذب مراجعات دهان به دهان
این مراجعات:
- اتفاقی رخ نمی دهند.
- شانسی نیستند.
- در نتیجه کار سخت نیز نیستند.
مراجعات دهان به دهان نتیجه طبیعی ارائه یک خدمت است که ارزش بحث و بررسی را دارد.
سه گام اساسی در جذب مراجعات دهان به دهان
یکی از تکنیک هایی که برای ارباب رجوع ها می توان استفاده کرد بر اساس روند سه مرحله ایی زیر می باشد:
1. برای یک لحظه به خدمات و محصولاتی که مردم ارائه می دهید فکر کنید. حداقل ۵ نمونه از این محصولات و خدمات را روی کاغذ یادداشت کنید. اصلا مهم نیست که خدمت یا محصول شما برگرفته از چه صنعتی هستند.
2. برای خودتان مشخص کنید که چه چیزی باعث شده تا این توصیه ها و پیشنهادات را ارائه دهید. تجربه هایتان در خصوص محصول و خدمت مورد نظر را مورد بازبینی قرار دهید و به دنبال خاک طلا در بین این تجربه ها باشید. خاک طلا همان چیزی است می خواهید در موردش با دوستانتان صحبت کنید.
3. به دنبال راه هایی برای انطباق و کاربرد خاک طلا در کسب و کار خودتان باشید. تا جایی که امکان دارد ذهنتان را باز کنید. شجاع نیز باشید. چرا که بهترین پاسخ های شما در واقع برند شما محسوب محسوب می شوند و مختص به خوددتان است. چنانچه پیش از این، این پاسخ ها در صنعت شما رایج و پیش پا افتاده بوده، دیگر قابل توجه نخواهند بود.
بررسی دقیق و صحیح این سه مرحله اندکی نیازمند زمان است. شاید مجبور باشید هر چند روز یک بار برگردید و آن ها را مرور کنید. ولی ارزشش را دارد. اگر بتوانید فقط یکی از این مراحل را به خوبی درک کنید و بکار ببندید، فاکتور دهان به دهان قدرتمند و انگیزه بخش در کسب و کار تان می تواند فروش و میزان درخواست ارباب رجوع در کسب و کارتان را به شدت افزایش دهد.
امیدوارم این سه مرحله برایتان مفید باشد. مهمتر از همه اینکه باید بتوانید آنها را به کار ببندید
موضوع : گام های اساسی در جذب مراجعات دهان به دهان
مقالات مرتبط:
راهکارهای پیگیری مشتری در کسب و کار
اصول بازاریابی: ارزش واقعی جذب مشتری جدید چقدر است؟
رمز و راز نشستن رو به روی مشتری
۴ مشتری اهریمنی کسب و کار شما و نحوه کنار آمدن با آن ها
6 راه خشنود نگه داشتن مشتری ها
۵ مورد از بهترین روشها برای تهییج مشتریان
برگرفته از کسب بین