کسب و کار در توییتر

کسب و کار در توییتر
برندشناسی توییتر
در این شبکه اجتماعی کاربران ثبت نام شده قادر به مطالعه و ارسال توییت ها هستند، در حالیکه کاربران غیر عضو تنها قادر به خواندن توییت ها می باشند. کاربران این شبکه اجتماعی از طریق ابزارهایی چون وب سایت، برنامه (App) های پیامک یا موبایل امکان دسترسی به آن را دارند.
شرکت تـوییتر در سن فرانسیسکو (San Francisco) واقع بوده و بیش از ۲۵ دفتر در سراسر دنیا دارد.
تـوییتر در مارچ ۲۰۰۶ توسط جک دُرسی (Jack Dorsey)، ایوان ویلیامز (Evan Williams)، بیز استون (Biz Stone)، و نوآ گلاس (Noah Glass) ایجاد و در جولای ۲۰۰۶ راه اندازی شد.
این خدمت با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر به سرعت در دنیا مشهور شد. این خدمت همچنین هر روز بوسیله ۶/۱ میلیارد جستار جستجو می گردد. در سال۲۰۱۳، توییتر جزء یکی از ده وب سایت پُر بازدید شد و به عنوان “پیامک اینترنتی” (SMS of the Internet) توصیف شد. این در حالی است که در می ۲۰۱۵، تـوییتر بالغ بر ۵۰۰ میلیون کاربر – که ۳۳۲ میلیون نفر از آنها فعال بودند – بدست آورد.
تـوییتر در یک جلسه طوفان مغزی یک روزه که توسط اعضای هئیت مدیره این شرکت برگزار شد، بوجود آمد. جک دُرسی، که هنوز دانشجوی دانشگاه نیویورک بود، ایده ای در مورد استفاده از خدمات پیامکی برای ارتباط با یک گروه کوچک را معرفی نمود. نام اصلی پروژه برای این خدمت twttr بود، ایده ای از ویلیامز که بعداً به نوآ گلاس نسبت داده شد.
۶ ماه پس از راه اندازی twttr وب سایت twitter.com مورد استفاده قرار گرفت و نام این خدمت از twttr به twitter تغییر یافت. کار بر روی پروژه در ۲۱ مارس ۲۰۰۶ آغاز شد، زمانی که دُرسی اولین پیام توییتر خود را در ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه صبح منتشر نمود.
شرکت رشد اولیه سریعی را تجربه نمود. گواه این ادعا پُست ۴۰۰ هزار توییت در هر دقیقه در سال ۲۰۰۷ بود، که به ۱۰۰ میلیون در سال ۲۰۰۸ افزایش یافت. در فوریه ۲۰۱۰، کاربران توییتر ۵۰ میلیون توییت در هر روز داشتند. در مارس ۲۰۱۰، شرکت بالغ بر ۷۰ هزار درخواست ثبت نمود.
در ژوئن ۲۰۱۰، در حدود ۶۵ میلیون توییت روزانه معادل ۷۵۰ توییت در هر ثانیه را تجربه نمود.
در ۵ آوریل ۲۰۱۱، توییتر در وب سایت خود بازنگری نمود و در طراحی آن با ویژگی “FLY” سعی بر آسان نمودن کار برای کاربران جدید خود و ارتقاء تبلیغات نمود. همچنین برگه (Tab) Home، و برگه های Discover و Connect همراه با توییت های جدول زمانی (Timeline) و مشخصات فردی (Profile) مجدداً طراحی شدند. این طراحی با طراحی فیس بوک (Facebook) مقایسه شده بود.
در ۲۱ فوریه ۲۰۱۲، توافق شرکت توییتر و یاندکس (Yandex) اعلام شد. (یاندکس، یک موتور جستجوی روسی است.) در ۱۸ آوریل ۲۰۱۳، توییتر برنامه (App) موزیک با عنوان Twitter Music را برای آیفون (iPhone) راه اندازی نمود.
در ۴ ژوئن ۲۰۱۴، این شرکت اعلام کرد که مالکیت شرکت نامو مدیا (Namo Media)، یک شرکت فنآوری و متخصص در تبلیغات محلی برای گوشی های همراه، را از آن خود کرده است.
امّا خبرهای خوب و رشد سریع این شرکت پایدار نبود و در سال ۲۰۱۵، با توجه به گزارش های Fortune، Business Insider، Marketing Land و دیگر وب سایت های خبری، رشد کندی را تجربه نمود.
در سال جاری، ۲۰۱۶، این شرکت برای افزایش کاربران خود اقدام به حذف محدودیت ۱۴۰ کارکتری نمود و به کاربران خود اجازه داد که بیش از ۱۴۰ کارکتر را در یک توییت ارسال نمایند.
لوگوهای توییتر :
اولین لوگوی توییتر بسیار ساده و به صورت متنی بود. این لوگو یک نشانه آبی رنگ به نام شرکت و با پس زمینه سفید بود. در سال ۲۰۱۰ توییتر تصمیم به تغییر لوگوی خود گرفت. آنها می خواستند نمادی را که کاملاً ارائه دهنده ی فلسفه کسب و کارشان باشد را جایگزین نمایند، لذا پرنده توییتر (twitter bird) را طراحی کردند. در سال ۲۰۱۲ توییتر لوگوی خود را طراحی مجدد نمود. تغییر بسیار ساده بود، متن توییتر حذف شد و پرنده آن بزرگتر طراحی شد.
موضوع : کسب و کار در توییتر
برگرفته از : Marketing Iran Talent
مطالب مرتبط:
استفاده از بازاریابی سنتی و آنلاین به صورت هم زمان
بهبود کسب و کار اینترنتی با ۷ راهکار متفاوت
۳ نکته از بازاریابی دیجیتالی که کارتان را سکه می کند
۵۱ تاکتیک بازاریابی اینترنتی که به سرعت نتیجه میدهد
بازاریابی اینترنتی بد ، چه پیامدهایی دارد؟
سه راز موفقیت برای کسب درآمد از سایت
بازاریابی چریکی یا پارتیزانی