کال تو اکشـن های مورد نیاز وبسایت

کال تو اکشـن های مورد نیاز وبسایت
ازتون دعوت می کنیم قبل از شروع این مقاله ابتدا دو مقاله پیشنهادی زیر را مطالعه کنید:
فراخوانی برای اقدام یا کال تو اکشن (CTA) چیست ؟
کال تو اکشن های فریبنده چگونه باعث کاهش نرخ تبدیل می شوند؟
تعریف کال تو اکشـن
کال تو اکشـن ( Call To Action یا CTA یا فراخوان به عمل ) یک مفهوم در علم بازاریابی است و به معنای دعوت از کاربر برای انجام کاری است که در نهایت منجر به درگیری کاربر با برند، محصول یا خدمت می شود . کال تو اکشن معمولا به صورت تصویر و یا یک متن کلیک شدنی در وبسایتها قابل مشاهده هست .اطلاعات بیشتر، کلیک کنید، دانلود کنید مثالهایی از کال تو اکشن هستند.
توجه !
هیچ نسخه کلی برای کال تو اکشن وجود ندارد!
یک نسخه کلی برای کال تو اکشن وجود ندارد و شما نمیتوانید متن “کلیک کنید” را بر روی یک دکمه قرمز قرار دهید و آنرا در قسمتهای مختلف وبسایت قرار دهید و انتظار داشته باشید که کاربران بر روی آن کلیک کنند .
کاربران مختلفی – بازدید کننده، مشتری بالقوه و مشتری بالفعل – از وبسایت شما دیدن میکنند و شما انتظار دارید که هر کدام کار مختلفی در وبسایت شما انجام دهند .
شما میخواهید که بازدیدکننده به مشتری بالقوه و مشتری بالقوه به مشتری بالفعل و مشتری بالقوه به ترویج کننده برند شما تبدیل شود، پس مسلما برای هر کدام باید کال تو اکشن منحصر به فردی در نظر بگیرید، تا بازدیدکنندگان مختلف در جایگاه درستی از قیف بازاریابی قرار بگیرند.
کال تو اکشـن های استاندارد
با این حال نیازی نیست که هزاران کال تو اکشن ایجاد کنید.با گذر زمان و رشد کسبوکارتان، وبسایت شما نیز پیچیده تر خواهد شد و شما نیز کال تو اکشن متفاوتتری خواهید داشت اما این موارد تقریبا برای هر کسبوکاری پاسخگو خواهد بود.
۱ ) ایجاد مشتری بالقوه
اولین، مهمترین و حیاتیترین هدف کال تو اکشن ایجاد مشتری بالقوه است. شما باید به طور مستمر تلاش کنید که بازدیدکنندگان وبسایتتان در هر جایگاهی که هستند را به مشتریان بلقوه تبدیل کنید.
استفاده از کال تو اکشن در انتهای وبلاگ، در ابزارکهای کناری وبسایت و یا استفاده از بنر شناور در گوشههای پایینی وبسایت محبوبترین و بهترین جایگاه برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری بالقوه است. مهمترین ویژگیهای این کالتواکشن خلاقانه بودن آن است که توجه کاربر را جلب کنند و همچنین کاربر ارزش کلیک بر روی آن را درک کند و بداند که چرا میخواهد بر روی آن کلیک کند و وارد صفحه فرود شما شود.
۲) استفاده از فرم عضویت
پس از ورود کاربران به لندینگ پیج یا صفحه فرود و قبل از اینکه تبدیل به مشتریان بالقوه شما شوند لازم است که دو کار انجام دهند : پر کردن فرم و کلیک بر روی دکمه ثبت اطلاعات، با این کار شما اطلاعات کاربران را در پایگاه داده ذخیره میکنید.
استفاده از دکمههای زیبا با متنهای قانع کننده میتواند به شما کمک کند . توضیح دادن اینکه کاربر پس از ثبت اطلاعات چه ارزشی را بهدست میاورد میتواند کاربر را ترغیب کند که اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهد.
در تصویر زیر می توانید نمونهای ببینید که تاثیر گذاری بیشتری نسبت به دکمه ثبت فرم ساده دارد:

۳) دکمه فراخوان به عمل اطلاعات بیشتر
در صفحاتی که خلاصهای از نوشتههای شما نمایش داده میشود پیشنهاد میکنیم از دکمه اطلاعات بیشتر استفاده کنید تا کاربران نوشته مورد نظر را با جزئیات بیشتری بخوانند و این هدف اصلی دکمه اطلاعات بیشتر است.از مزیتهای دیگر این دکمه کاهش حجم صفحههای اصلی و همچنین اندازه گیری ترافیک یک محتوای خاص است.
نمونهای از دکمه کال تو اکشن اطلاعات بیشتر را میتوانید در زیر مشاهده کنید.البته برای یک دکمه اطلاعات بیشتر در بلاگ میتوانید بخشی از متن را بنویسید و در انتهای آن از این دکمه استفاده کنید.

۴) کشف محصول یا سرویس با یک دکمه کال تو اکشـن CTA
شما میخواهید دسترسی یک نفر را که در وبسایت شما در حال گشت و گذار است تا درباره شرکت و پیشنهادات شما اطلاعات بیشتری را کسب کند، تا حد امکان ساده کنید.
حتما نیازی نیست که از دکمههایی با طراحیهای خاص استفاده کنید، یک دکمه ساده به شرطی که به اندازه کافی از پسزمینه متمایز شده باشد میتواند نرخ کلیک بهتری داشته باشد.این نوع از کال تو اکشن را شاید در وب سایت و لندینگ پیج های ایرانی کمتر دیده باشید. (در صورت مشاهده در بخش دیدگاه ها با ما درمیان بگذارید)

۵) دکمه کال تو اکشـن CTa برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
یکی از سادهترین کالتواکشنها تشویق کاربران به اشتراک گذاری قسمتی از محتوای وبسایت شما در شبکه های اجتماعی است.
دکمههای اشتراکگذاری از نرخ کلیک کمتری به نسبت سایر دکمه ها برخوردار هستند اما برای افزایش تاثیر گذاری میتوانید در انتهای صفحات فرود و نوشته وبلاگ از این دکمه ها استفاده کنید.
مراقب باشید که در هرجایی از دکمههای اشتراک گذاری استفاده نکنید ، استفاده از دکمههای اشتراکگذاری محتوا در صفحاتی که کاربر اطلاعات خود را برای شما ارسال میکند میتواند مضر باشد.
بهترین قسمت درباره این دکمهها شخصیسازی کال تو اکشـن CTA می باشد.

۶) پرورش مشتریان بالقوه
چه اتفاقی میافتد زمانی که کاربر به مشتری بلقوه شما تبدیل شده اما حاضر به خرج یک قرون برای محصول شما نیست! خب در این زمان شما باید با پیشنهاد دیگری توجه کاربر را به کسب وکار خود جلب کنید.
پیشنهاد برای استفاده ۳۰ روزه رایگان ، مشاهده رایگان دمو میتواند از جمله کال تو اکشنهایی است که مشتری بلقوه را ترغیب به خرید و استفاده از محصول شما میکند. در پایین وبلاگها و یا دیگر صفحات فرود میتوانید از این شیوه کالتواکشن استفاده کنید.
۷ ) انجام فرایند فروش
پس از تبدیل بازدیدکننده به مشتری بلقوه، ایجاد انگیزه و پرورش مشتری، شما باید مشتری بلقوه را تبدیل به مشتری بلفعل کنید و فرایند خرید ایجاد شوید.این سبک از کالتواکشن بر روی فروش تمرکز دارد.
استفاده از کالتواکشن هوشمند در پایین نوشتههای وبلاگ میتواند تاثیر گذار باشد، همچنین استفاده از این سبک کال تو اکشنها در پایین صفحات معرفی محصول و شرکت تاثیرگذاری بیشتری میتواند داشته باشد.
موضوع : کال تو اکشـن های مورد نیاز وبسایت
مطالب مرتبط :
بهترین راه برای افزایش تبلیغات ویدئویی با نرخ کلیک (CTR)
معرفی 7 ابزار گوگل در کسب و کار اینترنتی | قسمت اول
بهترین استراتژی ها برای بازاریـابی اینترنتی
تبلیغات در گوگل ادوردز چگونه است ؟
51 نوع استراتژی بازاریابی
پرکاربردترین استراتژی های بازاریابی