پولسازی با بازاریابی ایمیلی
پولسازی با بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) رویکردی روشن و ساده دارد: معرفی کالا و خدمات به مخاطبان از طریق ایمیل.
این شیوهی نسبتاً قدیمی که فراز و فرودهایی را به خود دیده است، برخلاف انتظار همچنان صدرنشین بازگشت ROI است، و حتی پس از سئو قرار میگیرد.
به نقل از وبسایت Marketing Tech News، طبق اطلاعات بهدستآمده از نظرسنجی از 1100 بازاریاب در ماههای فوریه و مارس سال جاری، مشخص شد که 73 درصد این افراد معتقدند بازاریابی ایمیلی نتایج خوبی به ارمغان میآورد.
سال گذشته این رقم 66 درصد بوده است.
در سال 20 تعداد بازاریابهایی که از نتیجه بازاریابی ایمیل ابراز خرسندی کردهاند 37 درصد بوده ولی این رقم در سال 2016 با رشدی نسبتاً قابلتوجه، به 49 درصد افزایشیافته است.
با این حساب به نظر میرسد بازاریابی ایمیلی دوباره به دوران اوج خود نزدیک میشود، زیرا بر طبق این نظرسنجی، سازمانها بهطور متوسط 15 درصدِ بودجهی بازاریابی خود را به ایمیل اختصاص میدهند درحالیکه این رقم در سال گذشته 13 درصد بوده است.
البته کارشناسان معتقدند که سازمانها با اختصاص بودجهی بیشتر به بازاریابی ایمیلی، میتوانند بیشازپیش خود را از این شیوه بهرهمند سازند: شرکتهایی که حداقل یکپنجم بودجه بازاریابی خود را صرف بازاریابی ایمیل میکنند، احتمال اینکه فروش آنها ۵۰ درصد افزایش یابد، هشت برابر است.
ضمناً بازاریابی ایمیلی علاوه بر کاهش هزینههای جذب و حفظ مشتری، باعث افزایش وفاداری مشتریان میشود که این آخری بسیار ارزشمند و قابلتوجه است.
در این تحقیق با اشاره به نقش ابزار همراه و بهویژه اسمارتفونها در بازاریابی ایمیلی، آمده است: بهطور متوسط ۴۰ درصد کمپینهای ایمیلی در اسمارتفونها باز میشود و این رقم سیر صعودی دارد.
بااینحال به نظر میرسد شرکتها فاقد استراتژی دقیق، روشن و حسابشدهای برای استفاده از موبایل در کمپینهای خود هستند.
در کنار این آمار و ارقام خوشحالکننده، بازاریابها با چالشهایی نیز روبرو هستند.
بهعنوانمثال، Henry Hyder-Smith مدیرعامل شرکت Adestra میگوید با نگاهی به آینده، ضروری است که بازاریابها به مقوله مدیریت اطلاعات و شیوههای جذب مخاطب توجه ویژهای داشته باشند.
موضوع : پولسازی با بازاریابی ایمیلی
مطالب مرتبط:
بهبود کسب و کار اینترنتی با ۷ راهکار متفاوت
۳ نکته از بازاریـابی دیجیتالی که کارتان را سکه می کند
۵۱ تاکتیک بازاریـابی اینترنتی که به سرعت نتیجه میدهد
بازاریاـبی اینترنتی بد ، چه پیامدهایی دارد؟
سه راز موفقیت برای کسب درآمد از سایت
بازاریابی چریکی یا پارتیزانی
برگرفته از بهترین ایده