ویروسی ترین ایمیل ها چگونه طراحی می شوند؟
ویروسی ترین ایمیل ها چگونه طراحی می شوند؟
بازاریابی ویروسی چیست ؟
ویروسی شدن در بین کاربران اینترنتی یک موضوع اتفاقی نیست بلکه کاملا هوشمندانه و مهندسی شده می باشد، بازاریابی ویروسی یعنی کاری انجام دهید که باعث شود دیگران درباره شما صحبت کنند و در مقابل عکس العمل نشان دهند، برای چنین کاری باید موضوعی را طراحی کنید تا کاربران اینترنتی حاظر باشند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.
ایده ویروس ایمیلی که من طراحی کردم
ابتدای سال 96 بود که بانک ملت بیلبورد تبلیغاتی را در سراسر کشور بالا برد که متن آن تبریک سال 97 بود، افراد زیادی بدون اینکه استراتژی بانک ملت را بدانند درباره بانک ملت شروع به صحبت کردن کردند و به راحتی بانک ملت سر زبان ها افتاد، این کار بانک ملت یک جور بازاریابی ویروسی بود اما افراد جامعه از آن اطلاعی نداشتند و این بانک به هدف خودش دست پیدا کرد.
زمانیکه میخواستم یک ایمیل ویروسی ایجاد کنم دقیقا این عمل بانک ملت در ذهنم وجود داشت که فقط یا یک جمله غیر منتظره تونسته بود تبدیل به یک ویروس شود، قصد من این بود آمار دانلود یک فیلم به صورت تصاعدی افزایش یابد و برای اینکار از ایده بازاریابی ویروسی و از یک جمله غیر منتظره استفاده کردم، عنوان ایمیل این بود : اگر دانلودش نکنی حذفش میکنم
جالبترین اتفاقی که افتاد که در همان روز اول نرخ باز شدن ایمیل به 57.27% رسید و دومین اتفاق عکس العمل کاربران در فضاهای مجازی درباره این تیتر بود و از آنجایی که اکثرا داستان پشت این تیتر ویروسی را نمی دانستند آن را بین یکدیگر به اشتراک گذاشتند، بنابراین بدون اینکه من هزینه ای بابت تبلیغات یا برند سازی انجام دهم افراد زیادی درباره فکر آبی صحبت کردند.
حرف آخر
اگر شما هم کمی خلاقیت داشته باشید به راحتی می توانید کاری انجام دهید که دیگران بدون هیچ هزینه ای درباره شما صحبت کنند و مانند یک ویروس در بین کاربران اینترنتی منتشر شوید. تنها هزینه ای که من کردم کمی زمان و یک کلیک برای ارسال ایمیل بود.
موضوع : ویروسی ترین ایمیل ها چگونه طراحی می شوند؟
مطالب مرتبط:
51 نوع استراتژی بازاریابی
بازاریابی دهان به دهان چیست ؟
عملکرد بازاریابی چریـکی یا پارتیزانی Guerrilla Marketing
تغيير و بازاريابی در کسب و کار
نمایش محصول در بازاریابی یعنی چه؟
۹ روش مطمئن و کم هزینه برای بازاریابی موفق
برگرفته از فکر آبی