نکاتی برای معرفی محصول جدید
نکاتی برای معرفی محصول جدید
معرفی محصول جدید باید یک تجربه خوب برای مخاطبان شما باشد. کارهایی که تیم شما برای آمادگی مخاطبانتان قبل از روز رونمایی از محصول جدید انجام میدهند، میتوانند به اندازه تلاشهای روز رونمایی مهم باشند؛ چرا که با ایجاد آمادگی در مخاطبان تا قبل از روز انتشار یک محصول جدید، میتوانید آنها را به محصول علاقهمند و به استفاده از آن، تشویق کنید. در این مطلب راهکارهایی برای درگیری مخاطبان شما با یک محصول جدید، تا قبل از رونمایی از آن ارائه میشود.
این نکات عبارت اند از :
۱- مشخص کردن هدف از تولید محصول جدید
ابتدا هدف خود را از تولید محصول جدید مشخص کنید. هدف شما ممکن است به دست آوردن کاربر جدید و یا افزایش فروش محصول خود از طریق کاربران قدیمی باشد. شما باید بسته به هدفی که از تولید محصول جدید دارید، استراتژی خود را تعیین کنید. مثلا اگر هدف شما از معرفی محصول جدید این باشد که ۱۰% از مشتریان فعلی شما محصول جدیدتان را نیز خریداری کنند، دیگر تنها درگیری کاربران جدید با محصول قبل از رونمایی از آن مفید نیست بلکه باید هم کاربران جدید و هم مشتریان فعلی خود را با محصول جدید خود تا قبل از روز رونمایی آشنا کنید.
۲- انتخاب کانالهای ارتباطی برای شناساندن محصول جدید خود
پیش از هر اقدامی برای معرفی محصول، تعیین کنید که میخواهید از طریق کدام کانال ار تباطی (تلگرام، ایمیل، اینستاگرام و …) با مخاطبان خود در ارتباط باشید. شما باید کانالهای متناسب برای آشنایی مخاطبانتان با معرفی محصول جدید را مشخص کنید. سپس برای هر کانال ارتباطی، چند معیار کلیدی تعیین کنید که نشان دهد آیا به هدف خود برای انتشار محصول جدیدتان دست یافتهاید یا خیر. چند مثال از این این معیارهای کلیدی عبارتند از: تعداد مشترکین ایمیل که تا قبل از رونمایی از محصول جدید ثبتنام کردهاند، تعداد بازدیدهای منحصربهفرد از یک صفحه فرود مخصوص و … . این معیارهای کلیدی درواقع میزان موفقیت شما در درگیری افراد با محصول جدیدتان قبل از رونمایی از آن را نشان میدهد.
۳- تبلیغات برای محصول جدید در اپلیکیشن خود
شما میتوانید برای آشنایی مشتریان قبلی خود با محصول جدیدتان، از اپلیکیشن و یا وبسایت خود استفاده کنید. در اپلیکیشن/وبسایت خود برای معرفی محصول جدید تبلیغ و ویژگیها و مزایای آن را بیان کنید.
۴- شناخت رفتار کاربران کانالهای ارتباطی
شما باید علاقهمندیهای کاربران کانالهای ارتباطی را شناسایی کنید و محصول خود را تنها به مخاطبان واقعی خود معرفی کنید. با این کار شما یک بازاریابی هدفمند انجام دادهاید و تبلیغات خود را به جامعه هدف مشخصی نشان میدهید. بدین صورت، هزینه تبلیغاتی شما نیز کمتر میشود.
۵- تولید محتوای بامعنی پیش از رونمایی
شما باید تا قبل از مرحله رونمایی از محصول جدید خود با تولید محتوای هدفمند و بامعنی در کانالهای ارتباطی، توجه مخاطبان خود را به آن محصول جلب کنید. تولید یک محتوای تاثیرگذار کاری سخت است و نباید انتظار داشته باشید که در مدت یک هفته و فقط با یک تیم یک نفره بتوانید یک محتوای خوب تولید کنید. شما باید هزینه و وقت صرف کنید تا بتوانید با تولید یک محتوای خوب در مورد محصول جدیدتان، توجه مخاطبان خود را قبل از رونمایی به آن معطوف کنید. شما باید در این محتوا به ویژگیهای محصول جدید خود و مزایایی که برای مشتریانتان دارد، بپردازید.
۶- ساختن کمپینهای ایمیلی هدفمند
تولید محتوا آغازگر ارتباط شما با مخاطبانتان است و ایمیل این ارتباط را حفظ میکند. ایمیل موثرترین و کارآمدترین روش برای صحبت مستقیم با مخاطبان آنلاین است. با داشتن یک برنامه زمانی مناسب برای ارسال ایمیل، میتوانید درگیری مخاطبان با محصول را تا روز رونمایی از آن حفظ کنید.
مقاله پیشنهادی : چالش ها و راه حل های استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک چیست ؟
برنامه زمانی برای ارسال ایمیل به مخاطبان بسیار مهم است و نباید تعداد زیادی ایمیل را بدون دستهبندی، به همه مخاطبان خود بفرستید. پیام ارسال شما باید با دریافتکننده آن متناسب و ارسال ایمیل، هدفمند باشد.
۷- ایجاد خط تولید برای محصول خود
اگر میتوانید معرفی محصول جدید خود را در یک خط سیر تولیدی با محصولات قبلی خود قرار دهید و آن را به گونهای با محصولات قبلی و بعدیتان مرتبط سازید؛ چرا که افراد تمایل دارند بدانند که چه راهی برای تولید محصول طی شد
Flamingo
ه است. شما با بیان یک روند داستانی از تولید محصولات خود میتوانید آنها را بیشتر به محصولات خود جذب کنید.
۸- آماده کردن تیم فروش و پشتیبانی از مشتریان
فرآیند انتشار موفق یک محصول هیچگاه به اتمام نمیرسد. این فرآیند از قبل از انتشار محصول شروع میشود و تا بعد از رونمایی از آن ادامه دارد. شما باید در راستای درگیری مخاطب با محصول، قبل از رونمایی از آن، تیم فروش و پشتیبانی از مشتری خود را پرورش دهید تا بتوانند آماده پاسخگویی باشند. بسیاری از شرکتها این مورد را فراموش میکنند. آنها افراد را به استفاده از محصول خود ترغیب میکنند ولی تیم فروش و پشتیبانی از مشتری آمادگی کافی ندارند و با ایجاد زمان انتظارهای طولانی برای پاسخ به مخاطبان و دادن اطلاعات مبهم از محصول به آنها، شانس خویش را برای تحقق وعدههای فروش محصول جدید از دست میدهند.
موضوع : نکاتی برای معرفی محصول جدید
مطالب مرتبط :
محصول جدید در بازاریابی چگونه تشخیص داده می شود؟
نمایش محصول در بازاریابی یعنی چه؟
:منابع
kissmetrics.com
appcues.com
drip.co