مقایسه ابزارهای بازاریابی ایمیلی-جلسه دوازدهم

مقایسه ابزارهای بازاریابی ایمیلی-جلسه دوازدهم
برای آشنایی کامل با ایمیل مارکتینگ و ابزار ها و نرم افزارهای آن برای راه اندازی کسب و کار در قسمت مطالب مرتبط جلسات قبل را مطالعه کنید.
مقایسه سه ابزار بازاریابی ایمیلی
برای انتخاب ابزار ایمیل مارکتینگ خود باید معیارهای مختلفی نظیر قیمت، امکان تلفیق با سایر ابزارها و … را در نظر بگیرید. بر اساس گزارش وبسایت comparisons.financesonline.com، نمره سه نرمافزار میل چیمپ، میلرلایت و Campaign monitor به ترتیب ۹، ۸٫۹ و ۸٫۳ است. همچنین، درصد رضایت مشتریان از این سه ابزار به ترتیب ۹۸%، ۸۹% و ۹۲% است. به منظور بدست آودن یک دیدگاه کلی و مقایسه این سه ابزار، جداول زیر مطالعه کنید. اصطلاحات موجود در جدول که ممکن است برای شما آشنا نباشد را به صورت خلاصه در زیر توضیح دادهایم:
- Drip Email Marketing؛ تنظیم ارسال ایمیلهای خودکار بر اساس یک زمان مشخص یا تعاملات مشتریان است.
- Email List Distribution؛ قابلیتی در یک ابزار ایمیل مارکتینگ است که به کاربران آن اجازه ارسال ایمیل به تمام لیست موجود را به طور همزمان میدهد.
- Event Triggered Email؛ قابلیت ارسال ایمیلها بر اساس یک رخداد خاص مانند تولد، سالگرد و … که از اطلاعات مشترکین بدست آمده است.
- Mail Merge؛ ارسال ایمیلهای مشابه به گروههای مختلف مشترکین
- Third Party Management؛ فرایند نظارت و مدیریت بر تمام بخشهای خارجی مرتبط با ایمیل مارکتینگ است.
- User Activity Monitoring؛ نظارت و کنترل بر فعالیت کاربران در ابزار مورد نظر

مقایسه مدلهای قیمتگذاری ابزارهای ایمیل مارکتینگ
به منظور مقایسه قیمت و تعرفههای این سه ابزار با یکدیگر، به جدول زیر توجه نمایید.

میلرلایت دارای تعرفه پرداخت سالیانه و ماهیانه با حجم ارسالهای بسیار زیاد نیز ارائه میدهد. اطلاع از این قیمتهای میلرلایت در وبسایت میلرلایت موجود است. پرداخت سالیانه دارای ۳۰ درصد تخفیف در مبلغ کلی است؛ بهعنوانمثال، اگر قصد ارسال ایمیلهای سالیانه برای ۵۰۰۰ مشترک دارید، بهجای پرداخت ۲۰ دلار در هرماه، تنها ۱۶۸ دلار (۱۲*۲۰*۰٫۳) در هرسال پرداخت کنید؛ بنابراین، درصورتیکه قصد ارسال ایمیل در طول سال را دارید، استفاده از این مدل قیمتگذاری اقتصادیتر خواهد بود.
میل چیمپ نیز دارای تعرفه پرداخت دیگری به نام Pay as you go یا پرداخت هنگام استفاده نیز است. درصورتیکه بهصورت مکرر و ماهانه ایمیل ارسال نمیکنید، میتوانید هنگامیکه قصد ارسال ایمیل دارید، اعتبار بخرید. شروع قیمت از ۰٫۰۳ دلار به ازای هر ایمیل است و طبیعتاً هرچه حجم ارسال ایمیلها افزایش یابد، از قیمت هر ایمیل نیز کاسته میشود بهگونهای که برای ارسال ایمیل به بیش از ۵۰۰۰ مشترک، قیمت هر ایمیل ۰٫۰۲ دلار خواهد بود.
نتیجهگیری سه ابزار ایمیل مارکتینگ
باوجود اطلاع از موارد ذکرشده در بالا، این شما هستید که باید ابزار ایمیل مارکتینگ خود را با توجه به اهداف کسبوکار، بودجهبندی و تقاضای مشتریان انتخاب کنید. از مطالب بالا میتوان نتیجه گرفت که:
- ابزار MailChimp برای افراد تازهکار و کسبوکارهای کوچک مناسب است. این ابزار به دلیل رایگان بودن و استفاده آسان از قسمتهای مختلف آن، برای آغاز کار بسیار مناسب است. زمانی که کسبوکارتان توسعه پیدا کرد، به دنبال ابزار دیگری که پاسخگوی نیازهای شما باشد، بروید.
- ابزار MailChimp برای افراد دارای تجارت آنلاین یا Ecommerce نیز مفید خواهد بود.
سیستم اتوماسیون در MailChimp کاربرپسند (user-friendly) است.
- ابزار Mailerlite برای افرادی که درآمد زیادی ندارند یا کسانی که صاحب وبلاگهای سرگرمی هستند بسیار مناسب است.
- هزینه ابزار Campaign Monitor از سایر ابزارهای رقیب بیشتر است. همچنین، به دلیل عدم وجود مدل رایگان، بسیاری از کسبوکارهای کوچک از این ابزار استفاده نمیکنند.
امیدوارم با مقایسه ابزارهای بازاریابی ایمیلی انتخاب بهتری برای کسب و کارتان انجام دهید.
موضوع : مقایسه ابزارهای بازاریابی ایمیلی-جلسه دوازدهم
مطالب مرتبط :
معرفی کامل ایمیـل مـارکتینـگ - جلسه اول
جمع آوری ایمیل در ایمیل مارکـتینگ - جلسه دوم
نحوه بازگشایی ایمیل ها - جلسه سوم
افزایش نرخ کلیک ایمیل ها در ایمیل مارکتینگ - جلسه چهارم
فرکانس ایمیل و آنالیز ایمیل مارکتینگ- جلسه پنجم
آمازون ، نمونه موفق یک ایـمیـل مارکتینگ - جلسه ششم
خود کارسازی یا اتوماسیون در بازاریابی ایمیلی-جلسه هفتم
معنا شخصی سازی در بازاریابی ایمیلی - جلسه هشتم
نحوه استفاده از میل چیمپ (mailchimp)- جلسه نهم
نحوه استفاده از میلرلایت - جلسه دهم
برگرفته از : تپسل