مفاهیم اصلی در بازاریابی

مفاهیم اصلی در بازاریابی
بازاریابی چیست
بازاریابى هنر و علم شناسایى ، خلق و ارائه ارزش به منظور ارضاى نیازهاى بازار هدف ، براى دستیابى به سود است.
بازاریابى امیال و نیازهاى ارضا نشده را شناسایى مى کند. همچنین ضمن تعریف و تخمین اندازه یک بازار تعریف شده ، میزان سودآورى آن را نیز اندازه گیرى مى کند. به عبارت دیگر بازاریابى ، بخش هایى از بازار را به عنوان مناسب ترین بخش بازار براى شرکت شناسایى و مشخص مى کند که شرکت نیز توانایى و امکان عرضه خدمات به آن ها را دارد و همچنین مناسب ترین محصولات و خدمات مورد نیاز آن بخش را طراحى و معرفى مى کند.
فعالیت هاى بازاریابى اغلب توسط یک واحد سازمانى جداگانه اجرا مى شود. این موضوع مى تواند هم مفید باشد و هم مضر. از آن نظر براى سازمان مفید است که افراد آموزش دیده و متخصص را کنار هم جمع مى کند و از آن جهت مضر است که
بازاریابى نباید تنها به یک واحد یا بخش سازمان محدود شود ، بلکه این فعالیت ها باید در تمام سطوح سازمان مشهود و ملموس باشد.
مفاهیم اصلى در بازاریابى کدامند
مهم ترین مفاهیمى که در بازاریابى استفاده مى شود ، عبارتند از :
بخش بندى
هدف گذارى
جایگاه سازى
نیازها
خواسته ها
تقاضا
پیشنهادها
مارک ها
ارزش و رضایت
مبادلات
معاملات
روابط و شبکه ها
کانال هاى بازاریابى
زنجیره عرضه
رقابت
محیط بازاریابى
برنامه هاى بازاریابى
موضوع : مفاهیم اصلی در بازاریابی
برگرفته از : مارکتینگ ایران تلنت
مطالب مرتبط:
درباره چارچوب بازاریابی بدانید
بازاریابی تلفنی چیست؟
بازاریابی مستقیم چیست؟
درباره بازاریابی ابری(Cloud Marketing) بدانید.
بازاریابی رابطه ای چیست؟