با ایجاد تغییراتی در پیشرانه وزن آن 20 کیلوگرم کمتر شده و با نصب سیستم اگزوز اصلاحشده هم 8.6 کیلوگرم کاهش وزن دیگر فراهم شده است. همچنین گیربکس نیز مجدداً برنامهریزی شده و ضریبهای آن کوتاهتر شده است؛ اما بزرگترین تغییرات در بخش آئرودینامیک خودرو صورت گرفته است. بارزترین ویژگی آئرودینامیکی 488 چلنج بال عقب بزرگ آن است که از مدل 488 GTE عاریه گرفته شده است که سال گذشته در همین مراسم برای شرکت در مسابقات استقامت جهانی فصل 2016 معرفی شد.
قسمت جلوی 488 چلنج دوباره طراحی شده که موجب بهبود خنککنندگی پیشرانه و کاهش ضریب آئرودینامیک شده است. همچنین در دیگر قسمتهای بدنه هم جهت بهینه نگهداشتن دمای بخشهای مختلف خودرو دریچههای هوای جدیدی تعبیه شده است. نتیجهٔ تمامی این اصلاحات این است که حالا فراری 488 چلنج میتواند یک دور پیست آزمایشی مشهور فیورانوی فراری را در 1 دقیقه و 15 ثانیه طی کند که یک ثانیهٔ کامل سریعتر از مدلی که جایگزین آن شده یعنی 458 چلنج است. 488 چلنج همچنین از 488 GTB استاندارد یعنی مدلی که بر اساس آن ساخته شده هم 7.5 ثانیه سریعتر بوده و حتی از لافراری یعنی سریعترین خودروی جادهای پیست فیورانو هم بیش از 4 ثانیه سریعتر است. این چیزی است که درنتیجهٔ بهبود آئرودینامیک به دست آمده است.
مسابقات فراری چلنج در سال 1992 با مدل 348 آغاز شد و سال آینده جشن 25 سالگی خود را برگزار میکند. در طول این ربع قرن، این مجموعه بیش از هزار راننده برای شرکت در بیش از هزار مسابقه از سراسر جهان جلب کرده است.