علامت های برند های مختلف
علامت های برند های مختلف
مرزهاى میان این طبقات انعطاف پذیرند و ممکن است بسیارى از علامت هاى برند حاصل ترکیبى از عناصر بیش از یک طبقه باشند. آیا براى دسته بندى علامت هاى برند دلیل عملى خوبى داریم ؟ اگرچه در خصوص تعیین بهترین شیوه ى عوامل تعیین کننده ى هویت بصرى یک شرکت ، قوانین مشخصى وجود ندارد ، اما طراح در این فرآیند به بررسى دامنه اى از راهکارها – هم از نظر معیار احساسى و هم از نظر معیار کارکردى – مى پردازد. طراح روشى براى طراحى تعیین مى کند که هم با نیازهاى مشترى بهتر هماهنگ است و هم دلیلى عقلایى براى انتخاب آن وجود دارد،
علامت های برند های مختلف
علامت هاى واژه اى
سر واژه اى ساده ، نام شرکت یا نام محصولى است که براى انتقال ویژگى یا جایگاه یابى یک برند طراحى شده است. مانند :
IKEA, Ebay, Google, Tate, Nokia, Moma
فرم حروف
طرحى منحصر به فرد که از یک یا چند واژه استفاده مى کند و به عنوان عامل یادآورى کننده ى نام شرکت عمل مى نماید. مانند :
IBM, OLIN, Unilever, Tory Burch HP, GE, UPS,Univision B Corporation
نشانه ها
علامت هایى که در آن ها نام شرکت به گونه ى تفکیک ناپذیرى با یک عنصر تصویرى ارتباط دارد. مانند :
TiVo, OXO, LEED, Elmer’s Glue –ALL
علامت هاى تصویرى
تصویر معنادارى است که به شکل ساده و خاصى درآمده و بى درنگ قابل تشخیص است. مانند :
Greyhouse, Lacoste, Polo, CBS, NBC, Apple Twitter
علامت هاى انتزاعى / نمادین
نمادى که انتقال دهنده ى ایده اى بزرگ مى باشد و اغلب ابهامى استراتژیک در آن وجود دارد. مانند :
Herman, Nike, Merck, HSBC, Sprint, Target Miller
موضوع : علامت های برند های مختلف
مطالب مرتبط:
آشنایی با 3 مدل کسب و کار اینترنتی
چگونه در خانه کسب درآمد اینترنتی کنیم؟
3 راه کار جدید کسب و کار اینترنتی
5 استراتژی مورد نیاز کارآفرینان در بازاریابی اینترنتی
کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه
چرا کسب و کار اینترنتی در ایران دشوار است؟