این شرایط ممکن است سبب شود تا شما از مشتریان یا جامعه هدفتان دور بمانید.به جای این که تمام تلاشتان را بر روی این مهم بگذارید، سعی کنید تا با پرسیدن سوالاتی از قبیل این که اگر سه چالش اصلی را در سازمان حل و فصل کنید، به چه میزان سرمایه برای سازمان کسب می کنید و درآمد زایی دارید، ریشه مشکلات را بیابید.

قبل از آن که به منافع فروش دست یابید، باید از چگونگی شناخت نتایجی که از سناریوی فروشتان ایجاد می شود، آگاه شوید. در ادامه سه راهکار را به شما معرفی خواهیم کرد:
در خصوص چشم انداز چالش هایتان اطلاعات کسب کنید.هر چشم اندازی برای شما مشکلاتی را به ارمغان می آورد که می توانید آن ها را حل و فصل کنید اما قبل از هر چیزی باید دقیقا بدانید که این چالش ها چه چیزهایی هستند. به محض آن که چالش های چشم اندازتان را شناختید، باید اهمیت پاسخگویی به آن ها را در یابید. به یاد داشته باشید که هر کسب و کاری چالش های مخصوص به خود را دارد. اگر چالش هایی که نتایج حاصل از کسب و کارتان به آن ها پاسخ می دهد چیزی جدا از بیشترین الویت چشم اندازتان است، زمان آن است که تغییری ایجاد کنید.
اهداف چشم انداز خود را به درستی مشخص کنید.بعد از شناسایی چالش های چشم انداز، باید اهداف آن را شناسایی کنید. چشم انداز قرار است در طی دو سال آتی شما را به کجا برساند؟ چه چالش هایی باید برای رسیدن به آن چشم انداز ایجاد شود؟
اهداف را کاملا واضح مشخص کنید.حال که می دانید قرار است به چه چیزی دست یابید و چشم اندازتان واضح و مشخص است، باید اهداف ملموس با رابطه بالقوه بسازید. این بدین معناست که باید اهدافتان را به طور کاملا مشخص و دقیق بیان کنید. به عنوان مثال میزان افزایش درآمد که باید عددی روشن و واضح باشد.