
این خودرو یکی از رنسانس های عصر حاضر به شمار می رود که بخشی از طراحی آن به سال ۱۹۱۰ مربوط است اما از نظر امکانات به حدی پیشرفته است که می تواند سایر مدل های هم رده را به راحتی شکست دهد. همانطور که می دانید این شرکت در سال ۱۹۱۰ تاسیس شده است و پنج سال پس از تاسیس توسط فردی به نام نیکولا رومئو خریداری شد و از آن پس نام Alfa Romeo را به خود گرفت.

این برند دارای تاریخچه بسیار فوق العاده ای است و خودروهای بی نظیری را در کارنامه خود دارد. این شرکت همچنین در دو رقابت پی در پی فرمول یک توانست موفقیت را از آن خود سازد. در طی تمام سال ها این شرکت ظاهر و عملکرد را دو معیار اصلی خود قرار داده است. در طی این سال های آلفا رومئو خودروهایی از جمله ۸C، Guilia Junior 1300، ۳۳ Stradale، Alfa Romeo Montreal و Spider را تولید کرده است که از جمله برترین ها بوده اند.

البته زمان هایی نیز بودند که شرکت دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشت و در این دوران حتی نام این برند به فراموشی سپرده شد. اما توانست از پس تمام این سختی ها بر آمده و دوباره به شکوفایی برسد. جهانی شدن این برند با عرضه Alfa Romeo Guili 2016 تثبیت شد. این مدل توانست با خودروهایی نظیر Audi A4، BMW 3 Series و مرسدس بنز کلاس C رقابت کند. شایان ذکر است Jaguar XE و Lexus نیز از جمله رقبای اصلی آن بودند.

مدلی که امروز به نقد و بررسی آن می پردازیم در چندین نوع عرضه خواهد شد که یکی از آنها دارای موتور توربوشارژ بنزینی است که در کشورهای محدودی عرضه می شود. این خودرو قرار است از اواخر امسال عرضه خود را آغاز کند. یکی از مدل های این خودرو دارای موتور ۲٫۰ لیتری بنزینی است که قادر به تولید توان ۱۴۷ کیلووات و گشتاور ۳۳۰ نیوتون متر می باشد. مدل دیگر به موتور ۲٫۲ لیتری دیزلی مجهز گشته است که قادر به تامین توان ۱۳۲ کیلووات و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متر می باشد. مدل دیگر نیز با موتور شش سیلندر ۲٫۹ لیتری قادر به ارائه توان ۳۷۵ کیلووات و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متر می باشد.
این خودرو در برخی کشورها نظیر استرالیا فقط با گیربکس اتومات ZF عرضه می شود اما در سایر کشورها دو گزینه برای گیربکس وجود دارند: گیربکس شش دنده دستی و اتومات. این مدل در رده خودروهای لوکس قرار می گیرد بنابراین توان ارائه شده در تمام مدل ها کافی بوده و بهره مندی از گیربکس ZF نیز یکی از اصلی ترین مزایای آن به شمار می رود.

همچنین قرار است مدلی نیز برای ایالات متحده عرضه شود که این مدل دارای موتور ۲٫۰ لیتری دیزلی توربوشارژ بوده و قادر است توان ۲۰۶ کیلووات و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر را ارائه دهد اما متاسفانه این مدل فقط محدود به ایالات متحده بوده و در سایر کشورها عرضه نخواهد شد.
مدل ۲۰۱۷ با تغییرات مهندسی بسیار خوبی همراه است که از این میان می توان به بهبود فرمان پذیری و کیفیت رانندگی آن اشاره کرد و آلفا در این مدل از جدیدترین و به روز ترین فناوری ها بهره مند گشته است. همانطور که پیشتر نیز اشاره شده آلفا در این مدل از پلت فرم Georgio استفاده کرده است که در این پلت فرم انتقال قدرت از طریق چرخ های عقب صورت می گیرد و نسبت وزن بر روی هر دو اکسل به صورت ۵۰:۵۰ می باشد.

شفت خودرو نیز از جنس فیبرکربن تهیه شده است و سیستم تعلیق نیز از بخش های آلومینیومی بهره مند گشته است. این خودرو در گارد و درب ها نیز از آلومینیومی بهره مند گشته است. دقت فرمان پذیری عالی بوده و در نتیجه کیفیت رانندگی با این مدل به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
وزن خودرو نیز با کاهش بسیار چشمگیری همراه بوده است. این خودرو با موتور ۲٫۲ لیتری توربودیزل در حدود ۱۳۷۴ کیلوگرم وزن دارد و وزن مدل شش سیلندر نیز برابر ۱۵۲۴ کیلوگرم می باشد. این خودرو در زمان رونمایی توانست توجه افراد بسیاری را به خود جلب نماید و به خصوص مدل توربودیزل آن عملکرد فوق العاده ای ارائه می دهد.
موتور ۲٫۲ لیتری توربودیزل قادر است این مدل را در عرض ۷٫۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند که این میزان در مقایسه با سایر مدل های دیزلی موجود در بازار بسیار فوق العاده می باشد. یکی از خبرهای خود در مورد این خودرو مصرف سوخت بسیار پایین آن می باشد و طبق گزارش آلفا رومئو این مدل در هر صد کیلومتر به ۴٫۲ لیتر بنزین نیاز دارد.

این خودرو از شتاب بسیار خوبی برخوردار بوده و فرمان پذیری آن نیز منجر گشته است تجربه رانندگی با آن به یکی از برترین تجربه ها تبدیل گردد. آسایش سرنشینان نیز یکی از مواردی است که در این مدل با تغییرات بسیار خوبی همراه بوده است و پلت فرم جدید از سیستم تعلیق جدیدتر و به روز تری بهره مند گشته است در نتیجه این امر منجر می شود که در مسیرهای ناهموار نیز افراد با آسایش کامل مسیر مورد نظر را طی نمایند.
کیفیت مواد به کار برده شده در طراحی این مدل بسیار عالی بوده و می توان به جرات گفت مواد به کار برده شده در این مدل از مواد به کار برده شده در خودروهای آلمانی رقیب بهتر می باشد. طراحی داخلی خودرو از چرم و آلومینیوم تشکیل شده است و این امر منجر به زیباتر گردیدن نمای داخلی آن گردیده است.
از جمله ویژگی های این خودرو می توان به فرمان چرمی، استارت دکمه ای و شیفتر طرح فراری اشاره کرد. سیستم اطلاع رسانی ۸٫۸ اینچی نیز از سایر امکانات این مدل به شمار می رود که از رابط کاربری Connect 3D Nav بهره مند گشته است. بر اساس نوع تریم انتخاب شده این مدل در با دو نوع صفحه نمایش ۳٫۵ یا ۷٫۰ اینچی برای نشان دادن اطلاعات خودرو عرضه می شود که این صفحه نمایش اطلاعاتی نظیر سرعت خودرو را به راننده نشان می دهد.

صندلی های این مدل بسیار زیبا بوده و از جنس چرم می باشند و از نظر راحتی نیز بسیار عالی هستند. آنها اندکی از نظر ارتفاع کوتاه تر هستند و این امر منجر می شود خودرو ظاهری اسپورت تر به خود بگیرد. فضای صندلی های پشتی نیز بسیار مناسب می باشد. صندوق عقب خودرو فضای ۴۸۰ لیتر را فراهم می آورد.
از جمله سایر آپشن های استاندارد این خودرو می توان به هشدار تصادف، ترمز خودکار (AEB)، سیستم حرکت بین خطوط و سنسورهای نقطه کور اشاره کرد. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این مدل منتشر نشده است زیرا این شرکت اغلب قیمت خودروهای خودر را در زمان عرضه اعلام می کند.
این خودرو از نظر پویایی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و می توان از آن در محیطهای عادی و پیست های مسابقه استفاده نمود. این مدل نیز دقیقا یک خودروی آلفای اصیل می باشد و قادر است با مدل های دیگر موجود در بازار به خوبی رقابت نماید.
منبع : caranddriver