رونق کسب و کار با ایده های نوین
رونق کسب و کار با ایده های نوین
جذب مشتری، راهی برای رونق کسب و کار است که بیشترین صحبت ها راجع به آن می شود.
جذب مشتری قطعا تنها و سریع ترین راه ممکن برای رونق کسب و کار نیست. در واقع، اگر تمرکز اصلی شما، فقط روی جذب مشتریان جدید باشد، شما هر روز فرصت جدیدی را برای پول درآوردن از دست می دهید.
بنابراین، در اینجا دو راه دیگر برای افزایش سریع و قابل توجه درآمد و سود به شما پیشنهاد می دهیم.
با این دو ایده، کسب و کارتان را رونق دهید
افزایش ارزش میانگین معامله
قطعا من به شما پیشنهاد نمی کنم که قیمت ها یا کارمزدهای خود را بالاببرید، اما اگر قیمت ها و کارمزدها، بیش از حد پایین هستند، قطعا باید این کار را انجام دهید.
در عوض، به شما پیشنهاد می کنم که نیازهای مشتریان را بیشتر بشناسید و محصولات و خدماتی ارائه دهید که متناسب با نیازهای آن ها باشد.
فروش محصول دوم و سوم به مشتری فعلی، خیلی راحت تر و ارزان تر از جذب سه مشتری جدید است.
نکته اساسی در این بحث، پیشنهادهای جدیدی است که نیازهای آن ها را برآورده کند. کلید موفقیت در این کار، توجه به نیازهای مشتریان است. بنابراین، مراقب منافع و علایق مشتریانتان باشید. وقتی این کار را انجام دهید، محصولات و خدمات جدید و ارزشمندی به مشتریان کنونی خود یعنی افرادی که هم اکنون به شما اعتماد دارند ارائه می دهید.
این یک شیوۀ پایدار و پرسود برای رشد کسب و کار شما است.
تعداد دفعاتی را که مشتریان از شما خرید می کنند افزایش دهید.
به این فکر کنید که اگر مشتریان فعلی شما، دوبرابر مقداری که در حال حاضر از شما خرید می کنند، خرید می کردند، درآمد شما نیز دوبرابر می شد. بسته به نوع کسب و کار شما، اغلب سود حاصل، بیشتر از دوبرابر می شد.
با یک فکر خلاقانه، افزایش تعداد دفعاتی که مشتریان از شما خرید می کنند، کار آسانی است.
مثلا، وقتی کافی شاپ منطقۀ ما، تشکیل یک باشگاه کتاب را در غروب سه شنبه ها، آغاز کرد، افرادی که به ندرت آن جا را دیده بودند، اکنون حداقل یک بار در هفته به آن جا می آمدند. افرادی مثل من که معتاد کتاب خواندن هستند، این داستان را برای دوستان خود تعریف کردند و این طرح، طرفداران زیادی جذب خود کرد. البته این افراد علاقمند به کتاب، در حال حاضر از کافی شاپ به طور منظم و همیشگی استفاده می کنند چون اکنون یک تیم را در کافی شاپ می شناسند و همچنین می دانند که این کافی شاپ چقدر عالی است.
به دنبال راه هایی باشید که مشتریان را تشویق کنید تا بیشتراوقات از شما خرید کنند. این کار را انجام دهید و مطمئن باشید که این کار، برای آن ها، علایق و منافعشان، مناسب ترین و بهترین کار است.
نکته
اگر می خواهید سود بیشتری داشته باشید، تمام تمرکز خود را روی حفظ مشتریانتان قرار دهید. صاحبان کسب و کار، اغلب زمان و انرژی بازاریابی خود را روی جذب مشتریان جدید قرار می دهند و خیلی کم، روی حفظ مشتریان فعلی خود کار می کنند.
مشتریان خود را بررسی کنید.
در مورد نحوه و کیفیت کارتان از آن ها سوال کنید.
روی فراهم کردن یک تجربه استثنایی برای مشتری سرمایه گذاری کنید..
کاری کنید مشتریانتان به هر دلیلی شما را رها نکنند و هیچ بهانه ایی برای ترک شما نداشته باشند.
کلام آخر
امیدوارم که این ایده ها را، مفید ارزیابی کرده باشید و مهم تر از این مشوق شما در روتق بخشیدن به کسب و کارتان باشد.
موضوع : رونق کسب و کار با ایده های نوین
مطالب مرتبط:
3 اصل کلیدی برای رشد کسب و کار
۵ مدل نوآوری برای آینده کسب و کار
فرآیند ۶ مرحله ای ساده برای شروع یک کسب و کار کوچک
ایده های کارآفرینی : ۵۰ ایده کسب و کار برای کارآفرینان خلاق
کسب درآمد از آموزش و مشاوره در زمینه کسب وکارتان
برگرفته از کسب بین