در اینجا ما ۱۰ مورد از اصلیترین ویژگیهای یک مدیر موفق را برای شما فهرست میکنیم.

مدیریت ارتباطات و اجتماعات:
این اولین چیزیست که شما به عنوان یک مدیر بایستی داشته باشید. اگر شما قرار است یک تیم نظارت بر شبکههای اجتماعی را مدیریت کنید باید هنر مدیریت اجتماعات و جلسات را هم داشته باشید. این بهترین و اولین راه برای طی کردن راه موفقیت شماست.
هیچوقت تجربه ارتباط با مخاطبین، ارزش پاسخ سریع به کاربر و کار در بازار واقعی را از یاد نبرید.
آنالیتیکز،آنالیتیکز و آنالیتیکز:
به عنوان یک مدیر شبکههای اجتماعی شما همیشه باید میزان کار و نتیجهای که به دست آوردهاید را ثابت کنید .
به جای درآوردن دل و رودهی سایتها و به دست آوردن نتایج کشف و شهودی و فروختن این نتایج بی پایه و اساس به دیگران، شما به عنوان یک مدیر شبکههای اجتماعی باید به خوبی با برنامههای آنالیز این شبکهها آشنایی داشته باشید. برنامههایی مثل Simply Measured و Google Analytics برنامههای خوبی برای شروع هستند.
برنامه ریزی:
برای شروع یک کمپین درست و حسابی در شبکههای اجتماعی کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. یک مدیر شبکههای اجتماعی در بسیاری از مواقع لازم است تا دو و یا سه کمپین را با هم مدیریت کند.
برنامه ریزی گسترده برای اطمینان از درست حرکت کردن و موفقیت یک کمپین بسیار مهم و اساسیست.
توانایی تشریح هدف، خلاقیت در کار، درست ارسال شدن پیامها،برنامه زمانی و چند ده کار دیگر از بخشهای مهمی از یک برنامهریزی درست هستند که بازی شبکههای اجتماعی را به درستی پیش خواهند برد.
مدیریت پروژه:
بعد از اینکه شما برنامه ریزی یک کمپین را به پایان رساندید، حالا وقت اجرا کردن آن است. موفقیت کمپینها در شبکههای اجتماعی بسته به همه تیم اجرا کننده آنهاست نه تنها شما. برای موفقیت، شما نیاز به پستهای وبلاگی، ویدئوها، گرافیک مناسب و لوگوی خوبی برای کارتان دارید.
توانایی انجام یک پروژه از لحظهی شروع تا پایان آن و درست تقسیم کردن مسئولیتها میان اعضای تیم، یکی از وظایف بسیار مهم شما به عنوان مدیر است. سعی نکنید به تنهایی از عهده همه مسئولیتها بر بیایید و توقع داشته باشید که همه چیز به خوبی پیش رود.
توجه خود را معطوف رهبری خوب و آموزش کار گروهی در تیم خودتان کنید.
تولیدات گرافیکی:
تصویر در شبکههای اجتماعی همه چیز است. و حالا که در دههی اوج طراحی گرافیک برای وب به سر میبرید از ویژگیهای تصویری درست و به جا در کارهایتان استفاده کنید و مهارتهای عکاسی و ساخت ویدئویتان را بالا ببرید.
اولویت بندی:
اولویت بندی کارها و برنامهها نه تنها در این رشته کاری بلکه در همه شغلها بسیار مهم است.
به هر حال برای مدیران شبکههای اجتماعی، مهم است با توجه به اهدافشان اولویتهایشان را لیست کنند.
هدفتان فروش است یا ساماندهی؟
آیا باید توجهتان را معطوف به تجارت واقعی کنید یا حواستان به سرویس دهی به مشتریان باشد؟
همهی این چیزها باید تحت نظر مدیر تیم شبکههای اجتماعی باشد. اما شما باید در کارهایتان اولویت بندی داشته باشید.
گوش شنوا باشید:
روی مهارتهای شنواییتان کار کنید. همیشه تلاش نکنید که بحث را در دست بگیرید بلکه با بحث پیش بروید. این کار را هم برای کارهای آنلاین و هم آفلاین انجام دهید. به حرفهای افراد تیم و همکارانتان گوش بدهید و از آنها بازخورد بگیرید. همین کار را با فالوئرهای توئیتر و مشتریهای آنلاین هم انجام دهید.
پوست کلفت باشید:
نمای بیرونی یک کمپانی بودن کار سادهای نیست.، به خصوص زمانیکه با دنیای ناشناختهای مثل اینترنت روبرو هستید. اجازه ندهید نفرتپراکنیها شما را نا امید کنند. آنها را نادیده بگیرید و به کارتان ادامه دهید.
بحث کنید:
شبکههای اجتماعی در ابتدای راهشان هستند. بعضی افراد هنوز از ارزش شبکههای اجتماعی برای رشد برندشان آگاه نیستند.منابع کافی برای مطالعه و ارزیابی وجود ندارد و شما هنوز نمیتوانید بهترین کاری را که در توانتان هست انجام دهید. اما راهحل چیست؟
کمبودهایش را جبران کنید. یاد بگیرید که چطور ویدئوهای خودتان را بسازید، با آدمهای تاثیر گذار اینترنت رابطه ایجاد کنید و ریچ صفحههایتان را بالا ببرید، طراحیهای گرافیکی خاص خودتان را داشته باشید.
مدیر شبکههای اجتماعی باید یاد بگیرد که چطور با حداقلها بهترین کارها را انجام دهد.
ریسک پذیر باشید:
شاید این مهمترین نکته اشاره شده در این لیست باشد، یک مدیر شبکههای اجتماعی نمیتواند ترس از شکست داشته باشد. شبکههای اجتماعی هنوز در حال جنگ برای بقا هستند و بهترین کاری که شما میتوانید انجام دهید این است که آنها را تجربه کنید و آماده شوید تا با شکستهای کوچک و بزرگ روبرو شوید.اما اجازه ندهید که این شکستها شما را بترساند.
منبع : سایت پندار