درباره مدیریت کسب و کار بدانید
درباره مدیریت کسب و کار بدانید
بهتر است مورد انتقاد واقع شوید:چرا که نه؟
شما نمیتوانید تمام افراد را راضی نگه دارید. آیا میدانید چرا؟ حتی نباید اینکار را امتحان کنید. اگر اینکار را انجام دهید، امنیت و پیشبینی پذیریتان را از دست خواهید داد.
این حرکت برای صاحب کسب و کاری که میخواهد تجارت موفقی را پرورش دهد، هوشمندانه نیست. چرا؟ چون وقتی سرتان را پایین بیندازید، سخت کار کنید و نادیده گرفته شوید،دستیابی به هر موفقیتی در هر زمینه شغلی غیرممکن خواهد بود.
راه چاره، پذیرش انتقادهاست.
به جای اینکه روی زمینه های قبلی زمان صرف کنید، می توانید انجام اموراتی که مهمتر هستند را مدنظر قرار دهید و روش کار مخصوص خودتان را همگانی کنید.
هرچند، وقتی این کار را انجام دهید ممکن است مورد انتقاد قرار بگیرید؛ اما این هزینهای است که باید صرف دیده شدن و ویژگی کنید، که افراد در شما می بینند.
انتقادها همیشه سازنده نیستند، مثل دانش آموز زورگویی در مدرسه که برای داشتن احساس بهتر نسبت به خودش، به بچههای دیگر آسیب میزند و نکته همینجاست. انتقادها به خودی خود جالب هستند. این مهم ترین مسئله درباره انتقاد است. انتقاد ها نیاز به کسب پاسخ، و شنیده شدن را بیشتر می کنند.
به این خاطر است که ترس از انتقادگری، کسب و کارتان را عقب نگه میدارد. ترس را احساس کنید؛ سپس سریعا به ماهیت واقعی آن توجه نمایید. همان بخش گریزناپذیری که باید به آن توجه داشته باشید.
موفقیت خود را پیش بینی کنید
افراد گاهی میپرسند که آیا ایده جدیدی که در کسب و کار شان پیش گرفته اند به موفقیت خواهد انجامید یا نه. البته، تنها راه اطمینان یافتن، عملی کردن ایده و دیدن نتایج آن است.
دلیل اینکه نمیتوانید موفقیت پروژه ای را در آینده پیش بینی کنید، این است که ایده- حتی یک ایده شگفت آور- به خودی خود نمیتواند عامل موفقتین باشد.
برای مثال:
یک ایده شگفت آور بدون تحمل سختی ها به موفقیت نخواهید انجامید. موفقیت در هر ایده ایی مستلزم مداومت، انرژی و انگیزۀ زیاد برای پیشبرد پروژه جدید است. اگر فشار و تحمل سختی وجود نداشته باشد، نیروی حرکت نیز وجود نخواهد داشت؛ و اگر نیروی حرکتی نباشد، موفقیت رخ نخواهد داد.
درصورتی که بازاریابی اثرگذار و کارآمد نباشد، ایده شگفتآور شکست خواهد خورد. شما باید با اطلاعات صحیح به افراد مورد نظرتان دست یابید.
پیش بینی موفقیت در آینده
در اینجا مسائلی درباره افرادی که به موفقیت میرسند و افرادی که شکست میخورند، ارائه شده است.
اغلب صاحبان کسبوکار کوچک، بخش اول کار را به درستی انجام میدهند. آنها خوشحالند که سخت کار میکنند.
تعداد بسیار کمتری به بخش دوم راه مییابند. اینها افرادی هستند که با سختکوشی و هوشمندانه کار کردن، به موفقیت میرسند.
خلاصه، مهم نیست که یک ایده روی کاغذ چقدر خوب به نظر برسد. مهم نیست که طرز فکر افراد درباره آن ایده چقدر مثبت و خوب باشد. آنچه مهم است این است که اگر میخواهید ایده یا پروژه ای را با موفقیت اجرا کنید، باید با فعالیت هوشمندانه از آن پشتیبانی نمایید.
موضوع : درباره مدیریت کسب و کار بدانید
مطالب مرتبط :
مواردی که باید درباره بازاریابی و فروش یاد بگیرید
بازاریابی و فروش کنارهم
51 نوع استراتژی بازاریابی
تفاوت بازاریابی و فروش
بستن قرار داد فروش چگونه است ؟
مدیریت فروش چگونه است ؟
عملیات مدیریت فروش چگونه است ؟
مدیریـت فروش و بررسی نگرش های متفاوت
برگرفته از کسب بین