حقوق و پورسانت تیم فروش چگونه است ؟
حقوق و پورسانت تیم فروش چگونه است ؟
استفاده از حقوق رقابتی
برای کمک به جذب و نگهداری فروشندگان خوب ، از حقوق رقابتی استفاده نمایید.
هدف اصلی دستیابی به توافقی برد – برد در استخدام نیروی فروش است.
ساختار پرداخت های کم و با هزینه پایین اغلب برای شرکت های جوان مناسب است. زیرا این کار به کاهش هزینه های ثابت کمک فراوان می نماید.
از پرداخت های اساسی برای انعکاس اهمیت فعالیت های تیم فروش استفاده نمایید. مثلا برای حفظ و نگه داری مشتری امتیاز ویژه برای نیروی فروش خود قائل گردید.
در صورتیکه تلاش های فروشندگان فردی تاثیر کمی در عملکرد تیم فروش دارد، سعی نمایید مبالغ اساسی بالاتر را ( البته به صورت هدفمند) به نیروی فروش ارائه دهید.
اگر بسته پرداختی حقوق نیروی فروش شما شامل پرداخت هایی مرتبط با عملکرد وی می باشد، بایستی نیروی فروش خود را در این رابطه کاملاً توجیه نمایید.
سایر مزایای را نیز برای فروشندگان با عملکرد عالی در نظر بگیرید.
در نظر داشته باشید که پرداخت های بالا برای فروش های بالا می تواند منجر به ایجاد تعارض سازمانی برای مناطق با فروش پایین گردد.
پرداخت های تشویقی فروش
ساختار پرداخت های تشویقی منعکس کننده اهداف کسب و کار شما است.
برای مثال اگر هدف شما افزایش تعداد فروش های با حاشیه سود بالا است ، نبایستی از پورسانت فروش بر اساس حجم فروش استفاده نمایید.
استفاده از ساختارهای پرداختی تشویقی برای منعکس نمودن چالش های محیط فروش
نرخ پورسانت بایستی با قیمت فروش و میزان تلاش مورد نیاز برای فروش ارتباط مستقیم داشته باشد. اگر فروش محصولی به خودی خود بالا است نیازی به پورسانت های بالا نیست.
نکته بازاریابی
دقت داشته باشید گاهی اوقات با اشتباه در محاسبه پورسانت فروش به راحتی سهم بازار خود را از دست می دهید. محاسبه پورسانت فروش کاری کاملاً حرفه ای و تخصصی است.
ارائه پاداش های هفتگی یا ماهانه برای فروشندگانی که در بازارهای رقابتی یا کالاهای رقابتی کار می کنند.
انواع مشاغل فروش کسب وکارتان را به صورت سالیانه بررسی و بازنگری نمایید.
موضوع : حقوق و پورسانت تیم فروش چگونه است ؟
برگرفته از : Marketing Iran Talent
مطالب مرتبط :
مواردی که باید درباره بازاریابی و فروش یاد بگیرید
بازاریابی و فروش کنارهم
51 نوع استراتژی بازاریابی
تفاوت بازاریابی و فروش