تفاوت های مدیران بازاریابی خوب با مدیران بازاریابی عالی

1 . مدیر بازاریابی عالی ابتدا اطلاعات را گردآوری میکند و در قالب برنامه بازاریابی میریزد و بعد اقدامات اجرایی را شروع میکند ولی مدیر بازاریابی خوب ابتدا حرف های مدیرعامل را گوش میدهد و آنها را انجام میدهد و بعد که به مشکل برخوردند و نتیجه نگرفتند، شروع به برنامه ریزی و گردآوری اطلاعات میکنند.
2 . مدیر بازاریابی عالی نیروهایش را با سابقه و توانمندی فروشی میسنجد، ولی مدیربازاریابی خوب همان منشی و کارمندان مدیرعامل را در جایگاه فروش بکار میگیرد تا دل مدیر عامل را بدست آورد، کار را ناقص و شرکت را وابسته خودش کند.
3 . مدیر بازاریابی عالی در ابتدای کار روی خطوط قرمز مدیرعامل مثل پاداشهای درصدی یا لزوم ارتقاء و بازطراحی اقلام تبلیغاتی صحبت میکند ولی مدیر بازاریابی خوب با وضعیت موجود کنار آمده تا در گذر زمان و کم کم روی خطوط قرمز صحبت کند.
4 . مدیر بازاریابی عالی از شبکه شرکای مشورتی برای شناخت محیط جدید استفاده میکند و از کارگزاران با کیفیت قبلی برای ارتقای توان تبلیغاتی و برندینگ شرکت جدید استفاده میکند و گاهی نیز نیروی انسانی توانمند و باتجربه را در تنگناهای نمایشگاهی بکار میگیرد ولی مدیربازاریابی خوب فقط خودش هست و خودش!
با کفشی آهنی برای پیگیری دستورات مدیرعامل وارد شرکت میشود و به جلو میرود.
مسئله کلیدی آن است که مدیرعامل عالی بدنبال مدیران بازاریابی عالی هستند و دوست دارند الگوهای جدید بازاریابی را بشنوند و بکار گیرند.
علاقه دارند هر اقدامی که در شرکتشان انجام میشود با دلیل و منطق و نوآوری باشد و در طرف مقابل مدیران عامل خوب از فرایند رشد خود راضی هستند و قانع هستند و یک مدیر بازاریابی خوب را برای اجرای ایده های خوب خود نیاز دارند.
سخت ترین کار دنیا ارتقای توان خودتان یا تیمتان از خوب به عالیست.
ارتقایی که با آموزش و همفکری و مطالعه و کار گروهی شکل میگیرد و در مقابل نیاز جامعه و بازار کار، تنها فرایند محوری و شخصی رشد و پیشرفت است.
موضوع: تفاوت های مدیران بازاریابی خوب با مدیران بازاریابی عالی
مقالات مرتبط:
مهمترین وظایف سرپرست فروش چیست
آمیخته بازاریابی (Marketing Mix) یا ۴P چیست؟
چهار اصل استراتژی بازاریابی