تبلیغات محلی در دنیای دیجیتال
تبلیغات محلی در دنیای دیجیتال
استارتاپهای تبلیغاتی، آژانس کرایزلیست (Craigslist) است که در سال 1995 توسط کریگ نیومارک تاسیس شد. این شرکت آمریکایی که در بدو تاسیس خود تنها منطقه سانفرانسیسکو را پوشش میداد، بعد از مدتی توانست وبسایت خود را گسترش داده و بسیاری از شهرهای آمریکایی را پوشش دهد. در ادامه نیز این وبسایت موفق شد در بسیاری از کشورهای جهان شعبههای متعددی را پوشش دهد؛ بهطوری که در سال 2014 توانست در بیش از 70 کشور، 700 وبسایت محلی راهاندازی کند. این وبسایت یک وبسایت طبقهبندیشده برای مشاغل مختلف، پرسنل، فروش اقلام مختلف و دیگر خدمات بازاریابی است. روش کار در این وبسایت نیز به اینگونه است که کاربر اینترنتی ابتدا منطقه سکونت خود را انتخاب کرده و سپس خدمات، اقلام و یا شغل مورد نظر خود را در آن جستوجو میکند. میتوان گفت در دنیای امروز که سر و کار بسیاری از افراد با فضای دیجیتال است، وبسایت مذکور میتواند هم به صاحبان مشاغل مختلف در فرآیند تبلیغاتیشان کمک شایانی داشته باشد و هم افرادی را که به دنبال کار هستند، راهنمایی کند؛ به این صورت که شرکتهای تولیدی میتوانند آگهیهای مورد نظر خود را به وبسایت مذکور بفرستند و مدیران این وبسایت نیز با توجه به کشور و شهری که این اجناس در آنها به فروش خواهد رفت، آنها را معرفی میکنند؛ بنابراین با این روند، محصولات هر منطقهای توسط مردم همان منطقه خریداری خواهد شد و با این روش، هم خریدار و هم فروشنده وقت کمتری صرف کرده و بازار مصرف مناسبی شکل خواهد گرفت. از جمله دیگر خصوصیات کرایزلیست، داشتن آیکونی به نام تبادل نظر است که کاربران اینترنتی از طریق آن میتوانند به ارائه نظرات خود در زمینه تبلیغات مورد نظرشان بپردازند. همچنین در این وبسایت، تنها اجناس و محصولات تولیدی تبلیغ نمیشود، بلکه نیازمندیهای شغلی نیز جایگاه ویژهای داشته و افراد جویای کار از طریق وبسایت مذکور میتوانند به نیازمندیهای منطقه زندگی خود آگاه شوند
موضوع : تبلیغات محلی در دنیای دیجیتال
مطالب مرتبط :
نحوه استفاده از محتوا ویدئویی دربازاریابی دیجیتال
ویدئو مارکتینگ دربازاریابی اینترنتی
استفاده از ویدئوی تبلیغاتی برای ارائه محصول
ناپسندترین تبلیغات دیجیتال اززاویه کاربران کدامند؟
انواع تبلیغات چیست ؟
برگرفته از شنبه