بهترین روش بازسازی یک تیم بازاریابی دیجیتال چگونه است ؟
بهترین روش بازسازی یک تیم بازاریابی دیجیتال چگونه است ؟
ساخت یک تیم بازاریابی رؤیایی کار کوچکی نیست.
بالاخره، این تیم متشکل از ابرقهرمانان نقش بزرگی را در شکست و موفقیت کسبوکار شما بازی میکند، بنابراین، هیچ تصمیم استخدامی نباید سبک شمرده شود.
تقاضا برای خدمات بازاریابی دیجیتال عالی است، اما تامین استعداد برای برآوردن کردن این موضوع کمتر از نصف موقعیتهای در دسترس در بازار شغلی امروز است.
برای یافتن تیم عالی از بازاریابان دیجیتال استثنائی برای سوق دادن کسبوکار شما به جهت موفق باید یک استراتژی از خود بسازید.
در ادامه سه گام که باید برای یافتن اعضای مناسب تیم بازاریابی شما که استراتژی را اجرا خواهد کرد و شما زمان بسیاری را برای برنامهریزی آن صرف کردهاید آورده شده است.
مقاله پیشنهادی : انواع تیم های کاری چیست اند ؟
گام ۱: تیم بازاریابی دیجیتال ایدهآل خود را تعریف کنید
قبل از شروع به استخدام نیرو، بسیار مهم است که ابتدا درک کنید که به دنبال چه چیزی هستید. درحالیکه قرار نیست همه چیز را بدانید، اما باید بدانید که چه مهارتی برای موفقیت استراتژی بازاریابی شما لازم است. درحالیکه بازاریابی دیجیتال عبارت گستردهای با ورودی و خروجیهای بسیار است، اما میتوان آن را به چهار مؤلفه تقسیم کرد که جف آن را چهار شگفتانگیز مینامد. چهار دستهبندی عمده به شرح زیر است:
- سئو (SEO)
- رسانه اجتماعی
- بازاریابی ایمیل
- تبلیغات دیجیتال
بنابراین، زمانی که به دنبال استعدادهای جدید برای اضافه کردن به تیم خود هستید، به دنبال افرادی باشید که تجربه و دانش در این نواحی داشته باشند.
مقاله پیشنهادی : مراحل شکل گیری تیم چگونه است ؟
نکته بازاریابی
به خاطر داشته باشید که منظره بازاریابی دیجیتال همه روزه در حال تغییر است و تقاضا و نیاز برای مهارتهای مرسوم در حال کاهش است. بر اساس مطالعه مککینلی بر روند استخدام بازاریابی، نیاز به مهارتهای خلاقانه، همانند طراحی و نشتن کپی (copywriting) همراه با تبلیغات دیجیتال و متخصص گزینش محتوا همگی به صورت نمایی در حال رشد هستند. برای دیدن کلمات شعارگونه در بسیاری از رزومهها آماده باشید و مطمئن باشید که نمایندهها تخصص داشته باشید و فوتوفن مطابقت را بدانند.
درحالیکه در نهایت طراحی استراتژی بازاریابی عالی شما به این تیم بستگی دارد، اما شما ممکن است در حال حاضر تاکتیکهایی که میخواهید کسبوکار شما آن را امتحان کند در ذهن دارید. آیا بر بازاریابی محتوا تمرکز خواهید کرد؟ آنگاه باید یک نویسنده کپی خوب پیدا کنید. میخواهید واقعاً بهینهسازی سئو را به چنگ بیاورید؟ به دنبال فرد با پسزمینه قوی سئو بگردید.
دانستن این موارد از قبل منجر به یافتن بازاریابان با مهارتهای اضافی خواهد شد که در مسیر سودمند باشند.
گام ۲: اجازه بدهید مهارتهای نرم بر تصمیمات استخدامی شما تأثیر بگذارند
یک گسستگی تأسفآور وجود دارد که بسیاری از استخدام کنندگان زمانی که به دنبال استعداد جدید هستند مقصر پرورش آن هستند. این اشتباه مهلک میتواند منجر به استخدامهای بد، از دست رفتن سود و نرخهای برگشت بالا شود که همچنین میتواند نرخ رشد و پیشرفت را برای کل شرکت کاهش دهد.
این اشتباه مهلک؟ استخدام فقط برای مهارتهای سخت است.
بررسی مهارتهای سخت و توانایی فنی از روی رزومه بسیار آسان است، چون آنهای کیفیتهایی هستند که هنگام ایجاد یک شغل به آسانی تعریف میشوند. اما، بدون مهارتهای نرم که برای چیزهایی نظیر همکاری تیمی یا سرپرستی ضروری است، فهرست خستهکننده از تجربیات و گواهینامهها هیچ معنایی ندارد.
مقاله پیشنهادی : درباره هوش مصنوعی بدانید.
مهارتهای نرم استخدام تیم بازاریابی دیجیتال
مهارتهای نرم نظیر ارتباطات، توانایی رهبری، سازماندهی و نگرش مثبت همگی برای موفقیت حیاتی هستند. یک مطالعهای از پیو از کارمندان صنایع مختلف در مورد مهارتهایی که اغلب در کارشان استفاده میکنند سوال پرسید. سه پاسخ بالا در میان انواع پاسخها مهارتهای نرم بود.
صحبت در مورد یافتن نمایندهای با این مهارتهای ضروری از عمل به آن آسانتر است، چون شناخت یک نفر در یک مصاحبه اولیه سخت است. با استفاده ابزارهای نرمافزاری هوش مصنوعی “هوشمند” همانند هارور این وظیفه را با شناسایی سیستماتیک مجموعه مهارتها که شما در یک نماینده نیاز دارید کمی آسانتر میکند. هارور از یادگیری ماشین برای ارزیابی کاربران از طریق شخصیت تخصصی و ارزیابی مهارت برای مطابقت با شایستهترین نماینده با توصیفات شغلی شما استفاده میکند. ابزار میتواند شدت تناسب هر نماینده را سنجش نماید.
البته، درحالیکه مهارتهای نرم به وضوح برای موفقیت ضروری است، این به هیچ وجه اهمیت مهارتهای سخت را کاهش نمیدهد. بالاخره، شخصی میتواند شخصیت عالی و مهارت ارتباط استثنایی داشته باشد که دانش فنی کمی برای شغل دارد. عنصر کلیدی یافتن تعادل بین این کیفیتها است.
گام ۳: برای عملیات روزمره اهمیت قائل شوید
استعدادهای با تجربه میتواند ساختار شرکتی سازمان نیافته دور را کشف کند، بنابراین باید برنامهای قبل از آوردن یک تیم داشته باشید.
سرمایهگذاری در ابزارهای مناسب همانند نرمافزار مدیریت پروژه و سیستمهای ارتباطی میتواند به معنای اختلاف بین موفقیت و شکست کمپین باشد. به ویژه هنگامی که میخواهید تیم بازاریابی دیجیتال را از نو بسازید.
مطالعات به این نتیجه رسیدهاند که کسبوکارهایی که از این نوع برنامههای مدیریتی استفاده میکنند میتوانند موفقیت پروژه خود را به ۸۸ درصد افزایش دهند و در واقع ۲۸ بار هزینه کمتری را نسبت به رقبای خود خرج میکنند.
اطمینان حاصل کنید که ابزاری را برای برآورده ساختن نیازهای تیم بازاریابی دیجیتال یافتهاید که شامل چیزهایی ماورای فقط ابزار بازاریابی است. تیمهای جدید باید یاد بگیرند که چگونه مرتبط بمانند و با یکدیگر روی پروژهها کار کنند.
ابزار مدیریت وظیفه با تقویم به اشتراک گذاشته شده و پورتالهای اختصاص میتواند این روند را آسانتر کند. دوباره، یادگیری ماشین یک کمک بزرگ است. فورکست سیستمی است که به صورت خاص برای بازاریابان دیجیتال طراحی شده است و شامل تقریباً همه مدیریت پروژه معمول و ویژگیهای همکاری است که انتظار داریم، از هوش مصنوعی برای خودکار کردن رویههای خستهکننده رایج برای سرعت بخشیدن به زمان بین پروژهها استفاده کرده است.
اگر تیم بازاریابی دیجیتال شما ابزار و سیستم مناسب برای هموار نگهداشتن همه چیز نداشته باشد، استعداد و هوش تا حد خاصی میتواند جلو برود. اگر میخواهید بهترین تیم را استخدام کنید، باید در ابتدا یک سیستم منسجم و غیر قابل تغییر داشته باشید.
موضوع : بهترین روش بازسازی یک تیم بازاریابی دیجیتال چگونه است ؟
منبع : business2community
برگرفته از : Marketing Iran Talent
مطالب مرتبط :
درباره بازاریابی دیجیتال بدانید
راهنما ابتدایی جامع بازاریابی دیجیتال
تاریخچه بازاریابی دیجیتال چیست؟
استراتژی بازاریابـی دیجیتال و موفقیت
لیست مهارت های بازاریابی دیجیتال