در ترندهای لباسهای ورزشی زنانه امسال بیشتر برندهای مشهور، ست کاملی از یک لباس ورزشی آماده پوشیدن را طراحی کردهاند. از مدلهای ملوانی گرفته تا مدلهای ارتشی و بامزه و سرگرمکننده، این دو فصل، همه لباسهای ورزشی جالب زنانه را در خود دارند.
از بین این برندهای معروف، کلوئه (Chloé) لباسهای ورزشی شیکی را در کلکسیون خود طراحی کرده است، مارنی (Marni) مجموعهای از لباسهای گشاد و سایز بزرگ را با مدلهای پر از زیپ به عنوان لباسهای اسپورتش آورده است.
لاکوست (Lacoste) لباسهای ورزشی خود را به شکل عرقگیرهای کلاهدار یا پیراهنهای پولو طراحی کرده است. الکساندر وانگ نیز از مدلهای تاپهای گشاد، پیراهنهای گشاد و عرقگیرهای کلاهدار برای گردآوری مجموعه جدید ورزشی خود استفاده کرده است.
مایو نیز بخش مهمی از هفتههای مد در بخش ورزشی بود و امسال نیز زیپ نقش مهمی را در طراحی مایو بازی کرده است.
اما یکی از مهمترین برندهای مد ورزشی یعنی نایک، امسال خود را با آرم نایکی براق یا فلشدار طراحی کرده است، این برند در مدل خود علاوه بر آن که ضد آب بودن لباسهای ورزشی را تقویت کرده، انعطافپذیری آن را نیز افزایش داده و از رنگهای زندهتری در طراحی مدل های خود بهره برده است.
رنگ بخش مهمی از طراحیهای برندهای مشهور ورزشی برای مد امسال بود، اما این بار برندها بیشتر به سراغ چهار رنگ اصلی رفتهاند و بیشتر با قراردادن این رنگها در کنار هم سعی کردهاند ترکیبی خیرهکننده ایجاد کنند.
با در نظر گرفتن اینکه مدلهای ورزشی کم کم از باشگاهها خارج شده و به لباس عادی و هر روزه تبدیل میشود، طراحان مد نیز تلاش کردهاند در طراحی لباس های ورزشی کاری کنند که بتوان با آنها مستقیما حتی به سر کار یا خرید رفت.
اما این همه ماجرا نیست. نکات دیگری نیز در طراحیها لحاظ شده است. حتما بارها هنگام ورزش با این مشکل مواجه شدهاید که موبایلتان را کجا قرار دهید، چرا که خیلی از لباسهای ورزشی جیب ندارند و یا مجبور میشوید موبایل را جایی قرار دهید که با عرق بدن تماس پیدا میکند.
مدلهای ورزشی امسال سعی کردهاند این مشکل را با ایجاد جیبهای بزرگ و چند لایه روی لباس حل کنند.
همچنین شلوارهای یوگا و لگهای ساده سال گذشته را به کناری بگذارید و به سراغ لگهای طراحی شده و پر از نقش و شکل بروید، این راهکار فشن ۲۰۱۶ برای لباسهای ورزشی تکراری و خستهکننده است.