برنامه پیشبرد فروش و نکات حائز اهمیت آن

برنامه پیشبرد فروش و نکات حائز اهمیت آن
نکات مهم در برنامه پیشبرد فروش
نوع : کدام نوع از برنامه هاى پیشبرد فروش باید مورد استفاده ى شما قرار گیرد ؟
– ارزش آفرین در کوتاه مدت یا بلند مدت
– کاهنده ى قیمت یا ارزش افزا
قلمرو محصول : سیاست فروش براى کدام مدل ها یا حجم خرید باید مورد اسفاده قرار گیرد؟
– چندگانه ( متعدد ) یا انتخابى ( معدود )
– مدل ها و محصولات پرطرفدار یا مدل ها و محصولات کم فروش و کم طرفدار
– در یک رده ى مشخص از محصولات یا در چندین رده
قلمرو بازار : سیاست هاى پیشبرد فروش باید در کدام بازارها ( قلمرو جغرافیایى ) اجرا و ارائه شوند ؟
– در سطوح ملى و سراسرى یا منطقه اى و محلى
زمان بندى : سیاست هاى پیشبرد فروش در چه زمانى و به چه مدت باید ارائه شوند ؟
– زمان اجرا ( در فصول پرفروش یا فصول کم فروش )
– زمان اعلام برنامه ( مدت ها قبل از اجرا یا مدت زمان اندکى قبل از اجرا )
– طول مدت اجرا ( دوره ى زمانى کوتاه یا بلند )
– تکرار برنامه ( اندک یا زیاد )
میزان تخفیف : برنامه ى پیشبرد فروش باید تا چه میزان تخفیف هاى آشکار یا پنهان را به مشترى ها ارائه دهد ؟
– در سطح بالا و چشم گیر یا اندک و محدود
شرایط : سیاست هاى پیشبرد فروش باید در چه شرایطى به مشترى ها ارائه شود؟
– شرایط آسان و فراگیر یا شرایط خاص
موضوع: برنامه پیشبرد فروش و نکات حائز اهمیت آن
برگرفته از : marketing iran talent
مطالب مرتبط :
مواردی که باید درباره بازاریابی و فروش یاد بگیرید
بازاریابی و فروش کنارهم
51 نوع استراتژی بازاریابی
تفاوت بازاریابی و فروش
بستن قرار داد فروش چگونه است ؟
مدیریت فروش چگونه است ؟
عملیات مدیریت فروش چگونه است ؟
مدیریـت فروش و بررسی نگرش های متفاوت