بازاریابی استخدام چیست؟

اهداف اصلی استراتژی بازاریابی استخدام
اهداف اصلی استراتژی بازاریابی استخدام عبارتند از :
ایجاد نامزدهای شغلی بالقوه و اطلاع رسانی پست های استخدامی
هدایت علاقه مندان به بازاریابی استخدام
در نظر گرفتن کاندیداهای شغلی به عنوان مدیران آینده سازمان
هدایت استعدادهای بازاریابی در موقعیت های آزاد شغلی در سازمان
ظهور بازاریابی استخدام
بازاریابی استخدام به عنوان نتیجه ای از وضعیت فعلی در صنعت منابع انسانی است. تقاضا برای جذب استعداد از عرضه آن فراتر رفته است. این امر منجر به ” نبرد برای استعداد” شده است. در این نبرد بزرگترین قدرتها استعدادها هستند. به همین جهت نحوه استخدام به طرز چشمگیری تغییر کرده است. جذب و استخدام برای سازمانها مدیریت درست و سودآوری بالا را به همراه خواهد داشت. به همین دلایل ، مشاغل تبلیغاتی و جستجو برای کاندیداهایی که رشد سازمانها را تضمین نمایند، در دستور کار بازاریابی استخدام قرار گرفته است.
آیا می توانید تصور کنید که چرا کلمه بازاریابی در ابتدای واژه استخدام قرار گرفته است؟
بر خلاف چندین سال پیش ، تمام مراحل فرآیند استخدام بسیار پیچیده تر و طولانی تر شده است. در حقیقت ، اسخدام شوندگان موفق ، همیشه استخدام می شوند. مسیر استخدامی برای یک نامزد شغلی از درخواست برای استخدام ، انتخاب و مرحله بکارگماری بسیار طولانی تر از آنچه در گذشته وجود داشته ، می باشد.
قیف بازاریابی استخدام

به قیف بازاریابی استخدام توجه نمایید :
در سه مرحله اول ، نامزدان شغلی اعتبار شرکت و ارزش استخدام شدن در سازمان را جستجو می کنند. آنها اطلاعاتی در مورد کارکنان فعلی ، مزایای استخدام ، فرهنگ شرکت، فرصت های شغلی رو به رشد ، پروژه ها و رویدادهای جالب سازمان را جستجو و مطالعه می کنند. استخدام کنندگان مدرن ، با استفاده از تاکتیکهای بازاریابی می دانند که چگونه خود را به عنوان کارفرمای ” بازار ” و منبعی برای نامزدهای شغلی معرفی نمایند.
موضوع: بازاریابی استخدام چیست؟
برگرفته از: مارکتینگ ایران تلنت
مطالب مرتبط:
درباره چارچوب بازاریابی بدانید
بازاریابی تلفنی چیست؟
بازاریابی مستقیم چیست؟
درباره بازاریابی ابری(Cloud Marketing) بدانید.
بازاریابی رابطه ای چیست؟