انواع استراتژی ها و برنامه های عملیاتی
گزاره ارزش نهایی یا یک مجموعه از دارایی ها و قابلیت ها ، باید برخی دستورات استراتژی را به شکل یک مجموعه از برنامه ها و استراتژی های حمایتی ابلاغ نماید. این استراتژی ها و برنامه ها ، به نوبه خود از طریق تعداد زیادی از برنامه های تاکتیکی و با چشم انداز کوتاه مدت بکار گرفته خواهند شد.
برنامه ها و استراتژی های عملیاتی که می توانند استراتژی کسب و کار را به پیش برانند ممکن است عبارت باشند از :
برنامه ارتباط با مشتری
استراتژی ساخت برند
استراتژی ارتباطات
استراتژی فناوری اطلاعات
استراتژی توزیع
استراتژی جهانی
برنامه کیفیت
استراتژی منبع یابی
استراتژی تدارکات
استراتژی ساخت
نیاز به برنامه ها و استراتژی های عملیاتی را می توان با چند سوال دریافت. آیا دارایی ها و قابلیت های مورد نیاز بدرستی مورد استفاده قرار می گیرند ؟ آیا این دارایی ها و قابلیت ها باید ایجاد ، تقویت یا پشتیبانی شوند ؟ چگونه ؟
موضوع: انواع استراتژی ها و برنامه های عملیاتی
مطالب مرتبط:
گام های اساسی در فرآیند مشتری یابی
مواردی که باید درباره بازاریابی و فروش یاد بگیرید
بازاریابی و فروش کنارهم
مدیریت بازاریابی راهنمایی برای بازاریابی
بازاریابی مدرن با این نکات مهم