انتخاب مناسب ترین کلـمات کلـیدی سـئو به چه صورت است؟ | قسمت دوم
انتخاب مناسب ترین کلـمات کلـیدی سـئو به چه صورت است؟ | قسمت دوم
1-Google trends
Google trends ابزار قدرتمندی است که به کمک آن میتوانید میزان جستوجوی کلمات کلیدی را بررسی و با هم مقایسه کنید. این ابزار شرکت گوگل بهواسطه استفاده از دیتابیس وسیع گوگل، اطلاعات معتبری را در اختیارتان قرار میدهد و همچنین کلمات مرتبط با هر کلمه کلیدی را نیز به شما پیشنهاد میدهد. خوشبختانه این ابزار هم در بین کشورها، ایران را دارد و هم جوابگوی جستوجو کلمات به زبان فارسی است.
2- seochat
این سایت ازجمله ابزارهای خوب در پیشنهاد کلمات کلیدی است. این ابزار، کلمات کلیدی ترکیبی پیشنهادی از موتورهای جستوجوی مختلف مثل google و bing را ارائه میدهد. کلـمات کلـیدی سـئو پیشنهادی seochat بسیار زیاد هستند و در اکثر مواقع این کلمات کلیدی تضمینشده توسط لیست پیشنهادی گوگل است. این ابزار کلمات را تا سه سطح برایتان پیدا میکند و خود این ابزار از سطح دو به بعد کلمات را دستهبندی میکند. خوبی این ابزار در امکان جستوجوی کلمات فارسی است.
3- keyword tool.io
این سایت از جمله سایتهایی است که در چندین محیط کلـمات کلـیدی سـئو را برای شما پیدا میکند و خبر خوب این است که کلمات کلیدی فارسی را نیز در دیتابیس خود دارد. توصیه میکنیم از این ابزار قدرتمند در کامل کردن لیست کلمات خود استفاده کنید.
4- Semrush:
متأسفانه Semrush کلمات فارسی را پشتیبانی نمیکند. اما ابزار خوبی است و میتوانید از آن برای کلـمات کلـیدی سـئو انگلیسی و یا ایده برای انتخاب کلمات کلیدی فارسی استفاده کنید.
5- توجه به جستوجوهای فصلی توسط کاربران
ممکن است متناسب با ماهیت صنعت شما پیش بیاید که در زمانهای خاص، افراد کلـمات کلـیدی سـئو خاصی را بیشتر جستوجو کنند. با استفاده از Google trends میتوانید کلمات و الگوریتمهای جستوجوی کاربران را کشف کنید و با پیشبینی جستوجوی مخاطبان، مطالب متناسب با نیاز آنها را بر روی وبلاگتان قرار دهید.
مقاله پیشنهادی : ناپسندترین تبلیغات دیجیتال اززاویه کاربران کدامند؟
گام دوم: جستوجوی سؤالات متداول (۳ دقیقه)
تعیین موضوع محتوا با هدف پاسخ به سؤالات متداول کاربران در صنعتی که فعالیت میکنید، بسیار ارزشمند است و شما را تبدیل به متخصص و مرجع در آن صنعت میکند. پس باید سؤالات مطرح برای کاربران را نیز بیابید.
سایت AnswerThePublic.com با محیط گرافیکی جالب، ابزاری است که با آن میتوانید سؤالات متداول یا همان FAQ را جستوجو کنید.
با جستوجوی موضوع موردنظر خود در شکلی جالب میتوانید سؤالات را ببینید. سؤالات را نیز مانند کلمات کلیدی در فایلی (مثلاً اکسل) یا با ابزاری ذخیره کنید. این سایت مستقل از شمای زیبا و جذاب برای نشان دادن سؤالات، در قسمت بالای صفحه لینک دانلود سؤالات یا لینک Google sheet آن را در اختیارتان قرار میدهد.
حال میتوانید سؤالات بیشتری را به صفحه سؤالات متداول در وبسایت خود اضافه کنید. همچنین میتوانید از این سؤالات برای موضوع مطالب وبلاگتان استفاده کنید و در صفحه سؤالات متداول با لینک، خواننده را به وبلاگتان ارجاع بدهید. این ترفندها هم از منظر بهینهسازی موتورهای جستوجو (SEO) سودمند است و هم خواننده را به مطالعه محتوای شما ترغیب میکند.
گام سوم: دسته بندی و حذف کلمات نامرتبط (۱۷ دقیقه)
حال برای دستهبندی کلمات کلیدی، باید بررسی کنید که کدامیک از این کلمات از همه محبوبتر و مرتبطتر با صنعت شما هستند و میتوانند بهعنوان موضوع گروهی از کلمات انتخاب شوند. پس از انتخاب کلمات اصلی، میتوانید بقیه کلمات را در زیرگروه هرکدام قرار دهید.
به دلایل مربوط به (SEO) آوردن مطالبی که با صنعت شما ارتباط خیلی کمی دارند، کار خوبی نیست. بنابراین، باید دستههای کلمات کلیدی خود را مجدداً بازنگری کنید و آنهایی که کمتر مرتبط هستند را از لیست خود حذف کنید. سپس برای قرار دادن محتوا در وبلاگتان بر اساس این دستهبندیها برنامهریزی کنید و بهمرور سعی کنید برای هر موضوعی محتوایی تهیه کنید. برای این مرحله نسبت به مراحل قبلی باید زمان بیشتری اختصاص دهید.
با گوگل پیش بروید!
اتفاق مهمی که در موتور جستوجوگر گوگل در حال وقوع است، بالا رفتن نرخ جستوجو های بدون کلیک (no click) در گوگل است. جستوجو بدون کلیک به این خاطر اتفاق میافتد که مخاطب در همان صفحه اصلی گوگل پاسخ خود را از توضیحات گوگل دریافت میکند.
مثلاً اگر شما هواشناسی را در گوگل جستوجو کنید، قبل از نشان دادن هر لینک و یا سایتی، گوگل وضعیت آبوهوای منطقه شما را (اگر مکانیاب (location) مرورگرتان روشن باشد) نشان میدهد. بیشتر کاربران به همان اطلاعات اکتفا میکنند و روی هیچ سایتی کلیک نمیکنند. به پاسخی که گوگل در صفحه اول خود به همراه آدرس سایت مربوطه قرار میدهد، پاسخ برجسته یا featured snippet گفته میشود.
featured snippet میتواند بهصورت متن، لیست و یا جدول باشد. اولین قدم برای قرار گرفتن در featured snippet گوگل، به کار بردن ترفندهای SEO است. هدف ابتدایی خود را قرار گرفتن در صفحه اول و حتی دوم در صفحات گوگل قرار دهید که راهکار آن توجه دقیق به انتخاب کلمات کلیدی و پرسشهای متداول و تهیه مطالب بر اساس آن است.
نکات نهایی در انتخاب کلمات کلیدی مناسب
- ظاهر وبسایت شما، در ابتدای ورود به سایت میتواند تأثیر مثبت یا منفی در مخاطب ایجاد کند و بر روی تصمیم مخاطب برای خواندن مطالب مؤثر باشد، بنابراین از توسعهدهنده خود بخواهید ظاهری زیبا و درعینحال ساده برای وبسایت شما در نظر بگیرد.
- برای برنامهای که برای انتشار محتوا تهیهکردهاید، زمانبندی مناسب داشته باشید و دقیقاً طبق همان عمل کنید و همیشه در یک زمان از شبانهروز بهروزرسانی انجام دهید. این نظم در انتشار مطالب دید مثبتی را در مخاطبان ایجاد خواهد کرد.
- هر جا که ممکن و مناسب است از لینکهای داخلی به مطالب خودتان استفاده کنید.
اگر بخش اول این مقاله را مطالعه نکردید به لینک زیر مراجعه کنید:
انتخاب مناسب ترین کلمات کلیدی سئو به چه صورت است؟ | قسمت اول
موضوع : انتخاب مناسب ترین کلـمات کلـیدی سـئو به چه صورت است؟ | قسمت دوم
مطالب مرتبط :
گول نخورید! سئو تضمینی وجود ندارد.
ماموریت متخصص سئو چیست؟
چگونه محتوایی بر اساس سئو سایت تولید کنیم؟
کسب کردن رتبه یک گوگل
برگرفته از : تپسل