افزایش نرخ کلیک ایمیل ها در ایمیل مارکتینگ - جلسه چهارم

افزایش نرخ کلیک ایمیل ها در ایمیل مارکتینگ - جلسه چهارم
قبل از شروع برای مطالعه این مقاله اگر جلسات اول تا سوم این مقاله را مطالعه نکردید حتما در لینک زیر مطاله کنید :
معرفی کامل ایمیـل مـارکتینـگ - جلسه اول
جمع آوری ایمیل در ایمیل مارکـتینگ - جلسه دوم
نحوه بازگشایی ایمیل ها - جلسه سوم
سفر مشتری (buyer’s journey) به فرآیندی که هر مشتری برای خرید محصول طی میکند گفته میشود. این سفر شامل سه مرحله آگاهی، بررسی و تصمیمگیری است. در مرحله آگاهی، مخاطب در مورد محصول موردنظر اطلاع پیدا میکند، در مرحله بررسی شروع به جمعآوری اطلاعات در مورد آن محصول و مقایسه با سایر برندها میکند و در مرحله آخر با انتخاب بهترین گزینه، اقدام به خرید میکند. ایمیل مارکتینگ ابزار مناسبی برای کمک به حرکت مشتری در هر سه مرحله از سفر است. محتوای ایمیل و آنچه به مشتری ارائه میشود، مهمترین فاکتور در این زمینه است، در جلسه چهارم ایمیل مارکتینگ، به راهکارهایی برای بهبود محتوای ایمیل و درنتیجه، تسریع سفر مشتری برای خرید محصول خواهیم پرداخت.
افزایش نرخ کلیک (Click Through Rate) در بازاریابی ایمیلی
همانطور که در جلسه دوم توضیح دادیم، CTR عبارت است از درصد دریافتکنندگانی که بر روی لینک موجود در ایمیل کلیک میکنند. نرخ کلیک یا CTR یکی از معیارهای اصلی ایمیل مارکتینگ و نشاندهنده میزان تعامل مخاطبان هدف با هر ایمیل است. از طرف دیگر، دستیابی به میزان بالای این نرخ در ایمیل، بزرگترین چالشی است که بازاریابان با آن روبرو هستند:
طبق گزارشها و آمارهای موجود در سال ۲۰۱۷، متوسط نرخ کلیک در ایمیلها ۳٫۴۲% است. اگر نرخ کلیک ایمیلهای شما کمتر از این مقدار است، به این معنی نیست که ایمیل مارکتینگ برای شما بی فایده است، بلکه کمپینهای شما نیاز به بهینهسازی و تنظیمات دارند. درنتیجه بهمنظور بهبود نرخ کلیک ایمیلها کافی است همواره در مورد عوامل تأثیرگذار بر CTR تحقیق کنید و به تجزیهوتحلیل کمپینهای قبلی خود بپردازید. برخی از راهکارهایی که در جلسه قبل بهمنظور افزایش Open Rate بیان شد مانند ارسال مجدد ایمیلهای ناموفق، قابلیت پاسخگویی روی موبایل، زمان ارسال ایمیلها و تقسیمبندی لیست، بر نرخ کلیک نیز مؤثر هستند،
راهکار های موثر برای افزایش CTR یا همان افزایش نرخ کلیک ایمیل ها
در ادامه مطلب تعدادی از راهکارهای مؤثر بر افزایش CTR توضیح داده می شود:
۱- طراحی و گرافیک ایمیل
ظاهر و گرافیک ایمیل، اولین چیزی است که بعد از باز کردن ایمیل به چشم میآید و نقش بسیار مهمی در جذب مشتری دارد؛ بنابراین باید در طراحی و گرافیک ایمیل، موارد زیر را رعایت کنید:
- طراحی ساده در پیاده سازی ایمیل
طراحی ایمیلها باید ساده باشد بهطوریکه کاربر بهراحتی و با یک نگاه سریع و کلی، بتواند مفهوم اصلی ایمیل را دریابد. استفاده از چندین بخش مجزا، زیرمجموعههای واضح برای بیان مطالب و تمایز اخبار با بخشهای دیگر به مرزبندی مخاطب کمک و مطالعه ایمیل را تسهیل میکند.
رنگ یکی از تأثیرگذارترین معیارهایی است که کاربران را به خود جذب میکند و بهراحتی پیام موردنظر شما را منتقل میکند. در طراحی خود از رنگهای زیادی استفاده نکنید تا طراحی شما جذابتر و شیکتر به نظر برسد. بهترین کار، استفاده از رنگهایی است که برند شما بهصورت روزانه در وبسایت استفاده میکند یا استفاده از رنگهایی که کاربر را آماده خواندن میکند. بهعنوانمثال اگر برای ارسال یک خبرنامه تابستانی میتوانید از رنگهای روشن مثل زرد و آبی کمرنگ استفاده کنید تا حال و هوای تابستان احساس شود. قوانین انتخاب رنگها شامل موارد روبرو است: رنگهای تکمیلی که دورنگ متضاد باهم هستند، رنگهای مشابه که رنگهای نزدیک به هم هستند و ترکیب سه رنگ.
اگر میخواهید توجه کاربران را به لینک کلیک جذب کنید، ترجیحاً از Hyperlink استفاده کنید. سعی کنید از دکمه یا عکس بهعنوان لینک استفاده نکنید اما در صورت استفاده، اطمینان حاصل کنید که یک لینک متنی مربوطه وجود داشته باشد.
- استفاده مناسب از تصاویر، ویدئوها و GIF ها
اینها نقش بسیار مهمی در جلب نظر کاربران دارند. ارزش یک عکس مناسب و بجا بهاندازه هزار کلمه است. درنتیجه در طراحی گرافیکی ایمیل باید دقت زیادی کرد. ویدئوها و GIF ها نیز بهصورت خلاقانه، بهیادماندنی، منحصربهفرد و واضح پیام ایمیل را به مخاطبان میرساند و آنها را تشویق به پیگیری برند شما میکند. یک نکته بسیار مهم در استفاده از المانهای تصویری، توجه به حجم آنها است. اگر حجم تصاویر یا ویدئوها خیلی زیاد باشد و این بخشها بهسرعت برای کاربر load نشوند، ممکن است باعث دلزدگی او شود. بهعنوان یک راهحل جایگزین، همواره برای المانهای تصویری از alt (عبارت متنی که در صورت load نشدن تصویر، به کاربر نمایش داده میشود) استفاده کنید و حجم تصاویر و ویدئوها را تا حد امکان کاهش دهید.
- استفاده مناسب از فضای ایمیل
استفاده مناسب از فضای خالی، تمرکز بر محصول، قرارگیری مناسب متن و عکسها و همچنین استفاده از سایزهای مختلف نوشته برای اینکه خواننده بهراحتی به اهمیت هر یک از مطالب پی ببرد. ایمیلهای شرکت Apple نمونه کاملی از سادگی را نمایش میدهد.
- استفاده از اشکال مختلف در محتوای ایمیل
استفاده جالب از اشکال هندسی باعث چشمگیر شدن طرح میشود. علاوه بر سادگی و منحصربهفرد بودن، باعث اشاره ویژه به مطالب مهم ایمیل میشود و توجه مخاطبان را جلب میکند.
در نظر گرفتن یک تم خاص که مرتبط با مطالب ایمیل است، کاری بسیار خلاقانه است.
استفاده از گرافیک و اینفوگرافیکراه بسیار ساده، جالب و مؤثر برای انتقال اطلاعات و دادههای زیاد به مخاطبان است بهطوریکه همه افراد آن را درک میکنند.
- ایجاد قاب برای تصاویر یا نوشتهها
برای جلبتوجه بیشتر مخاطبان، از قابهایی در لبههای نوشتهها و تصاویر استفاده میشود.
۲- محتوای بصری ایمیل
پس از ایجاد جذابیت در ایمیل، خواننده از طریق خواندن مطالب و اطلاعاتی که در ایمیل موجود است بر روی لینک ایمیل کلیک میکند و باعث بالا رفتن نرخ کلیک میشود. نکاتی که برای رسیدن به محتوای خوب باید رعایت کنید شامل موارد زیر است:
کاربران علاقهای به خواندن پاراگرافهای طولانی ندارند. تحقیقات نشان میدهد بهطور میانگین، کاربران تنها ۵۱ ثانیه برای خواندن یک ایمیل وقت میگذارند؛ یعنی کاربر پس از باز کردن ایمیل، یک نگاه کلی به محتوای آن میاندازد و تیترها و بخشهایی که مهم به نظر میرسد را بررسی میکند. هرچه ایمیل کوتاهتر باشد، بهتر است؛ زیرا کاربر قبل از خسته شدن با پیشنهاد شما روبرو میشود و در صورت دلخواه بر روی لینک موجود کلیک کرده و بدین ترتیب باعث افزایش نرخ کلیک خواهد شد.
برای ارائه یک پیشنهاد ساده مانند eBook، مقاله، بروشور و تخفیف، ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه برای متقاعد کردن مخاطب کافی است. برای یک خبرنامه، چند قسمت کوتاه که هر یک از آنها شامل ۵۰ تا ۷۰ کلمه باشد، برای مطلع کردن مخاطبان کافی است. همچنین میتوانید از بلوکهای متن کوتاهتر استفاده کنید که به مقالات کامل یا صفحه محصولات در وبسایت شما لینک شده است.
علاوه بر جذابیت ایمیل، باید توجه داشته باشید که در مرحله اول، مخاطبان بهراحتی هدف از ارسال ایمیل را متوجه شوند و پیشنهادها و توضیحات مربوطه را بهراحتی پیدا کنند.
همواره سعی کنید مطالب متنوع آموزشی، کاربردی و جدید را در خبرنامهها ارائه کنید. البته توجه داشته باشید که نباید خواننده را با حجم زیادی از اطلاعات سردرگم کرد. علاوه بر اطلاعات مفید، میتوانید بخش کوچکی را به معرفی و تبلیغ محصولات خود اختصاص دهید.
با توجه به اختلافات موجود در مخاطبان بهجای ارسال یک کمپین به همه مشترکین، ابتدا لیست ایمیلهای خود را تقسیم کنید و پیشنهادها و مطالب منحصر و مربوط هر بخش را ارسال کنید.
- علائم نگارشی و نکات دستوری
رعایت علائم نگارشی، املایی و دستوری باعث سهولت در خواندن و درک متن ایمیل میشود. وجود اشکال نگارشی و ویرایشی، به تصویر حرفهای برند شما ضربه میزند.
در ایمیلهای خود قسمتی را در نظر بگیرید تا مشتریان بهطور مستقیم بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.
باوجوداینکه استفاده از تصاویر در ایمیلها نتایج بصری خوبی به همراه دارد، اما در بسیاری از مواقع، تصاویر ایمیلها به علت حجم بالا بارگذاری نمیشوند. در این صورت، هرچه بیشتر از تصاویر استفاده کنید، مخاطبان شما فضای خالی بیشتری را مشاهده خواهند کرد. درنتیجه، برای انتقال پیام و معرفی محصول خود تنها بر استفاده از تصاویر متکی نباشید. بهعنوانمثال، در یک کمپین، کل تصاویر را به ۱۲۰ کیلوبایت محدود کنید. همچنین، در جهت اطمینان همواره عنوان و alt عکس را در کنار آن استفاده کنید.
- تناسب استفاده از متن، عکس و فیلم
ارائه ایمیل تنها با متن از یک طرف و استفاده بیشازحد از تصاویر، ویدئوها و … از طرف دیگر، باعث کاهش توجه مخاطبان و درنتیجه کاهش نرخ کلیک میشود. رعایت تعادل در استفاده از متون و تصاویر در کنار هم مخاطب را علاقهمند خواهد کرد.
- بیان متن ایمیل به زبان دومشخص
در بیشتر موارد نتایج استفاده از لحن صمیمانه بهتر از لحن جدی گزارش شده است. این کار فرآیند شخصیسازی را راحتتر و باورپذیرتر میکند. مخاطبان بهراحتی با ایمیل ارتباط برقرار میکنند و احتمال کلیک افزایش خواهد یافت.
- بیان مزیتهای محصول بهجای ویژگیها
درحالیکه اغلب بازاریابان برای فروش بیشتر، ویژگی محصولات و خدمات خود را بیان میکنند، تمرکز بر مزایای محصول به مخاطب کمک بیشتری میکند که خاص و منحصربهفرد بودن محصول را درک کند و نسبت به خرید آن ترغیب شود.
این مطلب را هم بخوانید: ۱۱ راهکار برای داشتن یک ایمیل مارکتینگ خوب
۳- پیشنهادهای مناسب برای مدلهای فراخوانی کاربر (Call to Action)

CTA یا کال تو اکشن یک اصطلاح بازاریابی است و درواقع دکمه، تصویر یا نوشتهای است که مشترکین و مخاطبان شما را به واکنش سریع و کلیک روی آن تشویق میکند و اغلب در پیامهای تبلیغاتی، صفحات وبسایت، کمپینهای ایمیل یا نوشتههای فروش استفاده میشود. استفاده از استراتژی CTA برای هدایت مخاطب در سفر مشتری، حیاتی است. درخواست از مشتری برای کلیک روی دکمه فراخوانی انواع مختلفی دارد؛ مثلاً “eBook را دانلود کنید”، “ثبتنام کنید”، “کد تخفیف دریافت کنید” و … نمونههایی از درخواستهایی هستند که با استفاده از CTA اتفاق میافتند. نوشتن “اینجا کلیک کنید” بهاندازه کافی مخاطب را به اقدام جذب نمیکند.
ویژگی های دکمه کال تو اکشن (CTA)
بهمنظور جلبتوجه مخاطب و ترغیب آنها به کلیک، دکمه فراخوانی باید دارای ویژگیهای زیر باشد:
در مرحله اول، رنگ و اندازه دکمه باید بهگونهای باشد که توجه مخاطبان را به خود جلب کند. رنگ دکمه فراخوانی باید متضاد با پسزمینه ایمیل ارسالی باشد و اندازه آن نیز باید به حد کافی بزرگ و بهراحتی قابلدیدن باشد؛ مثلاً عرض ۲۲۵ پیکسل و ارتفاع ۴۵ پیکسل، اندازه مناسبی برای CTA است.
- استفاده از یک عبارت مختصر و قانعکننده
گفتن کلمه “ثبتنام کنید” بهاندازه کافی برای مخاطبان قانعکننده نیست که بر روی آن کلیک کنند. همچنین سعی کنید که عبارت شما بین ۹۰ تا ۱۵۰ کاراکتر باشد. همچنین استفاده از فعلهای دستوری مانند “همینالان تماس بگیرید”، “از این فروشگاه بازدید کنید” یا “بیشتر بدانید” در تشویق مخاطب به پاسخ دادن مؤثر است.
کاربران دقیقاً باید بدانند که پس از کلیک روی دکمه فراخوانی با چه چیزی روبرو خواهند شد. همانطور که گفته شد، عبارت “کلیک کنید” بهاندازه کافی قانعکننده نیست، بلکه باید از فعلهایی استفاده شود که نشاندهنده درخواست شما از مشتری است؛ مانند “خرید کنید”، “ثبتنام کنید”، ارسال کنید”، “بخوانید” و … .
- انتقال به یک صفحه فرود اختصاصی
اگر مخاطبان را پس از کلیک روی دکمه فراخوانی بهجای صفحه اصلی وبسایت، به یک صفحه فرود هدایت کنید، مؤثرتر واقع خواهد شد.
- دکمه فراخوانی را در سمت چپ
در حالت ایدهآل شما دوست دارید که مخاطبتان ابتدا متن ایمیل را بخواند و سپس پیشنهاد شما را در قالب CTA ببیند و ازآنجاییکه ما از راست به چپ میخوانیم، بهترین محل برای قرار دادن دکمه CTA در سمت چپ ایمیل است.
- تنها یک CTA با اندازه بزرگ
زیرا تحقیقات ثابت کرده است هنگامیکه مخاطبان با تعداد بیشتر پیشنهادها CTA روبرو میشوند، کمتر بر روی دکمه فراخوانی کلیک میکنند.
Evernote، Dropbox، OfficeVibe و Netflix ازجمله وبسایتهای هستند که از CTA بهخوبی استفاده کردهاند.
۴- شخصیسازی پیام ایمیل
تابهحال ایمیلی دریافت کردهاید که جنبه شخصی نداشته باشد؟ این حس بیگانگی که گویی شما فقط یک نام در یک لیست بزرگ هستید، شما را به کلیک کردن تشویق نمیکند. در عوض وقتی ابعاد شخصی ایمیل را حس کنید، به کلیک تشویق میشوید. شخصیسازی تنها به کار بردن نام شخص دریافتکننده در عنوان ایمیل نیست. راههای دیگری برای شخصیسازی ایمیل نیز وجود دارد که از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
نام مشترک خود را در عنوان ایمیل وارد کنید. میتوانید نام مشترکین خود را بهجای اینکه فقط در ابتدای ایمیل بیاورید، در پایان ایمیل نیز بیاورید.
در فرم ثبتنام در مورد علاقهمندی مشترکین سؤال کنید و بر اساس پاسخهای آنها ایمیلهای مختص به خودشان ارسال کنید.
در فرم ثبتنام تاریخ تولد مشترکین خود را بپرسید و در روز تولدشان ایمیلهای تبریک برای آنها بفرستید.
در جلسات آینده در مورد شخصیسازی مطالب بیشتر و جزئیات دقیقتری را منتشر خواهیم کرد. برای اطلاع از انتشار جلسات آینده میتوانید در فرم عضویت این بلوک یادگیری، ایمیل خود را ثبت کنید.
۵- طراحی بهینهسازی شده برای موبایل

امروزه اکثر افراد ایمیلهای خود را با استفاده از موبایل چک میکنند بهطوریکه از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵، ایمیلهای بازشده روی موبایل ۳۰% افزایش یافته است. درنتیجه ایمیلها باید بهگونهای طراحی شوند که:
بهراحتی قابل خواندن در موبایل باشد. فونت و فاصله نوشتهها را طوری تنظیم کنید که کاربران بتوانند سریع و آسان ایمیل شما را مرور کنند.
اندازه و فونت دکمه CTA را نیز بهگونهای در نظر بگیرید که در صفحه موبایل بهراحتی قابل تشخیص و کلیک کردن باشد و برای این منظور، حداقل اندازه دکمه CTA باید ۴۴×۴۴ پیکسل باشد.
در اطراف لینکها و دکمههای CTA، فضای خالی قرار دهید تا بهسادگی قابلدیدن شوند و احتمال کلیک تصادفی بر روی آیکون دیگری را کاهش دهد.
از یک ستون برای نوشتن ایمیل استفاده کنید. در صورت استفاده از دو ستون، کاربران بهراحتی نمیتوانند ایمیل را بخوانند و مجبورند چندین بار زوم یا اسکرول کنند اما استفاده از تنها یک ستون برای صفحات با اندازههای مختلف در تمام دستگاهها مناسب است.
در نمایش عکسها و تصاویر مشکلی نداشته باشد. سیستم iOS بهصورت خودکار عکسها را نمایش میدهد ولی در سیستم اندروید نمایش خودکار تصاویر خاموش است؛ درنتیجه سعی کنید از تعداد زیادی عکس استفاده نکنید و در صورت استفاده توضیحات مربوط به عکس را زیر آن بیان کنید؛ تا در صورت عدم نمایش عکسها در موبایل، کاربر با یک صفحه سفید مواجه نشود.
۶- استفاده از آیکونهای شبکه اجتماعی

طبق تحقیقات انجامشده توسط وبسایت GetResponse، ایمیلهای بدون آیکون شبکههای اجتماعی دارای نرخ کلیک ۲٫۴% و ایمیلهایی که دارای دکمه اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی بودند دارای نرخ کلیک ۶٫۲% بودند و این یعنی ۱۵۸% افزایش نرخ کلیک که تنها با اضافه کردن گزینه اشتراک به دست آمد و این نتیجه بسیار قابل توجه است. حتی ممکن است دریافتکننده ایمیل، خود علاقهای به مطالب موجود در ایمیل نداشته باشد ولی دوستی را بشناسد که علاقهمند به آن مطالب است؛ درنتیجه در صورت وجود گزینه اشتراک، آن ایمیل را برای دوستش ارسال میکند که باعث افزایش نرخ کلیک میشود.
۷- ایجاد تاریخ و مهلت برای اقدام
محدود کردن زمان پیشنهادها، ترفندی است که بهطور خاص برای فروشندگان محصول بسیار کاربردی است؛ زیرا باعث میشود مشترکین بهسرعت به آنچه فروشندگان پیشنهاد میکنند، عمل کنند. استفاده از CTA بهصورت چشمکزن یا استفاده از تایمر در ایمیل برای نمایش زمان باقیمانده و بهنوعی شمارش معکوس پیشنهادها باعث افزایش نرخ کلیک میشود. همچنین میتوان در عبارت CTA نیز این محدودیت زمان را در قالب کلماتی مانند “امروز” یا “حالا” نیز بیان کنیم؛ کاربران به دلیل ترس از دست دادن فرصت، بر روی لینک کلیک میکنند و این تکنیک باعث افزایش نرخ کلیک میشود.
۸- انجام تست بر روی فاکتورهای مختلف

میتوان تمام مواردی که بر CTR مؤثر است را از طریق تست A/B موردبررسی قرار داد و با استفاده از نتایج آزمایش، ایمیلها را بهینه کرد. بهعنوانمثال؛ محتوای ایمیل چند کلمه باشد؟ ۱۰۰ یا ۱۰۰۰؟ نوع محتوا چه چیزی را شامل شود؟ متن یا عکس یا انیمیشن؟ عوامل بسیار زیادی برای آزمایش وجود دارد و نتایج، کمک شایانی به بهینهسازی ایمیلها برای افزایش نرخ کلیک میکنند.
۹- حذف جزئیات از مطلب اصلی
هدف ایمیل شما باید کاملاً مشخص باشد. درنتیجه از قرار دادن جزئیات مزاحمی نظیر هدایت به وبسایت، ارائه چندین پیشنهاد مختلف به امید کلیک مخاطب بر روی یکی از آنها، معرفی محصولات یا قسمتهای دیگر وبسایت، خودداری کنید. لینکهای بیشازحد باعث آشفتگی مخاطب میشود و او را از هدف اصلی ایمیل منحرف میکند. همواره هدف از ارسال ایمیل را در نظر داشته باشید؛ بهعنوانمثال اگر هدف شما افزایش تعداد اعضای صفحه اینستاگرامتان است، ایمیل شما باید تنها شامل یک دعوتنامه باشد. مشخص بودن درخواست شما از مخاطب باعث ترغیب آنها به کلیک روی لینک مربوطه میشود.
۱۰- استفاده از پینوشت
اگر برخی قسمتهای ایمیل بهاندازه خط آغازین ایمیل مهم است، باید بهعنوان پینوشت مطرح شود. استفاده از پینوشت برای ارائه پیشنهاد و CTA اغلب در پایان ایمیل راه خوبی برای جلبتوجه افرادی است که ایمیل را سریع و بیدقت اسکن میکنند و آنها را به کلیک بر روی CTA تشویق میکند که موجب بالا رفتن نرخ کلیک میشود.
۱۱- پیروی از الگوی F-Layout برای ارائه مطالب
در تحقیقات صورت گرفته بر روی چشم انسان هنگام مطالعه صفحات وبسایت مشخص شد که حرکت چشم انسان بر روی صفحات شبیه به الگوی F است. برای جای دادن مطالب در ایمیل بهتر است از این الگو استفاده کنیم تا کاربران راحتتر ایمیل را اسکن کرده و به دکمه فراخوان برسند. درنتیجه این کار باعث سهولت در خوانایی ایمیل شده و باعث افزایش نرخ کلیک میشود.
۱۲- استفاده از دکمههای HTML
یک دکمه قابل کلیک بزرگ بارنگ خاص باعث جلبتوجه کاربران و افزایش نرخ کلیک میشود. استفاده از HTML بهعنوان CTA بهتر از استفاده عکس است؛ زیرا:
دکمه HTML پاسخگو است یعنی با نمایش بر روی صفحات دستگاههای مختلف تغییر سایز میدهد.
تصاویر در ایمیل ممکن است برای بعضی مشترکین نمایش داده نشود و در صورت پیدا نشدن دکمه فراخوان، نرخ کلیک کاهش مییابد.
بارگذاری ایمیلهای با تصاویر کمتر، سریعتر خواهد بود.
تلاش من در این جلسه، آشنایی شما با راهکارهای افزایش نرخ کلیک بود. بدون شک با رعایت نکات مطرحشده نتیجه قابلتوجهی کسب خواهید کرد و درزمینهٔ ایمیل مارکتینگ موفق خواهید شد. اگر قبلاً از این نوع بازاریابی نتیجه خوبی نگرفتهاید، با در نظر گرفتن نکات بالا شانس خود را بار دیگری امتحان کنید؛ خواهید دید که بهینهسازی مناسب تا چه حد در فروش تأثیر میگذارد.
موضوع : افزایش نرخ کلیک ایمیل ها در ایمیل مارکتینگ - جلسه چهارم
مطالب مرتبط :
درباره ایمیل مارکتینگ بدانید
افزایش هدفمندی ایمیل مارکتینگ
جایگاه ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی
برگرفته از: تپسل