استفاده از بازاریابی دیجیتال در رسانه های اجتماعی

استفاده از بازاریابی دیجیتال در رسانه های اجتماعی
تغییرات در رفتار مصرف کننده، شرکت ها را مجبور به باز تعریف استراتژی های بازاریابی خود در حوزه دیجیتال نموده است. در حال حاضر، بخش عمده ای از پژوهش های مرتبط به جای تمرکز بر فعالیت شرکت بر مشتری متمرکز شده اند.
افزایش قدرت دیجیتال مصرف کنندگان

یکی از تغییرات عمده در تعاملات انسانی تکثیر شبکه های اجتماعی آنلاین است. رشد سریع پلت فرم های مبتنی بر وب منجر به بروز نوعی رفتار اجتماعی آنلاین در ماهیت فعالیت ها، عادات و تعاملات انسانی شده است. روابط اجتماعی در دنیای واقعی به دنیای مجازی کشیده شده است، و نتیجه این ارتباطات آنلاین تماس جهانی افراد با یکدیگر را رقم زده است. این جنبش در ابعاد دیجیتال به افراد اجازه تسهیم دانش و تبادل آن با یکدیگر را فراهم آورده است.
از دیدگاه مصرف کنندگان، استفاده از تکنولوژی های ارتباطی مزایایی از جمله کارآیی ، راحتی ، دسترسی به اطلاعات غنی و کاربردی و دسترسی به گستره ی وسیعی از محصولات را به همراه داشته است.
فشارهای رقابتی و تلاش های بازاریابی دیجیتال

بر اثر افزایش فشارهای رقابتی در بازارهای امروزی ، شرکت ها تصمیم به بهره برداری سریعتر و بیشتر از رسانه های دیجیتال در راستای اهداف بازاریابی خود گرفته اند. مزایای ذکر شده در ادامه از جمله دلایل این تصمیم است :
بهبود جمع آوری و بازخورد اطلاعات
ابزارهای کاربر پسند
افزایش دانش
ارتقاء روابط داخلی و خارجی
پشتیبانی از فرآیندهای تصمیم گیری
افزایش بهره وری
اندازه گیری بهتر نتایج
موضوع : استفاده از بازاریابی دیجیتال در رسانه های اجتماعی
مطالب مرتبط :
درباره بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال 2019 بدانید
۶ اشتباه رسانه های اجتماعی و راهکارهایی برای مقابله با آنها
راهنما ابتدایی جامع بازاریابی دیجیتال
۵ راز شبکههای اجتماعی برای کارآفرینان