ارتباط حرفهای با مشتریان
ارتباط حرفهای با مشتریان
انسانها از نظر باورها، ارزشها، شخصیت، نیازها، تمایلات، علایق و بسیاری جنبههای دیگر، متفاوت هستند. بنابراین نمیتوان از یک استراتژی یا فرمول واحد برای برقراری ارتباط موثر با دیگران استفاده کرد. برای توسعه مهارتهای ارتباطی و ایجاد روابط پایدار لازم است تمایلات رفتاری دیگران را شناسایی و از آن برای برقراری ارتباطی موفقیتآمیز استفاده کنیم. بدین ترتیب یاد میگیریم که سبکهای رفتاری اطرافیان خود را تشخیص داده و با آنها بهگونهای رفتار کنیم که دلشان میخواهد و این همان «ارتباطات پویا» است. در همین راستا دوره «رفتارشناسی و ارتباطات حرفهای با مشتریان» بر اساس مدل DISC و با تکیه بر درک نیازهای ارتباطی هر یک از افراد تلاش میکند تا راهنمای جامع و کاملی را برای برقراری ارتباطات پویا و اثربخش ارائه کند. این رویداد در روز سهشنبه ۲۷ تیرماه در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه۶ تهران برگزار خواهد شد.
در عصر حاضر، رضایت مشتری تعیین کننده کلیدی موفقیت برندها است که با درگیر ساختن مشتری همراه است. آگاهی از برند که سال هاست به عنوان یکی از اهداف بازاریابی مطرح است، بر ارتباط یک طرفه فروشنده با مشتری دلالت دارد. حال آنکه مدیریت روابط با مشتری حاکی از افزایش اهمیت برقراری ارتباط شخصی و دو طرفه با مشتری است.
رهبران بازار بدنبال کمرنگ کردن مرزهای بین شرکت و مشتری هستند. تیم بازاریابی حرفه ای در حال از بین بردن شکاف موجود بین خود با واحدهای فروش و پشتیبانی مشتری هستند. آنها همچنین برخی از بهترین آموزه های خود را از تیم های موفقیت مشتری کسب کرده اند.
بطور مثال، بازاریان موفق از شیوه های جدید نظیر ایمیل مارکتینگ، اینترنت، شبکه های اجتماعی و موبایل با مشتریان ارتباط برقرار می کنند. استفاده از شبکه های اجتماعی برای ارتقاء برند، مدت هاست که بخشی از وظایف تیم بازاریابی است، اما این کانال ارتباطی اغلب برای ارائه خدمات پشتیبانی نیز بکار می رود. آگاهی از نحوه مدیریت روابط با مشتری در شبکه های اجتماعی امری ضروری است، زیرا قرار گفتن در موقعیت مواجه ناگهانی و مستقیم با مشتری در این فضا می تواند استرس آور باشد.
موضوع : ارتباط حرفهای با مشتریان
مقالات مرتبط:
راهکارهای پیگیری مشتری در کسب و کار
اصول بازاریابی: ارزش واقعی جذب مشتری جدید چقدر است؟
رمز و راز نشستن رو به روی مشتری
۴ مشتری اهریمنی کسب و کار شما و نحوه کنار آمدن با آن ها
6 راه خشنود نگه داشتن مشتری ها
۵ مورد از بهترین روشها برای تهییج مشتریان
برگرفته از شنبه