ابزار برند سازی چیست؟
ابزار برند سازی چیست؟
مسئول برند سازی ؟
ما اغلب مى گوییم درست است که محصول در کارخانه تولید مى شود اما معناى برند در بخش بازاریابى شکل مى گیرد. چارلز روسوند از برند وسایل آرایش رولون این نکته را خوب بیان کرد : ” در کارخانه ، ما محصول را تولید مى کنیم ، در مغازه امید را مى فروشیم “.
بسیارى از افرادى که در بازاریابى جدید هستند ، فکر مى کنند برندسازی در درجه ى اول صرف پول کافى براى پرداخت بابت آگهى تبلیغاتى سى ثانیه اى تلویزیونى است. ما سودمندى تبلیغات تلویزیونى را براى محصولات تولید انبوه تجارى تأیید مى کنیم اما کوته فکرى است اگر فکر کنیم مى توانیم فقط با تبلیغ تلویزیونى ، یا از طریق تبلیغات چاپى ، رادیویى یا بیلبورد برند به وجود بیاوریم.
ابزارهاى برندسازی
تبلیغات سنتى و دیجیتال
حضور در رسانه هاى اجتماعى
حمایت هاى مالى از رویداد ها و حنبش ها
ایجاد باشگاه ها / جوامع کاربران
امکان بازدید از شرکت
امکان بازدید از نمایشگاه ها
نمایشگاه هاى سیار
پخش زنده ى سخنرانى ها ، میز گردها و برنامه هاى تفریحى
افتتاحیه هاى فروشگاه ها یا نمایشگاه ها
مشارکت در تسهیلات عمومى یا حمایت از آرمان هاى اجتماعى
ارائه ى ارزش بالا در قبال پول
آشکار است که بازاریابان مى توانند ابزار بسیارى را براى جلب توجه در نظر بگیرند و در بازار هدف ارجحیت به وجود بیاورند. انتخاب آن ها بستگى به پوشش نسبى و بهره ورى هاى ابزار گوناگون مرتبط با هزینه ى آن ها دارد.
موضوع : ابزار برند سازی چیست؟
برگرفته از : marketing iran talent
مطالب مرتبط :
درباره برند سازی بدانید
منظور از برند سازی اخلاقی دربازاریابی کسب و کار چیست؟
مقاله بازاریابی پیشنهادی : درباره چارچوب بازاریابی بدانید
برند سازی برای کسب و کار های کوچک چگونه است؟
برند سازی احساسی چیست ؟