نخستین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که شما در جایگاه مدیریت باید دیدگاه و توقعات مشخصی نسبت به هر فرد داشته باشید تا بتوانید بر اقداماتی که او باید انجام دهد، متمرکز شوید.
در زیر شش روش برای انجام این کار بیان شده است:
۱. سرمایهگذاری زمانی
برای تیم خود وقت قائل شوید. بررسی کنید که اهداف، ارزشها و آینده کارمندانتان بر چه مسائلی متمرکز است. شاید این موضوع خیلی جزئی به نظر برسد، اما برای ارتقای میزان وفاداری و انگیزه کارکنان بسیار با ارزش خواهد بود.
۲. ارتباطات خوب
به نحوی با اعضای تیم خود ارتباط برقرار کنید که رضایتشان جلب شود. ساده است: اگر میخواهیم افراد را به گونه ای به سوی ابتکار عمل بیشتر یا احساس مسئولیت تحریک کنیم، باید این موضوع را به شکلی به آن فرد توضیح دهیم که بهتر درک کند. در مورد اولویت ها و ویژگی های شخصیتی هر فرد اطلاعات بیشتری به دست آورید و به تناسب آن با او رفتار کنید.
۳. تعیین جایگاه هر فرد در گروه
جایگاه هرکس را در گروه مشخص کنید. این کار هویت بیشتری به افراد میبخشد، همکوشی جمعی را ترویج و فضای دوستانه تری ایجاد میکند. اعضای تیم خواهند فهمید که کار مدنظرشان بدون همکاری جمعی اتفاق نخواهد افتاد.
۴. ارزیابی
میزان پیشرفت خود را به تناوب ارزیابی کنید. معیارهای روزانه، هفتگی و ماهانه برای کارمندان خود ایجاد کنید تا میزان رشد و پیشرفت آنها را نشان دهد.
۵. آموزش
به کارمندان خود بیاموزید که چگونه باید پیروزی کسب کنند. تلاش کنید تا آنچه که انتظار دارید را با خواستهها و تمایلات افراد دیگر همسو کنید. نشان دهید که هدف شما چه تاثیر مثبتی بر افراد میگذارد و چگونه باعث پیروزی تمام افراد گروه میشود.
۶. از قبل خوبی کنید
کمک به دیگران قطعا اثر و رابطه متقابلی ایجاد میکند. زمانی که به چیزی احتیاج داشته باشید، دیگران نیز به شما کمک خواهند کرد.